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Dermatobia hominis
Fixed party list
Human bot fly
List voting system
Macaw worm fly
Macaw-worm fly
Maintain flying harnesses
Maintain harnesses for flying
Nasal bot fly
No fly list
No-fly list
Oestrus ovis
Operate artist flying movements
Plurinominal voting system
Practise flying movements
Practise movements for flying
Rehearse flying choreography
Rehearse flying movements
Sheep
Sheep botfly
Sheep nose bot
Sheep nose fly
Sheep nostril fly
Test artist flying system
Test artist flying systems
Test flying systems
Torsalo
Torsalo fly
Tropical warble fly
Try out artist flying systems

Vertaling van "any no-fly list " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




Dermatobia hominis | human bot fly | macaw worm fly | macaw-worm fly | torsalo | torsalo fly | tropical warble fly

berne | ver macaque


nasal bot fly | Oestrus ovis | sheep botfly | sheep nose bot(fly) | sheep nose fly | sheep nostril fly | sheep(nasal)bot fly

oestre du mouton | Oestrus ovis


rehearse flying choreography | rehearse flying movements | practise flying movements | practise movements for flying

pratiquer des mouvements de voltige


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

entretenir des baudriers de voltige


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

tester les systèmes de voltige d'artistes


Any condition listed in K80.2 with cholecystitis (chronic) Cholecystitis with cholelithiasis NOS

Cholécystite avec cholélithiase SAI Tout état mentionné en K80.2 avec cholécystite (chronique)


list voting system [ plurinominal voting system ]

scrutin de liste [ scrutin plurinominal ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Assessment of the other events drew attention to such issues as: (i) data protection questions; (ii) the potential for creating EU ‘no fly’ lists; (iii) the responsibility of airlines and travel companies to collect, provide and store travellers' personal data for such public health measures as contact tracing; (iv) the transmission of passenger information to national health authorities in line with WHO guidelines; and (v) contact tracing only for MDR/XDR-TB cases.

L’examen des autres événements a soulevé des questions telles que i) la protection des données; ii) la possibilité d’instaurer des listes européennes d’interdiction de vol; iii) la responsabilité incombant aux compagnies aériennes et aux agences de voyage de recueillir, fournir et stocker les données à caractère personnel des voyageurs en vue de mesures de santé publique comme la recherche des contacts; iv) la transmission aux autorités sanitaires nationales des informations relatives aux passagers suivant les lignes directrices de l’OMS; et v) la recherche des contacts uniquement pour les cas de TB-MR et de TB-UR.


It establishes a publicly available list of airlines which are banned from flying in the EU because they do not meet the required safety standards (Annex A) and of airlines that are restricted from flying under certain conditions (Annex B).

Il établit une liste publique des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction au sein de l’Union européenne (UE) pour non-respect des normes de sécurité applicables (voir annexe A du règlement) et des compagnies aériennes faisant l’objet d’une limitation de vol sous certaines conditions (voir annexe B du règlement).


It establishes a publicly available list of airlines which are banned from flying in the EU because they do not meet the required safety standards (Annex A) and of airlines that are restricted from flying under certain conditions (Annex B).

Il établit une liste publique des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction au sein de l’Union européenne (UE) pour non-respect des normes de sécurité applicables (voir annexe A du règlement) et des compagnies aériennes faisant l’objet d’une limitation de vol sous certaines conditions (voir annexe B du règlement).


Assessment of the other events drew attention to such issues as: (i) data protection questions; (ii) the potential for creating EU ‘no fly’ lists; (iii) the responsibility of airlines and travel companies to collect, provide and store travellers' personal data for such public health measures as contact tracing; (iv) the transmission of passenger information to national health authorities in line with WHO guidelines; and (v) contact tracing only for MDR/XDR-TB cases.

L’examen des autres événements a soulevé des questions telles que i) la protection des données; ii) la possibilité d’instaurer des listes européennes d’interdiction de vol; iii) la responsabilité incombant aux compagnies aériennes et aux agences de voyage de recueillir, fournir et stocker les données à caractère personnel des voyageurs en vue de mesures de santé publique comme la recherche des contacts; iv) la transmission aux autorités sanitaires nationales des informations relatives aux passagers suivant les lignes directrices de l’OMS; et v) la recherche des contacts uniquement pour les cas de TB-MR et de TB-UR.


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Relevant examples can be easily found: the use of ‘no fly lists’ including persons who should not be allowed on airplanes and established for law enforcement by airlines for purposes within the first pillar (commercial purposes as well as flight security), as well as the proposal on access by law enforcement authorities to the VIS database, established as an instrument of a common visa policy (16).

Il est facile de trouver des exemples pertinents: l'utilisation de listes des personnes interdites d'embarquement à bord d'aéronefs («no fly lists») établies dans un but répressif par des compagnies aériennes pour des finalités relevant du premier pilier (objectifs commerciaux et sécurité à bord des avions), ainsi que le proposition concernant l'accès des services répressifs à la base de données VIS, établie comme instrument d'une politique commune en matière de visas (16).


A good example would be the use of ‘no-flylists of third countries for law enforcement purposes in a Member State.

Un bon exemple serait l'utilisation dans un État membre, à des fins répressives, d'une liste de personnes interdites de vol établie par un pays tiers.


B2050Coal-fired power plant fly-ash, not included on list A (note the related entry on list A, A2060)

Cendres volantes de centrales électriques alimentées au charbon, ne figurant pas sur la liste A (voir rubrique correspondante sur la liste A, A2060)


3. Before 15 September each year Member States shall send the Commission particulars of transhipments of fish of the species listed in Annex I made during the previous year between vessels flying their flag and vessels flying the flag of a non-Contracting Party enjoying the status of cooperating party, entity or fishing entity. The Commission shall forward this information to the ICCAT Executive Secretariat.

3. Avant le 15 septembre de chaque année, les États membres communiquent à la Commission, qui les transmet au secrétariat exécutif de la CICTA, les informations relatives aux activités de transbordement de poisson des espèces visées à l'annexe I réalisées durant l'année précédente entre les navires battant leur pavillon et des navires battant pavillon d'une partie non contractante ayant le statut de partie, d'entité ou d'entité de pêche coopérante.


3. Before 15 September each year Member States shall send the Commission particulars of transhipments of fish of the species listed in Annex I made during the previous year between vessels flying their flag and vessels flying the flag of a non-Contracting Party enjoying the status of cooperating party, entity or fishing entity. The Commission shall forward this information to the ICCAT Executive Secretariat.

3. Avant le 15 septembre de chaque année, les États membres communiquent à la Commission, qui les transmet au secrétariat exécutif de la CICTA, les informations relatives aux activités de transbordement de poisson des espèces visées à l'annexe I réalisées durant l'année précédente entre les navires battant leur pavillon et des navires battant pavillon d'une partie non contractante ayant le statut de partie, d'entité ou d'entité de pêche coopérante.


2. Fresh fishery products immediately landed from a fishing vessel flying a third-country flag shall, in accordance with Council Regulation (EEC) No 1093/94 of 6 May 1994 setting the terms under which fishing vessels of a third country may land directly and market their catches at Community ports (20), and before they can be imported into any of the territories listed in Annex I, undergo the veterinary checks laid down in respect of fish immediately landed by fishing vessels flying the flag of a Member State.

2. Les produits de la pêche frais débarqués immédiatement d'un bateau de pêche battant pavillon d'un pays tiers doivent, en application du règlement (CEE) n° 1093/94 du Conseil du 6 mai 1994 établissant les conditions dans lesquelles les navires de pêche de pays tiers peuvent débarquer directement et commercialiser leurs captures dans les ports de la Communauté (20), avant de pouvoir être importés dans un des territoires visés à l'annexe I, être soumis aux contrôles vétérinaires prévus pour les poissons immédiatement déchargés d'un bateau de pêche battant pavillon d'un État membre.




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Date index: 2025-05-02
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