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ANS and Airspace Branch
Aerodromes and Air Navigation Services Division
Air Navigation Services and Airspace Branch
Air surveillance
Airspace and air traffic manager
Airspace management officer
Airspace manager
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Control of airspace
Coordinate elements of airspace management
FABEC
Functional Airspace Block Europe Central
Functional Airspace Block – Europe Central
MNPS airspace
Manage aspects of airspace management
Manager of airspace
Minimum navigation performance specifications airspace
Monitor airspace planning
Monitor use of airspace
Monitoring of airspace
Survey airspace planning
Survey use of airspace

Vertaling van "airspace in central " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

surveiller la planification de l'espace aérien


airspace and air traffic manager | airspace management officer | airspace manager | manager of airspace

gestionnaire de l'espace aérien | responsable de la gestion de l'espace aérien


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien


Functional Airspace Block – Europe Central | FABEC [Abbr.]

bloc d'espace aérien fonctionnel Europe centrale


Central and Eastern European Regional Airspace Management Conference

Conférence de gestion de l'espace aérien régional d'Europe centrale et orientale


Functional Airspace Block Europe Central [ FABEC ]

bloc d’espace aérien fonctionnel « Europe Central » [ FABEC ]


Central and Eastern European Regional Airspace Management Conference

Conférence de gestion de l'espace aérien régional d'Europe centrale et orientale


minimum navigation performance specifications airspace | MNPS airspace

espace aérien MNPS


air surveillance | control of airspace | monitoring of airspace

surveillance de l'espace aérien


Aerodromes and Air Navigation Services Division [ Air Navigation Services and Airspace Branch | ANS and Airspace Branch ]

Division des aérodromes et des services de navigation aérienne [ Direction des services de la navigation aérienne et de l'espace aérien | Direction des SNA et de l'espace aérien ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
More emphasis will also be put on the central Network Manager as regards overall airspace management (see section 4.2)

Le gestionnaire de réseau central verra également son rôle renforcé en ce qui concerne la gestion globale de l'espace aérien (voir section 4.2).


This will allow the enlarging of its scope to include new functions (including aspects of airspace design) and services related to network operations to be performed at the central level by the Network Manager.

Cette opération permettra d'élargir le champ d'action du gestionnaire de réseau pour y inclure de nouvelles fonctions (y compris des aspects de conception de l’espace aérien) et des services liés aux activités de réseau à exercer au niveau central par le gestionnaire de réseau.


Eventually what you will see—and we're seeing examples of this in Europe and in Central America right now—are supranational systems and supranational legislation that deals with upper airspace for multiple countries.

Ce que vous allez voir à la longue—et nous en voyons des exemples en Europe et en Amérique centrale—ce sont des systèmes supranationaux et des lois supranationales qui vont régir les espaces aériens de haute altitude pour de nombreux pays.


Austria, Bosnia Herzegovina, Croatia, Czech Republic, Hungary, Slovak Republic and Slovenia have today signed an agreement to create the "Functional Airspace Block – Central Europe" (FAB CE) an important step towards achieving the Single European Sky.

L'Autriche, la Bosnie-Herzégovine, la Croatie, la République tchèque, la Hongrie, la Slovaquie et la Slovénie ont signé aujourd'hui un accord visant à créer le bloc d'espace aérien fonctionnel Europe centrale (FABEC).


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With regard to the Single Sky, the necessity of which has become apparent here – as coordinated measures would, in any case, have been better – I would say that, as long as each Member State is convinced that it is the only one that is truly capable of controlling its own airspace efficiently and that all of the others are absolutely incapable of doing so – and I am talking here about our airspace in Central Europe – we will not make any progress in this regard. This egotism damages European cooperation and, ultimately, also the European idea.

En ce qui concerne le ciel unique européen, dont nous avons constaté la nécessité évidente – et, quoi qu’il en soit, des actions coordonnées auraient facilité les choses – j’affirme que, tant que chaque État membre reste persuadé d’être le seul à pouvoir contrôler efficacement son propre espace aérien et que tous les autres en sont totalement incapables – je pense notamment à notre espace aérien en Europe centrale – aucun progrès ne sera possible dans ce domaine. Un tel égocentrisme porte préjudice à la coopération européen ...[+++]


11. Regards the Single European Sky (SES), designed more than 10 years ago, as a very important project; fears that if the European Union does not act in the coming years the central airspace of Europe will become so saturated that growth will no longer be possible; calls, therefore, for a reform of the airspace, an idea that has already been adopted by Member States through the reform of existing systems of air traffic control and the introduction of functional airspace blocks (FABs); regrets the fact that some functional airspace blocks did not become operational in October 2012, and that some are still not oper ...[+++]

11. regarde le ciel unique européen, imaginé il y a plus de dix ans, comme un projet très important; craint, si l'Union européenne n'agit pas dans les prochaines années, que l'espace aérien au centre de l'Europe ne devienne si saturé que la croissance ne soit plus possible; appelle donc de ses vœux une réforme de l'espace aérien, idée qui est déjà reprise par les États membres grâce à la réforme des systèmes actuels de contrôle aérien et à l'introduction de blocs d'espace aérien fonctionnels; déplore que certains blocs fonctionnels ne soient pas devenus opérationnels en octobre 2012 et que d'autres ne le soient to ...[+++]


Belgium, France, Germany, Luxembourg, the Netherlands and Switzerland have today signed an agreement to create the "Functional Airspace Block –Europe Central" (FABEC), a key step in achieving the Single European Sky.

La Belgique, la France, l'Allemagne, le Luxembourg, les Pays-Bas et la Suisse ont signé ce jour un accord portant création du bloc d'espace aérien fonctionnel Europe centrale (FABEC).


It would be a good idea to have an overview of all the aircraft within European airspace, coordinated centrally: within Eurocontrol, for example.

Il serait, à mon sens, souhaitable qu’un organisme central - Eurocontrol, par exemple - puisse disposer d’un aperçu général de l’ensemble des vols dans l’espace aérien européen.


The European Commission has therefore proposed a series of measures which will allow the European network to cope with increasing pressure: - creation of a centralized air flow management system to coordinate the existing independent units - technical harmonisation to improve communication, technical compatibility and training - efforts by member states to allow some of the airspace reserved for military purposes to be made available for civilian use - Community coordination of airport infrastructure planning with possibility of Community financial support and a better dialogue between airports and their users - research ...[+++]

La Commission européenne a donc proposé un ensemble de mesures qui permettront au réseau européen de résister aux pressions de plus en plus fortes auxquelles il sera soumis : - création d'un système centralisé de gestion des courants de trafic aérien coordonnant les centres indépendants actuels, - amélioration des communications, de la compatibilité technique et de la formation par le biais de l'harmonisation technique, - ouverture dans certains Etats membres de l'espace aérien militaire aux avions civils, - coordination communautaire ...[+++]


Our central aim is still to create an internal market in Community airspace which will serve the needs of the economy while respecting the rights of travellers.

L'objectif central reste pour nous de créer un marché intérieur dans l'espace aérien de la Communauté qui réponde aux besoins de l'économie tout en respectant les droits des voyageurs.


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