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ACI
ACI-NA
AOC
AOCI
Airport Associations' Coordinating Council
Airport Operators Council
Airport Operators Council International
Airport liability insurance
Airport managing body
Airport operating environment
Airport operations
Airport operator
Airport operator's insurance
Airport owners'and operators'insurance
Airports Association Council International
Airports Council International
Airports Council International-North America
Develop airport operations improvement programmes
Implement improvement procedures in airport operations
Keep airport operations inventory
Keep inventory of airport operations
Maintain airport operations inventory
Maintain inventory of airport operations
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Operational characteristics airport environment
Operational environment of airport
Operational environments of airports
Operations of an airport
Western European Airports Association

Vertaling van "airport operator could " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operational characteristics airport environment | operational environments of airports | airport operating environment | operational environment of airport

environnement opérationnel d'un aéroport


develop and implement procedures to improve airport operations | implement improvement procedures for airport operations | develop airport operations improvement programmes | implement improvement procedures in airport operations

mettre en œuvre des procédures d'amélioration dans les opérations aéroportuaires


keep airport operations inventory | keep inventory of airport operations | maintain airport operations inventory | maintain inventory of airport operations

tenir un inventaire des opérations aéroportuaires


Airport Operators Council | Airport Operators Council International | Airports Council International-North America | ACI-NA [Abbr.] | AOC [Abbr.] | AOCI [Abbr.]

Conseil international des exploitants d'aéroports | CIEA [Abbr.]


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


Airports Council International [ ACI | Airports Association Council International | Airport Associations' Coordinating Council | Airport Operators Council International | Western European Airports Association ]

Conseil international des aéroports [ ACI | Airports Association Council International | Conseil de coordination des associations aéroportuaires | Conseil international d'exploitants d'aéroports | Association des aéroports de l'ouest ]


operations of an airport [ airport operations ]

activités d'un aéroport


airport liability insurance [ airport operator's insurance ]

assurance-responsabilité des aéroports [ assurance responsabilité des opérateurs d'aéroport ]




airport owners'and operators'insurance

assurance responsabilité civile des exploitants d'aéroports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Their independence could be further enhanced if they no longer had to rely on airport operators and air carriers for their budget.

Leur indépendance pourrait être renforcée s’ils ne dépendaient plus des exploitants d’aéroport et des transporteurs aériens pour leur budget.


As regards the second question, the Commission expressed doubts as to whether the investment and operating aid for the airport operator could be considered compatible with the internal market.

En ce qui concerne la deuxième question, la Commission doutait que l'aide au fonctionnement et à l'investissement accordée à l'exploitant de l'aéroport puisse être considérée comme compatible avec le marché intérieur.


Indeed, the 2012 MEIP study does not quantify the cost reductions that the airport operator could obtain in this connection.

En effet, la réduction des coûts que l'exploitant de l'aéroport pourrait obtenir dans ce contexte n'a pas été quantifiée dans l'étude de 2012.


Finally, assuming that it could be established, based on a valid comparative analysis, that the ‘prices’ involved in the various transactions that are the subject of this assessment are equivalent to or higher than the ‘market prices’ established through a comparative sample of transactions, the Commission would, for all that, not be able to conclude from this that these transactions comply with MEO test if it emerges that, when they were set, the airport operator had expected them to generate incremental costs hi ...[+++]

Enfin, en supposant qu'il puisse être établi, sur la base d'une analyse comparative valable, que les «prix» pratiqués dans les diverses transactions faisant l'objet de cette évaluation sont équivalents ou supérieurs aux «prix du marché» fixés au moyen d'un échantillon comparatif de transactions, la Commission ne serait pas en mesure, pour autant, de conclure sur cette base que les transactions respectent le critère de l'investisseur en économie de marché s'il ressort qu'au moment de leur réalisation, l'exploitant aéroportuaire attendait de ces transactions qu'elles entraînent des coûts marginaux supérieurs aux recettes marginales.


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They consider that restrictions – including partial restrictions - on Chapter 4 aircraft should be specifically prohibited (cf. Article 6.2 for City airports) given that in their view, for example, operating restrictions and penalties based on noise levels could effectively prohibit or limit the operation of Chapter 4 compliant aircraft at night.

Ils jugent que les restrictions – y compris les restrictions partielles – appliquées aux aéronefs Chapitre 4 devraient être interdites spécifiquement (voir l'article 6, paragraphe 2, relatif aux aéroports urbains), étant donné que, selon eux, les restrictions d'exploitation et les amendes basées sur les niveaux de bruit pourraient effectivement empêcher ou limiter l'exploitation d'aéronefs Chapitre 4 pendant la nuit.


This limitation could result in a fragmentation of slots amongst many small operators and result in strengthening the relative position of the incumbent carriers at hub airports.

Cette limitation pourrait entraîner une fragmentation des créneaux horaires entre de nombreux petits exploitants, avec pour conséquence un renforcement de la position relative des transporteurs en place dans les aéroports-pivots.


Control over a large portfolio of slots at congested airports can result in higher barriers to entry for airlines that want to operate to and from those airports. This in turn could result in higher fares or less choice for passengers.

Le contrôle d'un vaste portefeuille de créneaux horaires dans des aéroports encombrés peut entraîner des barrières à l'entrée plus élevées pour les compagnies aériennes qui souhaitent exercer leurs activités en provenance et à destination de ces aéroports, ce qui pourrait déboucher sur une hausse des prix ou sur une diminution du choix pour les passagers.


Indeed, control over slot portfolios at congested airports can result in higher barriers to entry for airlines wanting to operate to and from those airports, which in turn could result in higher fares for passengers.

En effet, le contrôle de portefeuilles de créneaux dans des aéroports saturés peut entraîner un accroissement des obstacles à l'entrée pour les compagnies aériennes désireuses d'opérer vers et depuis ces aéroports, ce qui peut, à son tour, se traduire par une hausse des tarifs pour les passagers.


As concerns the measures in favour of Alghero airport, Italy submitted that the airport operates in a remote region and therefore an overall SGEI mission to the airport ‘could not be excluded’.

En ce qui concerne les mesures en faveur de l'aéroport d'Alghero, l'Italie a fait valoir que l'aéroport opère dans une région reculée et que, par conséquent, une mission de SIEG générale pour l'aéroport «ne peut être exclue».


The body or entity concerned shall be functionally independent in particular of the national aviation authorities responsible for airworthiness, certification, flight operation, maintenance, licensing, air traffic control or airport operation and, in general, of any other party whose interests could conflict with the task entrusted to the investigating body or entity.

L'organisme ou l'entité en question est fonctionnellement indépendant, notamment des autorités aéronautiques nationales responsables de la navigabilité, de la certification, des opérations aériennes, de l'entretien, de la délivrance des licences, du contrôle de la navigation aérienne ou de l'exploitation des aéroports et, en général, de toute autre partie dont les intérêts pourraient entrer en conflit avec la mission confiée à l'organisme ou à l'entité d'enquête.


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