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Acoustic impedance
Characteristic acoustic impedance
Characteristic acoustical impedance
Characteristic impedance
Direct impedance
Driving point impedance
Driving-point impedance
Dynamic impedance
Impedance audiometer
Impede the full application of the present Agreement
Normalised impedance
Normalized impedance
Reduced impedance
Rejector impedance
Specific acoustic impedance
Specific acoustical impedance
Surge impedance
Ultrasonic impedance plane method
Ultrasonic impedance plane seam testing method
Ultrasonic impedance plane seam testing technique
Unit-area acoustic impedance

Vertaling van "application is impeded " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
normalised impedance | normalized impedance | reduced impedance

facteur d'impédance | impédance déduite | impédance normalisée | impédance normée


impede the full application of the present Agreement

faire obstacle à la pleine application de la présente entente


direct impedance | driving point impedance | driving-point impedance

impédance | impédance au point d'application | impédance directe


acoustic impedance | specific acoustic impedance | unit-area acoustic impedance

impédance acoustique


characteristic acoustic impedance [ characteristic impedance | characteristic acoustical impedance ]

impédance acoustique caractéristique [ impédance caractéristique ]


ultrasonic impedance plane method [ ultrasonic impedance plane seam testing method | ultrasonic impedance plane seam testing technique ]

contrôle d'assemblage par impédance ultrasonore


dynamic impedance | rejector impedance

impédance à l'antirésonance


characteristic impedance | surge impedance

impédance caractéristique


specific acoustic impedance | specific acoustical impedance

impédance acoustique intrinsèque


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Breaches of the principles of the primacy and uniform application of Community law (systemic infringements that impede the procedure for preliminary rulings by the Court of Justice or prevent the national courts from acknowledging the primacy of Community law, or provide for no redress procedures in national law: examples include the failure to apply the redress procedures in a Member State and national court rulings that conflict with Community law as interpreted by the Court of Justice).

- Atteintes aux principes de la primauté et de l'application uniforme du droit communautaire (il s'agit d'infractions qui font par exemple obstacle au bon fonctionnement du renvoi préjudiciel à la Cour de Justice ou qui empêchent le juge national de donner la primauté au droit communautaire, ou qui consistent dans l'absence de voie de recours effective au niveau national ; des exemples de ce dernier type d'infraction seraient la non-application de la directive « recours » dans un Etat membre, ou une jurisprudence nationale non conforme au droit de la Communauté européenne, tel qu'interprété par la Cour de Justice).


The application of those procedures should not, by preventing the immediate and effective execution of the Commission decision, impede the restoration of effective competition.

L'application de ces procédures ne devrait pas faire obstacle au rétablissement d'une concurrence effective en empêchant l'exécution immédiate et effective de la décision de la Commission.


No one would doubt that people with disabilities have human rights, but their practical application is impeded by hindrances in a person’s surroundings – partly physical, partly social – including services and products which cannot be properly accessed.

Si personne ne remet en doute le fait que les droits de l'homme s'appliquent aux personnes handicapées, leur mise en œuvre pratique demeure entravée par des obstacles au quotidien – tant physiques que sociaux –, notamment en ce qui concerne les services et les produits qui ne sont pas pleinement accessibles.


25. Appeals to Croatia and its neighbours to engage actively in the resolution of outstanding bilateral issues in accordance with international commitments and the principles of good neighbourly relations and regional cooperation; welcomes, in this regard, the steps taken by the Government of Croatia and the Government of Serbia to improve relations, and looks forward to an intensification of their cooperation; welcomes the signing of a Memorandum of Understanding between Slovenia and Croatia on finding a solution to the Ljubljanska Banka case in a constructive manner; welcomes the ratification of the Accession Treaty by the Parliamen ...[+++]

25. appelle la Croatie et ses voisins à s'engager activement à résoudre les questions bilatérales qui subsistent, conformément aux engagements internationaux et aux principes des relations de bon voisinage et de coopération régionale; salue à cet égard les initiatives prises par les gouvernements de la Croatie et de la Serbie pour améliorer leurs relations et compte sur l'intensification de leur coopération; salue la signature d'un mémorandum d'accord entre la Slovénie et la Croatie pour trouver une solution au problème de la Ljubljanska Banka dans un esprit constructif; salue la ratification du traité d'adhésion par le parlement slov ...[+++]


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I fear that the application of this directive at a regional and local level could work against deregulation measures and impede attempts to simplify administrative procedures, especially as its application may involve additional resources, the contribution of structural funds and other instruments being essential to make up for this during the transition period.

Je crains que l’application de cette directive au niveau régional et local n’entrave les mesures de dérégulation et les tentatives de simplification des procédures administratives, d’autant plus que son application peut impliquer des moyens supplémentaires. La contribution des Fonds structurels et d’autres instruments sera donc essentielle pour compenser cet effet au cours de la période transitoire.


1. Member States shall not prohibit, restrict or impede the placing on the market and/or putting into service, within their territories, of a product that complies with all the relevant provisions of the applicable implementing measure and bears the CE marking in accordance with Article 5 on grounds of ecodesign requirements relating to those ecodesign parameters referred to in Annex I, Part 1 which are covered by the applicable implementing measure.

1. Les États membres n’interdisent, ne restreignent ni n’empêchent, pour des motifs liés aux exigences d’écoconception relatives aux paramètres d’écoconception visés à l’annexe I, partie 1, qui relèvent de la mesure d’exécution applicable, la mise sur le marché et/ou la mise en service sur leur territoire d’un produit qui est conforme à toutes les dispositions pertinentes de la mesure d’exécution applicable et qui porte le marquage CE conformément à l’article 5.


9. Calls on the Commission to request that the TEC issue a progress report on IPR enforcement cooperation activities; stresses at the same time the need for progress in the transfer of technology to developing countries; requests the TEC to support the outcome of the TRIPS Agreement for those countries which have no production capacity for pharmaceutical products and to ensure that the US and the EU refrain from exerting pressure on the developing countries in order to impede the application of the Doha Declaration on access to medicines, or to include in bilateral trade agreements articles that ...[+++]

9. demande à la Commission d'inviter le CET à publier un rapport d'avancement sur les activités de coopération dans le domaine de l'application des DPI; souligne dans le même temps combien sont nécessaires les progrès en matière de transfert de technologies vers les pays en développement; demande au CET de souscrire aux résultats de l'accord sur les ADPIC concernant les pays dépourvus de capacité de production de produits pharmaceutiques et de veiller à ce que les États-Unis et l'Union européenne se gardent d'exercer des pressions sur les pays en développement dans le but d'empêcher l'application de la Déclaration de Doha sur l'accès a ...[+++]


1. Member States shall not prohibit, restrict or impede the placing on the market and/or putting into service, within their territories, on grounds of ecodesign requirements relating to those ecodesign parameters referred to in Annex I, Part 1 which are covered by the applicable implementing measure, of an EuP that complies with all the relevant provisions of the applicable implementing measure and bears the CE marking in accordance with Article 5.

1. Les États membres n'interdisent, ne restreignent ni n'empêchent, pour des motifs liés aux exigences d'écoconception relatives aux paramètres d'écoconception visés à l'annexe I, partie 1, qui relèvent de la mesure d'exécution applicable, la mise sur le marché et/ou la mise en service sur leur territoire d'un produit consommateur d'énergie qui est conforme à toutes les dispositions pertinentes de la mesure d'exécution applicable et qui porte le marquage CE conformément à l'article 5.


1. Member States shall not prohibit, restrict or impede the placing on the market and/or putting into service, within their territories, on grounds of ecodesign requirements relating to those ecodesign parameters referred to in Annex I, part 1 which are covered by the applicable implementing measure, of an EuP that complies with all the relevant provisions of the applicable implementing measure and bears the CE marking in accordance with Article 5 .

1. Les États membres n'interdisent, ne restreignent ni n'empêchent, pour des motifs liés aux exigences d'éco-conception relatives aux paramètres d'éco-conception visés à l'annexe I, partie 1, qui relèvent de la mesure d'exécution applicable, la mise sur le marché et/ou la mise en service sur leur territoire d'un produit consommateur d'énergie qui est conforme à toutes les dispositions pertinentes de la mesure d'exécution applicable et qui porte le marquage CE conformément à l'article 5 .


First, despite the obligation on Member States to guarantee the functional and financial independence of the coordinator at coordinated airports, there still appear to be cases of insufficient application of these requirements in some Member States, which could impede the coordinator’s functioning under the Regulation in a neutral, non-discriminatory and transparent way.

En premier lieu, en dépit de l'obligation incombant aux États membres de garantir l'indépendance fonctionnelle et financière du coordonnateur dans les aéroports coordonnés, il semble que l'application de ces dispositions reste lacunaire dans certains cas, ce qui pourrait avoir pour conséquence d'empêcher le coordonnateur de remplir les fonctions qui lui sont assignées par le règlement de manière neutre, non discriminatoire et transparente.




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Date index: 2020-12-20
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