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Actual measure
Actual size
Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
Dock due
EBIC
Embarkation tax
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Finished measure
Finished size
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Medium-size airport
Neat size
Net measure
Net size
Nett measure
Nett size
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
SMEs
SMUs
Seaplane base
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Standards for airport terminals

Traduction de «airport size » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]




small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


actual measure | actual size | finished measure | finished size | neat size | net measure | net size | nett measure | nett size

fini
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There are also more flexible arrangements than under the previous rules with regard to conditions on airport size and eligible destinations for airports located in remote regions, for example on islands (e.g. the Canary Islands), or in sparsely populated areas.

Les nouvelles règles prévoient aussi des modalités plus souples en ce qui concerne les conditions relatives à la taille des aéroports et l'éligibilité des liaisons desservant des aéroports situés dans des régions périphériques, par exemple des îles (dont les îles Canaries), ou des zones à faible densité de population.


Airports the size of Grande Prairie, Alberta, to airports the size of Lester B. Pearson International in Toronto are all members of the CAC.

Le conseil regroupe des aéroports de toutes tailles, depuis celui de Grande Prairie, en Alberta, jusqu'à l'Aéroport international Lester B. Pearson, à Toronto.


Mr. Speaker, I was passing through Kelowna, a beautiful area, recently and discovered that the RCMP presence in the Kelowna airport and also the Victoria airport in my own riding, which has been there for 10 years in a security agreement for medium-sized airports across Canada, will end at the end of March this year.

Monsieur le Président, lorsque je suis récemment passée par la magnifique région de Kelowna, j'ai appris que la GRC — qui, depuis 10 ans, a l'obligation contractuelle de fournir des services de sécurité dans les aéroports de taille moyenne au Canada — n'assurera plus la sécurité à l'aéroport de Kelowna ni à celui de Victoria, dans ma circonscription, à compter de la fin du mois de mars prochain.


3. Suppliers of groundhandling services and self-handling airport users shall respect these minimum quality standards. The airport managing body may require that suppliers of groundhandling services and self-handling airport users establish and implement a safety management system commensurate with the size of the undertaking and the nature and complexity of the activities, is compatible with the management systems of the airport operator, and complies with any other safety requirements set down in national or Union law.

3. Les prestataires de services d'assistance en escale et les usagers pratiquant l'auto-assistance respectent ces normes de qualité minimale, L'entité gestionnaire de l'aéroport peut exiger des prestataires de services d'assistance en escale et des usagers des aéroports pratiquant l'auto-assistance qu'ils instaurent et mettent en œuvre un système de gestion de la sécurité proportionné à la taille de l'entreprise et à la nature et à la complexité des activités, qui soit compatible avec les systèmes de gestion du transporteur aérien et qui satisfasse à d'autres exigences de sécurité prévues par la législation nationale ou celle de l'Union.


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A one-size-fits all approach is not appropriate as no two airports are the same.

Il n'est pas souhaitable d'adopter une démarche uniforme, sachant qu'il n'existe pas deux aéroports qui soient identiques.


38. Recalls that the directive on airport charges only covers airports with more than 5 million passengers and/or the biggest airport in each EU Member State; believes that an assessment of the impact on small and medium-sized airports should form a core part of any review of the relevant directives;

38. rappelle que la directive sur les redevances aéroportuaires ne s'applique qu'aux aéroports transportant plus de 5 millions de passagers et/ou au plus grand aéroport de chaque État membre de l'UE; estime que toute révision des directives concernées devrait comprendre une évaluation de l'impact pour les petits aéroports et les aéroports de taille moyenne;


13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions to the cabin baggage allowance imposed by certain airlines; takes the view that these practices represent a breach of competition law, and believes th ...[+++]

13. redoute que certaines pratiques des compagnies aériennes à bas coûts, qui opèrent souvent au départ des aéroports régionaux, entraînent une détérioration de la qualité du service pour les passagers et des conditions de travail; vu les pratiques commerciales agressives actuellement adoptées par certaines compagnies à bas coûts opérant au départ des aéroports régionaux en vue de tirer parti de leur position dominante, et étant donné que les activités commerciales sont une source de revenus majeure pour les aéroports régionaux, s'inquiète de la règle du «bagage unique» et d'autres restrictions relatives à la franchise du bagage de cabi ...[+++]


The whole essence of scalability is to do a threat and risk assessment in each area or each activity and then be able to develop a national program that works with small airports, medium-sized airports, and large airports.

L'essence même d'un système échelonnable doit nous amener à faire une évaluation des menaces et des risques dans chaque secteur ou chaque activité, et à élaborer un programme national qui puisse être utilisé dans les aéroports de petite, moyenne et grande tailles.


(3a) In addition, in a Member State where no airport reaches the minimum size for the application of this Directive, the airport with the highest passenger movements enjoys such a privileged position as a point of entry to that Member State that it is necessary to apply the provisions of this Directive to that airport in order to guarantee the respect of certain basic principles in the relationship between the airport managing body and the airport users, in particular with regard to transparency of charges and non-discrimination among airport users.

(3 bis) En outre, dans un État membre où aucun aéroport n'atteint la taille minimum pour l'application de la présente directive, l'aéroport enregistrant le plus grand nombre de passagers jouit d'une telle position privilégiée en tant que point d'entrée dans cet État membre qu'il est nécessaire d'appliquer les dispositions de la présente directive à cet aéroport pour garantir le respect de certains principes de base dans les relations entre l'organe de gestion de l'aéroport et les usagers de celui-ci, en particulier en ce qui concerne la transparence des redevances et la non-discrimination entre les usagers de l'aéroport.


The Canadian Airports Council, I believe, is having a conference next week, in Toronto, entitled " Where is our missing airport?" Effectively, 15 per cent of Canadians, or the size of a mid-size airport in Canada, is being lost to the U.S. economy.

Le Conseil des aéroports du Canada, si je ne me trompe pas, tient une conférence à Toronto la semaine prochaine qui s'intitule « L'un de nos aéroports a disparu! ». En effet, 15 p. 100 des Canadiens prennent leur vol à partir des États-Unis; c'est comme si le Canada perdait un aéroport de taille moyenne aux mains des États-Unis.


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