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Application method
Application procedure
Application process
Application to retain and register Canadian citizenship
Applications processes
Consider an asylum application
Consideration of an asylum application
Deal with an asylum application
Deal with applications
Deal with document requests
Dealing with an asylum application
Examination of an asylum application
One-step application process
One-step application processing
One-step processing
Process an asylum application
Process applications
Processing application
Processing of an asylum application
Processing of applications
Provide advice on pilot licensing processes
Receive document applications

Traduction de «application process retaining » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
one-step application process [ one-step application processing | one-step processing ]

processus de présentation et de traitement d'une demande complète


application method | applications processes | application procedure | application process

processus de candidature


processing of applications [ processing application ]

étude des demandes [ examen des demandes ]


application to retain and register Canadian citizenship

demande de rétention et d'enregistrement de la citoyenneté canadienne


consideration of an asylum application | dealing with an asylum application | processing of an asylum application

traitement d'une demande d'asile


consider an asylum application | deal with an asylum application | process an asylum application

traiter une demande d'asile


examination of an asylum application | processing of an asylum application

examen d'une demande d'asile | traitement d'une demande d'asile


deal with applications | deal with document requests | process applications | receive document applications

traiter des demandes


advise individuals on the requirements for a pilot's licence | provide advice on how to make an application for a pilot's licence | provide advice on pilot licence application procedures | provide advice on pilot licensing processes

donner des conseils sur les procédures de demande de licences de pilotage


Ordinance of 17 November 1999 on Official Processing Times for Dealing with Application in First Instance Economic Proceedings

Ordonnance du 17 novembre 1999 sur les délais d'ordre impartis pour le traitement des demandes de première instance dans les procédures de droit fédéral de l'économie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
61. Notes that the sector has so far not engaged with the ‘protected designation of origin’ (PDO), ‘protected geographical indications’ (PGI) and ‘traditional speciality guaranteed’ (TSG) schemes in a meaningful and equal manner across all Member States; calls on the Commission to simplify access to, and the administrative requirements for the approval of, these schemes for small producers and businesses, to reduce the administrative burden associated with the application process, retaining them as the quality benchmark for European products, unquestioned among EU export mar ...[+++]

61. note que le secteur ne s'est jusqu'ici pas associé aux systèmes d'appellation d'origine protégée (AOP), d'indication géographique protégée (IGP) et de spécialité traditionnelle garantie (STG) de de manière significative et égale dans l'ensemble des États membres; invite la Commission à simplifier l'accès à ces systèmes, ainsi que les procédures administratives concernant l'autorisation pour les petits producteurs et entreprises, à réduire la charge administrative liée l'introduction des demandes, sans pour autant cesser de s'en s ...[+++]


61. Notes that the sector has so far not engaged with the ‘protected designation of origin’ (PDO), ‘protected geographical indications’ (PGI) and ‘traditional speciality guaranteed’ (TSG) schemes in a meaningful and equal manner across all Member States; calls on the Commission to simplify access to, and the administrative requirements for the approval of, these schemes for small producers and businesses, to reduce the administrative burden associated with the application process, retaining them as the quality benchmark for European products, unquestioned among EU export mar ...[+++]

61. note que le secteur ne s'est jusqu'ici pas associé aux systèmes d'appellation d'origine protégée (AOP), d'indication géographique protégée (IGP) et de spécialité traditionnelle garantie (STG) de de manière significative et égale dans l'ensemble des États membres; invite la Commission à simplifier l'accès à ces systèmes, ainsi que les procédures administratives concernant l'autorisation pour les petits producteurs et entreprises, à réduire la charge administrative liée l'introduction des demandes, sans pour autant cesser de s'en s ...[+++]


63. Notes that the sector has so far not engaged with the ‘protected designation of origin’ (PDO), ‘protected geographical indications’ (PGI) and ‘traditional speciality guaranteed’ (TSG) schemes in a meaningful and equal manner across all Member States; calls on the Commission to simplify access to, and the administrative requirements for the approval of, these schemes for small producers and businesses, to reduce the administrative burden associated with the application process, retaining them as the quality benchmark for European products, unquestioned among EU export mar ...[+++]

63. note que le secteur ne s'est jusqu'ici pas associé aux systèmes d'appellation d'origine protégée (AOP), d'indication géographique protégée (IGP) et de spécialité traditionnelle garantie (STG) de de manière significative et égale dans l'ensemble des États membres; invite la Commission à simplifier l'accès à ces systèmes, ainsi que les procédures administratives concernant l'autorisation pour les petits producteurs et entreprises, à réduire la charge administrative liée l'introduction des demandes, sans pour autant cesser de s'en s ...[+++]


The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for the application of the pr ...[+++]

Les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l’AEMF concernant les caractéristiques précises des obligations de transparence lors de la négociation, la politique monétaire, de change et de stabilité financière et les types de certaines transactions concernées par le présent règlement, le détail des conditions de dérogation aux obligations de transparence pré-négociation, les modalités de publication différée après négociation, l’obligation de mettre à disposition séparément les données pré- et post-négociation, les critères d’application des obligations de transparence pré-négociation pour les internalisateurs systémat ...[+++]


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There is an application process and there is a membership fee that covers whatever costs the assembly has to retain legal counsel or.There is an application process.

Il y a un processus de demande et il y a des frais d'adhésion qui couvrent les coûts que l'assemblée doit débourser pour embaucher un avocat ou.Il y a un processus de demande.


(51) The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for the application of the pr ...[+++]

(51) Les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l'AEMF concernant les caractéristiques précises des obligations de transparence lors de la négociation, la politique monétaire, de change et de stabilité financière et les types de certaines transactions concernées par le présent règlement, le détail des conditions de dérogation aux obligations de transparence pré-négociation, les modalités de publication différée après négociation, l'obligation de mettre à disposition séparément les données pré- et post-négociation les critères d'application des obligations de transparence pré-négociation pour les internalisateurs syst ...[+++]


For this reason, Passport Canada encourages those who anticipate future travel to retain a valid passport and recommends that Canadians initiate the passport application process as soon as they intend to travel to ensure that the proper documentation is obtained in time for a trip abroad.

C'est pourquoi Passeport Canada invite ceux qui prévoient voyager de conserver un passeport valide. Passeport Canada recommande également aux Canadiens de présenter une demande de passeport dès qu'ils ont l'intention de voyager pour s'assurer d'obtenir les documents nécessaires à temps pour leur voyage à l'étranger.


However, if a longer period is provided for in an applicable Union act listed in the Annex, personal data processed in IMI may be retained for a maximum of 18 months after the formal closure of an administrative cooperation procedure.

Toutefois, si un acte de l'Union applicable énuméré à l'annexe prévoit un délai plus long, les données à caractère personnel traitées dans l'IMI peuvent être conservées pendant une durée maximale de dix-huit mois après la clôture formelle d'une procédure de coopération administrative.


However, if a longer period is provided for in an applicable Union act listed in the Annex, personal data processed in IMI may be retained for a maximum of 18 months after the formal closure of an administrative cooperation procedure.

Toutefois, si un acte de l'Union applicable énuméré à l'annexe prévoit un délai plus long, les données à caractère personnel traitées dans l'IMI peuvent être conservées pendant une durée maximale de dix-huit mois après la clôture formelle d'une procédure de coopération administrative.


in accordance with the Council Resolution of 17 January 1995 on the lawful interception of telecommunications to retain traffic-related data, where applicable and technically feasible - in particular for criminal prosecution purposes in cases of suspected sexual abuse of children, production, processing and distribution of child pornography - for such time as may be specified under the applicable national law, to allow the data to be made available for inspection by the cr ...[+++]

conformément à la résolution du Conseil du 17 janvier 1995 relative à l'interception légale des télécommunications, à conserver, le cas échéant et lorsque cela est techniquement possible, les données relatives au trafic - en particulier à des fins de poursuite judiciaire en cas de présomption d'exploitation sexuelle d'enfants ainsi que de production, de traitement et de diffusion de matériel pédopornographique - pendant la période fixée par la législation nationale applicable, afin que ces données puissent être mises à la disposition des autorités répressives en vue de leur examen, conformément aux règles de procédure applicables;


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