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Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
Dock due
Embarkation tax
Estate less than freehold
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Less than freehold estate
Less-favoured area
Less-favoured region
Less-than-freehold estate
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Non-freehold estate
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals
Underdeveloped region

Traduction de «airport was less » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


less-favoured region [ less-favoured area | underdeveloped region ]

région défavorisée [ région de l'objectif 1 | région en retard de développement | région sous-développée | zone défavorisée ]


estate less than freehold | less than freehold estate | less-than-freehold estate | non-freehold estate

domaine non franc
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Compensation granted to airports with less than 200 000 passengers on average annual traffic over the duration of the SGEI entrustment need not be notified to the Commission for prior state aid scrutiny, provided that it complies with the criteria regarding entrustment and compensation set out in the 2012 SGEI Decision.

Les compensations octroyées aux aéroports dont le trafic annuel moyen n’excède pas 200 000 passagers sur la durée du contrat portant sur le SIEG ne doivent pas être notifiées à la Commission en vue d’un examen préalable, pour autant qu’elles répondent aux critères relatifs au mandat et à la compensation figurant dans la décision SIEG de 2012.


After observing that Zweibrücken Airport served less than 1 000 000 passengers per year and therefore complied with the condition of Article 2(1)(d) of the 2005 SGEI Decision, the opening decision expressed doubts whether the operation of the Airport constitutes an SGEI.

Après avoir constaté que l'aéroport de Zweibrücken desservait moins de 1 000 000 passagers par an et remplissait donc la condition de l'article 2, paragraphe 1, point d), de la décision SIEG de 2005, des doutes sont émis, dans la décision d'ouverture, quant au fait que l'exploitation de l'aéroport constitue un SIEG.


The opening decision finally observed that since the 2012 SGEI Decision (17) only exempted State aid for airports with less than 200 000 passengers from notification, any aid to Zweibrücken Airport would have to be notified to the Commission for the period from 31 January 2014 onward, even if it could be considered to comply with the 2005 SGEI Decision.

La décision d'ouverture comprend enfin une observation selon laquelle, étant donné que la décision relative aux SIEG de 2012 (17) n'exemptait de l'obligation de notification des aides d'État que les aéroports de moins de 200 000 passagers, toute aide en faveur de l'aéroport de Zweibrücken devait être notifiée à la Commission à compter du 31 janvier 2014, même si elle pouvait être jugée conforme à la décision SIEG de 2005.


The opening decision also considered that if Zweibrücken Airport had acted like a MEO, it would have had to consider whether closing the airport was less costly than continuing its operation.

Dans la décision d'ouverture, il est aussi estimé que, si l'aéroport de Zweibrücken avait agi comme un OEM, il aurait dû examiner si fermer l'aéroport était moins coûteux que de poursuivre son exploitation.


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Moreover, operating aid can be granted for airports with less than 3 million passengers during a transitional period of 10 years.

En outre, des aides au fonctionnement peuvent être octroyées pendant une période transitoire de 10 ans pour les aéroports comptant moins de 3 millions de passagers.


The Italian authorities notified the capital injection in February 2014 Aeroporto Valerio Catullo di Verona Villafranca S.p.A, which is majority owned by public local entities, manages Verona airport with approximately 3 million annual passengers, and the airport of Brescia, a small regional airport with less than 1 million annual passengers, specialised in cargo transport.

En février 2014, les autorités italiennes ont notifié une recapitalisation d'Aeroporto Valerio Catullo di Verona Villafranca S.p.A. à hauteur de 12,7 millions €, réalisée par ses actionnaires publics. Cette société, majoritairement détenue par des collectivités publiques locales, exploite l'aéroport de Vérone, qui connaît une fréquentation annuelle d'environ 3 millions de passagers, et l'aéroport de Brescia, un petit aéroport régional spécialisé dans le transport de fret qui enregistre moins d'un million de passagers par an.


Operating aid to regional airports (with less than 3 million passengers a year) will be allowed for a transitional period of 10 years under certain conditions, in order to give airports time to adjust their business model.

Les aides au fonctionnement des aéroports régionaux régionaux (moins de 3 millions de passagers par an) seront autorisées pendant une période transitoire de dix ans, sous certaines conditions, afin de laisser aux aéroports le temps d'adapter leur modèle d'entreprise.


For regional airports with less than 1 million passengers per year like Ostrava, the aid must not exceed 75% of the investment costs.

Pour les aéroports régionaux dont le trafic annuel est inférieur à un million de passagers, tel celui d'Ostrava, l’aide ne doit pas dépasser 75 % des coûts d’investissement.


Description of the total determined costs for each airport submitted to the provision of this Regulation for each terminal charging zone; for airports with less than 20 000 commercial air transport movements per year being calculated as the average over the previous three years, costs may be presented in an aggregated way;

description du total des coûts fixés pour chaque aéroport soumis aux dispositions du présent règlement pour chaque zone tarifaire terminale; pour les aéroports où la moyenne annuelle des mouvements de transport aérien commerciaux a été inférieure à 20 000 au cours des trois années antérieures, les coûts peuvent être présentés sous forme agrégée;


Regional airports are less known to consumers and airlines and have to make a greater effort in order to create a reputation for themselves and be seen as a viable alternative to the larger main airports, which benefit from better rail and road links and a more established reputation.

Les aéroports régionaux sont moins connus des consommateurs et des compagnies aériennes et doivent fournir des efforts plus importants afin de se créer une réputation et d'être considérés comme une alternative valable à des aéroports principaux plus grands, bénéficiant de meilleures liaisons ferroviaires et routières et d'une réputation plus établie.


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