Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising medium
Advertising support
Advertising vehicle
Alcoholic cerebellar ataxia
Alcoholic hallucinosis
Association advertising
Cerebral degeneration
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Degeneration
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Dysfunction of autonomic nervous system due to alcohol
Encephalopathy
False advertising
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Jealousy
Joint advertising
Junk e-mail
Misleading advertising
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Traduction de «alcohol advertising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


A Brief to the Canadian Radio-Television and Telecommunications Commission (CRTC) on the broadcast advertising of alcoholic beverages

Mémoire au Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes au sujet de la publicité sur l'alcool à la radio et à la télévision


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


Alcoholic:cerebellar:ataxia | degeneration | cerebral degeneration | encephalopathy | Dysfunction of autonomic nervous system due to alcohol

Ataxie cérébelleuse | Dégénérescence cérébelleuse | Dégénérescence cérébrale | Dysautonomie | Encéphalopathie | alcoolique


Evidence of alcohol involvement determined by blood alcohol level

Preuves du rôle de l'alcool confirmé par le taux d'alcoolémie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There are a remarkable number of differences at Member State level, ranging from the age limits in definitions (that vary in addition within a Member State for different activities) to specific provisions on certain sectors (for example on financial activities or alcohol advertising).

Au niveau des États membres, les différences sont nombreuses, allant de la fixation des limites d'âge (lesquelles varient en outre au sein d'un même État membre, pour des activités différentes) aux dispositions spécifiques concernant certains secteurs (par exemple les activités financières ou la publicité en faveur des boissons alcoolisées).


For alcohol advertising, the Commission wants also to encourage further development of self- or co-regulation, also at EU level if necessary, to effectively limit the exposure of minors to such ads.

Quant à la publicité pour l'alcool, la Commission entend également encourager la poursuite du développement de l'autorégulation ou de la corégulation, y compris au niveau de l'Union si nécessaire, pour effectivement limiter l'exposition des mineurs à ce type de publicités.


Member States can apply stricter rules and can, for example, ban alcohol advertisements or adopt other measures.

Les États membres peuvent appliquer des règles plus strictes et peuvent, par exemple, interdire les publicités pour l'alcool ou adopter d'autres mesures.


The French law against smoking and alcoholism (the Evin law) bans direct or indirect television advertising of alcoholic beverages.

La loi française pour la lutte contre le tabagisme et l’alcoolisme (dite loi Evin) interdit la publicité télévisée directe ou indirecte des boissons alcooliques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In implementing the AVMSD requirements on alcohol advertising, 22 Member States have put in place somewhat stricter rules for alcohol advertising involving channels, advertised products or time slots.

Lorsqu'ils ont transposé les exigences de la directive SMA relatives à la publicité pour les boissons alcooliques, 22 États membres ont instauré des règles un peu plus strictes en la matière, relatives notamment aux chaînes, aux produits faisant l'objet de la publicité ou aux créneaux horaires.


In the monitored Member States alcohol advertising represents between 0.8 % and 3 % of overall advertising activity on audiovisual media services based on the total number of spots broadcast over the monitored period.

Dans les États membres ayant fait l'objet d'une surveillance, la publicité pour les boissons alcooliques représente entre 0,8 % et 3 % de l'ensemble de l'activité publicitaire des services de médias audiovisuels calculée à partir du nombre total de spots diffusés pendant la période observée.


Well-researched, simply worded, and targeted health messages on alcohol containers and in alcohol advertisements and promotions are a cost-effective way to raise awareness among people who are at risk of developing or already experiencing alcohol-related problems.

Un message simple, bien documenté et bien ciblé, figurant sur les contenants d'alcool et dans la publicité constitue un moyen économique de sensibiliser les personnes qui risquent de connaître, ou qui connaissent déjà, des problèmes liés à l'alcool.


One need only compare the frequency of alcohol advertising to the frequency of public service announcements to realize the heavy burden placed on health promoters to inform the public of the negative consequences of alcohol.

Il suffit de comparer le nombre des annonces publicitaires sur l'alcool avec celui des annonces d'intérêt public pour constater que les personnes chargées d'informer la population au sujet des conséquences néfastes de l'alcool font face à un lourd défi.


The argument is often raised that nothing can be done about U.S. television advertising, but the parallel example of tobacco and alcohol advertising shows that Canada can effectively block unwanted advertising signals from the Canadian market, except in narrow instances of illegal satellite signals.

On dit souvent qu'on ne peut rien faire contre la publicité à la télévision américaine, mais l'exemple parallèle, celui de la publicité du tabac et de l'alcool, montre que le Canada peut effectivement bloquer les signaux publicitaires indésirables du marché canadien, sauf dans les cas limités des signaux satellites illégaux.


Supervises tobacco and alcohol advertising.

Surveille la publicité pour le tabac et l'alcool.


w