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Any-to-any
Any-to-any connectivity
Commission Delegation
Delegate activities
Delegate tasks
Delegation
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
EP delegation
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
European Commission delegation
External delegation
Host trade delegations
Host trade deputations
Indian Act
Look after trade delegations
Look after trade deputations
Share duties
Share tasks
Union delegation
Work supervised in care
Work under delegation in care
Work under supervision in care
Work under supervision of nurses

Vertaling van "any delegation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

délégation de l'UE | délégation de l'Union | délégation de l'Union européenne | DUE


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

délégation PE [ délégation du Parlement européen ]


share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

déléguer des tâches


delegation | external delegation

délégation | délégation extérieure | representation extérieure


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales


Commission Delegation | European Commission delegation

délégation de la Commission | délégation de la Commission européenne


work supervised in care | work under supervision of nurses | work under delegation in care | work under supervision in care

participer aux soins sous la supervision du personnel infirmier


any-to-any connectivity [ any-to-any ]

connectivité complète
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) delegating, subject to any terms and conditions specified in the by-laws and despite any delegation of such authority to any committee of the Board, to any one or more officers of the Corporation, jointly or severally, any authority to authorize the Corporation to exercise a power under this Act that is given specifically to the Board by any provision of this Act;

d) déléguer à un ou plusieurs dirigeants de la Société, conditionnellement ou non et à titre individuel ou collectif, tout pouvoir d’autorisation que lui confère la présente loi à l’égard de la Société, même si le pouvoir a déjà été délégué à l’un des comités du conseil;


(2) Prior to any delegation pursuant to subsection (1) notice of the delegation shall be published in the Canada Gazette.

(2) Antérieurement à toute délégation effectuée conformément au paragraphe (1), un avis de la délégation doit être publié dans la Gazette du Canada.


If we do not allow any delegation to another government minister, and I agree that perhaps any person is too wide, but any government official, in this case the Minister of National Defence, we would have an artificial situation.

Si nous n'autorisons aucune délégation de pouvoir à un autre ministre du gouvernement—et je conviens que «quiconque» est peut-être trop général, mais l'on pourrait parler de tout représentant du gouvernement, dans ce cas-ci le ministre de la Défense nationale—nous aurons une situation artificielle.


Europe, Western Balkans and Turkey Delegation to the EU-Former Yugoslav Republic of Macedonia Joint Parliamentary Committee: 13 Members Delegation to the EU-Turkey Joint Parliamentary Committee: 25 Members Delegation for relations with Switzerland and Norway and to the EU-Iceland Joint Parliamentary Committee and the European Economic Area (EEA) Joint Parliamentary Committee: 17 Members Delegation to the EU-Serbia Stabilisation and Association Parliamentary Committee: 15 Members Delegation to the EU-Albania Stabilisation and Association Parliamentary Committee: 14 Members Delegation to the EU-Montenegro Stabilisation and Association Parl ...[+++]

Europe, Balkans occidentaux et Turquie Délégation à la commission parlementaire mixte UE-ancienne République yougoslave de Macédoine: 13 membres Délégation à la commission parlementaire mixte UE-Turquie: 25 membres Délégation pour les relations avec la Suisse et la Norvège, à la commission parlementaire mixte UE-Islande et à la commission parlementaire mixte de l'Espace économique européen (EEE): 17 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Serbie: 15 membres Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Albanie: 14 membres Délégation à la commission parlementair ...[+++]


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31. Points out that Parliament welcomed, in principle, the introduction of delegated acts in Article 290 TFEU as providing greater scope for oversight, but stresses that the conferral of such delegated powers or implementing powers under Article 291 is never an obligation; recognises that the use of delegated acts should be considered where flexibility and efficiency are needed and cannot be delivered by means of the ordinary legislative procedure, provided that the objective, content, scope and the duration of that delegation are explicitly defined and the conditions to which the delegation is subject are clearly laid down in the basic ...[+++]

31. souligne que le Parlement européen a salué, dans le principe, l'introduction des actes délégués à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, étant donné que ceux-ci offrent davantage de possibilités de contrôle, mais ajoute que l'octroi de cette délégation de pouvoirs ne constitue jamais une obligation, pas plus que ne l'est l'octroi des compétences d'exécutions visées à l'article 291; admet que le recours aux actes délégués devrait être envisagé dans les situations qui nécessitent de la souplesse et de ...[+++]


EU-Turkey Joint Parliamentary Committee Delegation for relations with Switzerland and Norway and to the EU-Iceland Joint Parliamentary Committee and the European Economic Area (EEA) Joint Parliamentary Committee Delegation to the EU-Serbia SAPC Delegation to the EU-Albania SAPC Delegation to the EU-Montenegro SAPC Delegation for relations with Bosnia and Herzegovina, and Kosovo

commission parlementaire mixte UE-Turquie Délégation pour les relations avec la Suisse et la Norvège, à la commission parlementaire mixte UE-Islande et à la commission parlementaire mixte de l'Espace économique européen (EEE) Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Serbie Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Albanie Délégation à la commission parlementaire de stabilisation et d'association UE-Monténégro Délégation pour les relations avec la Bosnie-Herzégovine et le Kosovo


A. whereas the Lisbon Treaty introduced the possibility for Parliament and the Council (together referred to as 'the legislator') to delegate part of its own powers to the Commission in a legislative act (‘the basic act’); whereas delegation is a delicate operation whereby the Commission is instructed to exercise a power which is intrinsic to the legislator's own role; whereas it is therefore necessary to ensure the correct application of the Treaty, so as to guarantee a sufficient level of democratic legitimacy for delegated acts as well; whereas the starting-point in examining the issue of delegation must therefore always be the fr ...[+++]

A. considérant que le traité de Lisbonne a introduit la possibilité pour le Parlement et le Conseil (ci-après dénommés collectivement «législateur») de déléguer une partie de leur propre pouvoir à la Commission dans un acte législatif (ci-après dénommé «acte de base»); considérant que la délégation est une opération délicate par laquelle la Commission est chargée d'exercer un pouvoir qui est intrinsèque au rôle du législateur; considérant dès lors la nécessité d'assurer l'application correcte du traité afin de garantir un niveau su ...[+++]


A. whereas the Lisbon Treaty introduced the possibility for Parliament and the Council (together referred to as 'the legislator') to delegate part of its own powers to the Commission in a legislative act (‘the basic act’); whereas delegation is a delicate operation whereby the Commission is instructed to exercise a power which is intrinsic to the legislator's own role; whereas it is therefore necessary to ensure the correct application of the Treaty, so as to guarantee a sufficient level of democratic legitimacy for delegated acts as well; whereas the starting-point in examining the issue of delegation must therefore always be the fre ...[+++]

A. considérant que le traité de Lisbonne a introduit la possibilité pour le Parlement et le Conseil (ci-après dénommés collectivement "le législateur") de déléguer une partie de leur propre pouvoir à la Commission dans un acte législatif ("l'acte de base"); considérant que la délégation est une opération délicate par laquelle la Commission est chargée d'exercer un pouvoir qui est intrinsèque au rôle du législateur; considérant dès lors la nécessité d'assurer l'application correcte du traité afin de garantir un niveau suffisant de lé ...[+++]


Government documentation suggested that the combined authority “will be particularly useful in small communities where capacity limitations might otherwise impede implementation of the FNGA” (105) On this issue, the JMAC Report noted that the Indian Act makes no provision for any delegation of council jurisdiction and recommended that councils be authorized to delegate “some powers to health boards, tribal councils or entities under the [Indian Act], provided that law-making powers can only be delegated to another elected body” (106) The bill did not set conditions related to delegation, and may have expanded on the scope of delegated au ...[+++]

La documentation préparée par le gouvernement laissait supposer que les deux pouvoirs « seraient particulièrement utiles aux petites communautés dont les capacités limitées pourraient autrement constituer un obstacle à la mise en œuvre de la Loi sur la gouvernance des Premières nations »(105). Sur cette question, le rapport du CCMC fait état de l’absence de disposition relative à la délégation des pouvoirs du conseil dans la Loi sur les Indiens et recommande que les conseils soient autorisés « à déléguer certains pouvoirs à un conseil de santé, à un conseil tribal ou à une au ...[+++]


I believe that, in any delegation, you have to follow the same principles as in the general act, unless the act exempts the delegated powers.

Je pense qu'il faut que dans toute délégation, on suive les mêmes principes que dans la loi générale, à moins que la loi n'exempte les pouvoirs délégués.


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