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APL
AR coating
Anti reflection coat
Anti-Personnel Mines Convention Implementation Act
Anti-detonant agent
Anti-dumping code
Anti-dumping duty
Anti-dumping legislation
Anti-dumping proceeding
Anti-knock additive
Anti-knock agent
Anti-knock compound
Anti-knock preparation
Anti-knock product
Anti-personnel landmine
Anti-personnel mine
Anti-personnel weapon
Anti-pinking agent
Anti-reflecting coat
Anti-reflection coating
Anti-reflection layer
Anti-reflective coating
Anti-reflex coat
Anti-reflex coating
Antireflecting coated layer
Antireflection coating
Final anti-dumping duty
Land mine
Mine Ban Treaty
Ottawa Convention
Prohibited List International Standard
Temporary anti-dumping duty
World Anti-Doping Code the Prohibited List

Vertaling van "anti-prohibition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
World Anti-Doping Code: the Prohibited List [ Prohibited List: International Standard ]

Code mondial antidopage : Liste des interdictions [ Liste des interdictions : standard international ]


Anti-Personnel Mines Convention Implementation Act [ An Act to implement the Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction ]

Loi de mise en œuvre de la Convention sur les mines antipersonnel [ Loi de mise en œuvre de la Convention sur l'interdiction de l'emploi, du stockage, de la production et du transfert des mines antipersonnel et sur leur destruction ]


Council Joint Action 2008/487/CFSP of 23 June 2008 in support of the universalisation and implementation of the 1997 Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction, in the framework of the European Security Strategy

Action commune 2008/487/PESC du Conseil du 23 juin 2008 visant à soutenir l’universalisation et la mise en œuvre de la convention de 1997 sur l’interdiction de l’emploi, du stockage, de la production et du transfert des mines antipersonnel et sur leur destruction dans le cadre de la stratégie européenne de sécurité


Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction | Mine Ban Treaty | Ottawa Convention

Convention d'Ottawa | Convention sur l'interdiction de l'emploi, du stockage, de la production et du transfert des mines antipersonnel et sur leur destruction | convention sur l'interdiction des mines antipersonnel


Convention on the Prohibition of Anti-Personnel Landmines

Convention sur l'interdiction des mines terrestres


anti-detonant agent | anti-knock additive | anti-knock agent | anti-knock compound | anti-knock preparation | anti-knock product | anti-pinking agent

additif antidétonant | agent anti-détonant | antidétonant | composé antidétonant | préparation antidétonante | produit antidétonant


anti-dumping legislation [ anti-dumping code | anti-dumping proceeding ]

législation antidumping [ antidumping | code antidumping | lutte antidumping | procédure antidumping ]


antireflection coating | anti-reflection coating | AR coating | antireflecting coated layer | anti reflection coat | anti-reflex coating | anti-reflex coat | anti-reflective coating | anti-reflecting coat | anti-reflection layer

couche antireflet | antireflet | revêtement antiréfléchissant | couche antiréfléchissante | couche antihalo | revêtement antireflet | couche antiréflectrice | revêtement antiréflecteur | couche antireflets


anti-dumping duty [ final anti-dumping duty | temporary anti-dumping duty ]

droits antidumping [ droits antidumping définitifs | droits antidumping provisoires ]


anti-personnel weapon [ anti-personnel landmine | anti-personnel mine | APL | land mine ]

arme antipersonnel [ mine antipersonnel | mine antipersonnel terrestre | mine terrestre ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Anti-prohibition arguments typically concede the immorality of proscribed conduct and then go on to discuss the excessive costs of preventing it.

Les arguments anti-prohibition concèdent habituellement l’immoralité de la conduite proscrite pour ensuite faire état des coûts excessifs de sa prévention.


Despite Mill’s concern for protection of personal autonomy, however, the Anglo-American liberal tradition (opposing counterproductive use of scarce resources in the enforcement of laws governing private morality) has tended to rely on efficiency based anti-prohibition arguments.

En dépit de l’importance attachée par Mill à la protection de l’autonomie personnelle, toutefois, la tradition libérale anglo-américaine (qui s’oppose à une utilisation improductive de ressources limitées dans l’application des lois régissant la moralité privée) a eu tendance à reposer sur des arguments anti-prohibition fondés sur l’efficacité.


The EIB should, in line with its Policy on preventing and deterring prohibited conduct in European Investment Bank activities (the ‘EIB anti-fraud policy’), which was adopted in 2008 and revised in 2013, cooperate closely with the competent Union and Member States' authorities in order to strengthen the anti-money laundering and anti-terrorist financing measures in force and help improve their enforcement.

Conformément à sa politique de prévention et de dissuasion de manœuvres interdites dans le cadre des activités menées par la Banque européenne d'investissement (ci-après dénommée «politique antifraude de la BEI»), qui a été adoptée en 2008 et révisée en 2013, la BEI devrait coopérer de façon étroite avec les autorités compétentes de l'Union et des États membres en vue de renforcer les mesures de prévention du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme en vigueur et de contribuer à améliorer leur mise en œuvre.


The anti-discrimination Directives: - prohibit discrimination on grounds of racial or ethnic origin (Directive 2000/43/EC) and religion or belief, disability, age and sexual orientation (Directive 2000/78/EC); - provide protection in a number of key areas of life: employment and vocational training (both Directives); education, social security and healthcare, and access to and supply of goods and services, including housing (Directive 2000/43/EC); - prohibit various forms of discrimination: direct and indirect discrimination, harassment, instruction to discriminate and victimisation; - require Member States to provide efficient sanctions and remedies.

Les directives de lutte contre les discriminations: - interdisent la discrimination fondée sur la race ou l'origine ethnique (directive 2000/43/CE) et la discrimination fondée sur la religion ou les croyances, le handicap, l'âge ou l'orientation sexuelle (directive 2000/78/CE); - assurent la protection des citoyens dans certains aspects essentiels de leur vie: l'emploi et la formation professionnelle (l'une et l'autre directive); l’éducation, la sécurité sociale et les soins de santé, ainsi que l’accès aux biens et services, y compris en matière de logement, et leur fourniture (directive 2000/43/CE); - interdisent diverses formes de discrimination: discri ...[+++]


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In Vancouver I had the opportunity, and again subsequently on Monday when we were examining Bill C-15, to ask questions of a Mr. Kirk Tousaw, who was speaking on behalf of the BC Civil Liberties Association and an anti-prohibition league, whose name escapes me.

À Vancouver, et encore lundi lorsque nous examinions le projet de loi C-15, j'ai eu l'occasion d'interroger M. Kirk Tousaw, qui parlait au nom de la British Columbia Civil Liberties Association ainsi qu'une association anti-interdiction, dont le nom m'échappe.


It is noted in this regard that as a matter of rule an anti-dumping duty is not meant to be prohibitive and seal off the trade flows from the countries under investigation.

Il convient de noter à cet égard qu’en règle générale, un droit antidumping n’a pas pour but d’être prohibitif ni de barrer l’accès aux flux commerciaux en provenance des pays soumis à l’enquête.


Anti-dumping measures do not serve as an instrument to prohibit legitimate imports to the Union.

Les mesures antidumping ne constituent pas un instrument destiné à interdire les exportations légitimes vers l’Union.


It has six objectives: first, to allow Canada to obtain evidence from other countries with respect to civil cases involving competition in Canada; second, to prohibit deceptive prize notices; third, to broaden the scope under which the tribunal may issue temporary orders; fourth, to improve procedures with respect to matters to be presented before the Competition Tribunal and to allow it to award costs; fifth, to allow individuals and corporations to apply directly to the tribunal for an order against anti-competitive behaviour; and, sixth, to deal with anti-competitive behaviour in the airline industry.

Six objectifs sont visés. Premièrement, permettre au Canada d'obtenir des éléments de preuve provenant d'autres pays concernant les affaires civiles en matière de concurrence au Canada; deuxièmement, interdire l'envoi de documentation trompeuse; troisièmement, étendre les pouvoirs du Tribunal de la concurrence pour rendre des ordonnances provisoires; quatrièmement, améliorer les procédures relatives aux questions devant être présentées devant le Tribunal de la concurrence et lui permettre d'accorder des frais; cinquièmement, permettre aux particuliers et aux entreprises de déposer directement une demande auprès du Tribunal de la conc ...[+++]


- The Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction, commonly known as the Ottawa Convention, does not cover anti-tank mines.

- La Convention sur l'interdiction de l'emploi, du stockage, de la production et du transfert des mines antipersonnel et sur leur destruction, appelée communément la Convention d'Ottawa, ne couvre pas les mines antichar.


For vertical restraints, Article 81 provides an appropriate legal framework for assessment, recognising the distinction between anti-competitive and pro-competitive effects: Article 81(1) prohibits those agreements which appreciably restrict or distort competition, while Article 81(3) allows for exemption of those agreements which confer sufficient benefits to outweigh the anti-competitive effects.

L'article 81 forme un cadre juridique approprié pour une juste appréciation des restrictions verticales, en établissant une distinction entre les effets anticoncurrentiels et les effets favorables à la concurrence: l'article 81, paragraphe 1, interdit les accords qui restreignent ou faussent sensiblement la concurrence tandis que l'article 81, paragraphe 3, accorde une exemption aux accords qui produisent des gains d'efficience suffisants pour compenser leurs effets anticoncurrentiels.


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