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Airport security
Airport security agent
Airport security committee
Airport security guard
Airport security inspection
Airport security officer
Airport security programme
Airport security survey
Conduct airport security checks
Conduct airport security screening
Conduct passenger security checks
Ensure airport security procedures are implemented
Ensure airport security processes are observed
Ensure compliance with airport security measures
NAPSP
National Airport Policing Security Program
National Airport Security Program
National Airport Security Unit
Perform airport security checks
Security inspection
Security survey
Survey

Traduction de «airport security would » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ensure airport security procedures are implemented | take action to ensure that airport security measures are observed | ensure airport security processes are observed | ensure compliance with airport security measures

garantir le respect des mesures de sécurité dans un aéroport


conduct airport security checks | perform airport security checks | conduct airport security screening | conduct passenger security checks

effectuer des contrôles de sécurité dans un aéroport


airport security agent | TSA agent, air marshall | airport security guard | airport security officer

agent d'exploitation et de sûreté aéroportuaire | agente de sûreté aéroportuaire | agent de sûreté aéroportuaire/agente de sûreté aéroportuaire | agente d'exploitation et de sûreté aéroportuaire


National Airport Policing Security Program [ NAPSP | National Airport Security Program ]

Programme national de surveillance et de sûreté des aéroports [ Programme national de sécurité des aéroports ]




airport security programme

programme de sûreté aéroportuaire


National Airport Security Unit

Détachement sécurité aéroport national | DSAN [Abbr.]


security survey [ airport security survey | survey ]

évaluation de sûreté [ évaluation ]


security inspection [ airport security inspection ]

inspection de sûreté [ inspection sur la sûreté des aéroports ]


airport security committee

comité de sûreté d'aéroport
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The current EU legislation (Regulation (EC) No 300/2008), which establishes the technical specifications and performance requirements for aviation security screening equipment at EU airports, is not accompanied by a legally binding EU-wide conformity assessment scheme which would ensure that the required standards developed by the Commission are met at all EU airports.

La législation de l’UE en vigueur [règlement (CE) n° 300/2008], qui définit les spécifications techniques et les exigences de performance relatives aux équipements d’inspection/filtrage aux fins de la sûreté de l’aviation dans les aéroports de l’UE, ne prévoit pas de système juridiquement contraignant d’évaluation de la conformité à l'échelle de l’UE qui garantirait que les normes requises sont respectées dans tous les aéroports de l’UE.


Any Commission legislative proposal on the use of bodyscanners at airports would have to evaluate in a thorough manner the effectiveness, necessity and proportionality of bodyscanners for improving airport security.

Toute proposition législative de la Commission concernant l’utilisation des scanners corporels dans les aéroports devrait comporter une évaluation approfondie de l’efficacité, de la nécessité et de la proportionnalité de l’utilisation de ces appareils pour améliorer la sécurité dans les aéroports.


Commission Regulation (EU) No 720/2011 of 22 July 2011 amending Regulation (EC) No 272/2009 supplementing the common basic standards on civil aviation security as regards the phasing-in of the screening of liquids, aerosols and gels at EU airports (4) deleted the date of 29 April 2011 as developments at EU and international level shortly before 29 April 2011 demonstrated that few airports would effectively be able to offer screenin ...[+++]

Le règlement (UE) no 720/2011 de la Commission du 22 juillet 2011 modifiant le règlement (CE) no 272/2009 complétant les normes de base communes en matière de sûreté de l’aviation civile en ce qui concerne l’instauration progressive de l’inspection-filtrage des liquides, aérosols et gels dans les aéroports de l’Union européenne (4) a supprimé la date du 29 avril 2011, des développements étant intervenus au niveau de l’Union européenne et sur le plan international peu avant le 29 avril 2011, si bien que peu d’aéroports seraient effectivement en mesure de fournir des moyens d’inspection-filtrage et que les passagers risqueraient de ne pas ...[+++]


I would urge you, Commissioner, to draw up a list of non-EU countries whose airport security would be as good as that of the EU and negotiate bilateral agreements directly with them, ending this farcical situation of confiscating duty-free purchases at airports.

Je vous demande, Monsieur le Commissaire, d’établir une liste des pays non européens dont la sécurité des aéroports serait aussi bonne que celle de l’Union, et de négocier des accords bilatéraux directement avec eux, mettant un terme à cette situation grotesque de confiscation des achats hors taxes dans les aéroports.


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The management of airport security would have been very problematic as a result.

La gestion de la sûreté dans les aéroports s’en serait trouvée très problématique.


As was explained in the answer to Parliamentary Question H-0022/08 by Mr Nicholson the Commission developed, through Commission Regulation (EC) No 915/2007 , a means of establishing equivalence for security measures for liquids, aerosols and gels (LAGs) sold at third country airports, which would enable exemptions from confiscation at the security checkpoints of Community airports.

Comme expliqué dans la réponse à la question parlementaire H-0022/08 posée par M. Nicholson , la Commission a mis au point, par le biais du règlement (CE) n° 915/2007 de la Commission, une méthode pour déterminer l’équivalence des mesures de sécurité se rapportant aux liquides, aérosols et gels (LAG) vendus dans les aéroports de pays tiers, grâce à laquelle il serait possible d'éviter leur confiscation aux points de contrôle des aéroports communautaires.


As was explained in the answer to Parliamentary Question H-0022/08 by Mr Nicholson the Commission developed, through Commission Regulation (EC) No 915/2007 , a means of establishing equivalence for security measures for liquids, aerosols and gels (LAGs) sold at third country airports, which would enable exemptions from confiscation at the security checkpoints of Community airports.

Comme expliqué dans la réponse à la question parlementaire H-0022/08 posée par M. Nicholson , la Commission a mis au point, par le biais du règlement (CE) n° 915/2007 de la Commission, une méthode pour déterminer l’équivalence des mesures de sécurité se rapportant aux liquides, aérosols et gels (LAG) vendus dans les aéroports de pays tiers, grâce à laquelle il serait possible d'éviter leur confiscation aux points de contrôle des aéroports communautaires.


Option 3 was a Community act establishing a general framework requiring that the way in which security charges are determined at national level reflect a number of common principles to which airport operators would have to adhere.

Le troisième scénario supposait l'adoption d'un acte communautaire établissant un cadre général qui imposerait, pour l'établissement des redevances de sûreté à l'échelon national, le respect d'un ensemble de principes communs auxquels les exploitants d'aéroport devraient se soumettre.


For this reason, few airports would effectively be able to offer screening facilities and it may not be clear for passengers if liquids, aerosols and gels obtained at a third country airport or on board an aircraft of a non-Community air carrier will be permitted into security restricted areas and on board an aircraft.

Pour cette raison, peu d’aéroports seraient effectivement en mesure de fournir des moyens d’inspection/filtrage et les passagers risquent de ne pas savoir avec certitude si les liquides, aérosols et gels obtenus dans un aéroport d’un pays tiers ou à bord d’un aéronef d’une compagnie aérienne non communautaire seront autorisés à l’intérieur des zones de sûreté à accès réglementé ou à bord des aéronefs.


Only a common EU approach to the use of security scanners would legally guarantee uniform application of security rules and standards in all EU airports.

Seule une approche commune au niveau de l’UE pourrait juridiquement garantir une application uniforme des règles et des normes de sûreté dans tous les aéroports de l’UE.


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