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Alcoholic hallucinosis
Automotive retail sector operating requirements
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Civil aviation regulations
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Halts or legal operations not inherent in the transport
Jealousy
Legal Operation Division
Legal Operations Division
Legal Operations Sector
Legal operation
Legal regulations governing aviation operations
Legal regulations governing civil aviation
Legal requirements for operating in automotive retail
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Regulations governing civil aviation operations

Vertaling van "all legal operators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Legal Operation Division

Direction des opérations juridiques


halts or legal operations not inherent in the transport

arrêts ou opérations juridiques non inhérents au transport




Legal Operations Sector

Secteur des activités juridiques


Legal Operations Division

Direction des opérations juridiques


comply with legal requirements for forwarding agent operations | ensure compliance with legal requirements for forwarding agent operations | ensure forwarding agent operations legal accreditation | ensure legal accreditation for forwarding agent operations

assurer l'accréditation juridique des opérations des expéditeurs


legal requirements for operating in automotive retail | legislation governing operations in the automotive retail sector | automotive retail sector operating requirements | legal requirements for operating in the automotive retail sector

exigences légales pour travailler dans le secteur de la vente au détail d'automobiles


legal regulations governing aviation operations | regulations governing civil aviation operations | civil aviation regulations | legal regulations governing civil aviation

réglementation de l'aviation civile | règles sur l'aviation civile


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is intended to shorten reaction times at EU level, to provide opportunities for focused and appropriate responses, to address problems of dual use and the lack of certainty for legal operators, and to connect the market for NPS to the wider internal market.

Elle a pour objectif de raccourcir les délais de réaction au niveau européen, d'offrir la possibilité d'apporter des réponses ciblées et appropriées, de résoudre les problèmes de double emploi et de manque de certitude pour les opérateurs légaux ainsi que de connecter le marché des NSP au marché intérieur au sens large.


69. Points out that clear-cut progress is needed urgently as regards technical, legal, operational, and above all political and strategic aspects; maintains in particular that every mission should be encompassed within a clear (medium- and long-term) political strategy and underlines that missions are not undertaken as a substitute for policy; considers such linkage to be essential in order to ensure the operational success of interventions and, more generally, break the vicious circle in which the CSDP, rather than being a tool of ...[+++]

69. souligne l'urgence de réaliser des progrès concrets sur divers aspects techniques, juridiques, opérationnels, mais surtout politico-stratégiques; recommande plus particulièrement que chaque mission soit intégrée dans une stratégie politique bien définie (à moyen et à long terme) et souligne que ces missions ne se substituent à une véritable politique; ce lien est essentiel à la réussite opérationnelle de l'intervention et, plus généralement, pour interrompre le cercle vicieux qui veut que la PSDC, au lieu d'être un instrument de la PESC, a tendance à la remplacer, avec toutes les incohérences qui en découlent;


69. Points out that clear-cut progress is needed urgently as regards technical, legal, operational, and above all political and strategic aspects; maintains in particular that every mission should be encompassed within a clear (medium- and long-term) political strategy and underlines that missions are not undertaken as a substitute for policy; considers such linkage to be essential in order to ensure the operational success of interventions and, more generally, break the vicious circle in which the CSDP, rather than being a tool of ...[+++]

69. souligne l'urgence de réaliser des progrès concrets sur divers aspects techniques, juridiques, opérationnels, mais surtout politico-stratégiques; recommande plus particulièrement que chaque mission soit intégrée dans une stratégie politique bien définie (à moyen et à long terme) et souligne que ces missions ne se substituent à une véritable politique; ce lien est essentiel à la réussite opérationnelle de l'intervention et, plus généralement, pour interrompre le cercle vicieux qui veut que la PSDC, au lieu d'être un instrument de la PESC, a tendance à la remplacer, avec toutes les incohérences qui en découlent;


69. Points out that clear-cut progress is needed urgently as regards technical, legal, operational, and above all political and strategic aspects; maintains in particular that every mission should be encompassed within a clear (medium- and long-term) political strategy and underlines that missions are not undertaken as a substitute for policy; considers such linkage to be essential in order to ensure the operational success of interventions and, more generally, break the vicious circle in which the CSDP, rather than being a tool of ...[+++]

69. souligne l'urgence de réaliser des progrès concrets sur divers aspects techniques, juridiques, opérationnels, mais surtout politico-stratégiques; recommande plus particulièrement que chaque mission soit intégrée dans une stratégie politique bien définie (à moyen et à long terme) et souligne que ces missions ne se substituent à une véritable politique; ce lien est essentiel à la réussite opérationnelle de l'intervention et, plus généralement, pour interrompre le cercle vicieux qui veut que la PSDC, au lieu d'être un instrument de la PESC, a tendance à la remplacer, avec toutes les incohérences qui en découlent;


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14. Calls on the Commission to establish clear rules to identify which entities can legally operate as social economy enterprises and to introduce effective legal barriers to entry so that only social economy organisations are able to benefit from financing destined for social economy enterprises or from public policies designed to encourage social economy enterprises;

14. demande à la Commission de fixer des règles claires définissant les entités autorisées à agir légalement comme entreprises de l'économie sociale et créant des obstacles légaux efficaces à l'accès à ce système, de sorte que seules les organisations de l'économie sociale puissent bénéficier de financements destinés aux entreprises de l'économie sociale ou de politiques publiques visant à encourager les entreprises de l'économie sociale;


the coordination of legal, operational, training and IT development aspects, as well as the provision of information to customs authorities and economic operators as to those aspects;

à la coordination des aspects relatifs à la réglementation, à l'exploitation, à la formation et au développement informatique ainsi qu'à la communication d'informations concernant ces aspects aux autorités douanières et aux opérateurs économiques;


- By second quarter 2009 : the Commission will study the feasibility (in terms of legal, operational and technical requirements) of a European federated validation service.

- Pour le deuxième trimestre 2009: la Commission étudiera la faisabilité (du point de vue des impératifs juridiques, opérationnels et techniques) d'un service fédéré européen de validation.


Member States shall develop cooperation for the efficient and consistent application of the concept of flexible use of airspace across national borders and/or the boundaries of flight information regions, and shall in particular address cross-border activities; this cooperation shall cover all relevant legal, operational and technical issues;

Les États membres établissent une coopération en vue d’une application efficace et cohérente du concept de gestion souple de l’espace aérien au-delà des frontières nationales et/ou des limites des régions d’information de vol, et notamment en ce qui concerne les activités transfrontières. Cette coopération couvre tous les aspects juridiques, opérationnels et techniques pertinents;


Where, before reaching the Member State of arrival, goods have entered one or more Member States in transit and have been subject in those States to halts or legal operations not inherent in their transport (e.g. change of ownership), the Member State of consignment shall be taken as the last Member State where such halts or operations occurred.

Lorsque les marchandises, avant d'atteindre l'État membre d'arrivée, ont été introduites dans un ou plusieurs États membres intermédiaires et y ont fait l'objet d'arrêts ou d'opérations juridiques non inhérents au transport (par exemple, transfert de la propriété), on considère comme État membre de provenance le dernier État membre où de tels arrêts ou opérations juridiques ont eu lieu.


When, before reaching the Member State of arrival, goods have entered one or more Member States in transit and have been subject in those States to halts or legal operations not inherent in their transport (e.g. change of ownership), the Member State of consignment shall be taken as the last Member State where such halts or operations occurred.

Lorsque les marchandises, avant d'atteindre l'État membre d'arrivée, ont été introduites dans un ou plusieurs États membres intermédiaires et y ont fait l'objet d'arrêts ou d'opérations juridiques non inhérents au transport (par exemple, transfert de la propriété), on considère comme État membre de provenance le dernier État membre où de tels arrêts ou opérations juridiques se sont produits.


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