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Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
Dock due
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
JIT-JET
Just in time - just enough training
Just-in-time production program
Just-in-time production programme
Just-in-time program
Just-in-time programme
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal A
Montréal International Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Pierre Elliott Trudeau Airport
Pierre Elliott Trudeau International Airport
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals

Vertaling van "airport just " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


just-in-time, just-enough training [ JIT-JET | just in time - just enough training | just-in-time/just-enough training ]

formation juste-à-temps, juste assez [ formation juste à temps, juste assez ]


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


just-in-time production program [ just-in-time program | just-in-time production programme | just-in-time programme ]

programme de production juste à temps


Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport [ Montréal-Trudeau Airport,Montréal-Trudeau | Montréal - Pierre Elliott Trudeau International Airport | Pierre Elliott Trudeau International Airport | Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport | Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal International Airport | Montréal A ]

aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal [ aéroport de Montréal-Trudeau,Montréal-Trudeau | aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport international de Montréal | aéroport de Montréal | aéroport international de Montréal à Dorval | aéroport international de Montréa ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There will be more than 20 airports operating at or near full capacity for 6 or more hours per day, against just 3 in 2012, leading to an additional average airport–related delay of 5-6 minutes per flight. The estimated economic cost of being unable to accommodate demand has been estimated at 434,000-818,000 jobs foregone by 2035 and an annual loss in GDP of between €28 billion and 52 billion at EU level

Plus de 20 aéroports fonctionneront à pleine, ou presque pleine, capacité pendant au moins 6 heures par jour, contre seulement 3 aéroports en 2012, ce qui entraînera un retard moyen supplémentaire imputable aux aéroports de 5 à 6 minutes par vol. Le coût économique que représente cette incapacité à répondre à la demande correspond, d'après les estimations, à l'absence de création de 434 000 à 818 000 emplois d'ici à 2035 et à une diminution annuelle du PIB située entre 28 et 52 milliards d’euros à l'échelle de l'UE.


It also does not talk about the tax burden on airports — an issue someone else raised — which creates some imbalance, as well as a migration passengers to some degree. Canada has this problem with nearby airports — just think of Buffalo, Plattsburgh and Burlington.

Le Canada vit ce problème avec les aéroports à proximité — on peut penser à Buffalo, Plattsburgh et Burlington.


I find it interesting that when the head of CSEC testified yesterday and was talking about airport surveillance, he said, “No data was collected through any monitoring of the operations of any airport — just part of our normal global collection”.

Je trouve intéressant que, lorsque le chef du CSTC, dans son témoignage d'hier, parlait de la surveillance des aéroports, il ait dit: « Aucune donnée n'a été recueillie dans le cadre d'une surveillance des activités de quelque aéroport que ce soit, mais seulement dans le cadre de nos activités habituelles de collecte à l'échelle mondiale».


In terms of some of the jurisdictions you were mentioning, to date the Plattsburgh airport, just south of Montreal, has received $100 million U.S. from the federal and state governments to change the airport.

S'agissant de certains des aéroports que vous avez mentionnés, celui de Plattsburgh, juste au sud de Montréal, a bénéficié de 100 millions de dollars US provenant des gouvernements fédéral et de l'État pour des travaux d'aménagement.


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I am happy that this report, as it is presented now, is a good deal, not just for London’s three airports of Heathrow, Stansted and Gatwick, but for the airports of the rest of Europe, whether it is Mr Zīle’s Latvia, Mrs Ţicău’s Romania, or Portugal, and indeed for the Commissioners – Italian airports, and I believe there are airports in Germany as well, although not many people go to them.

Je me réjouis que ce rapport, dans sa forme actuelle, soit avantageux non seulement pour les trois aéroports de Londres, à savoir Heathrow, Stansted et Gatwick, mais aussi pour les aéroports du reste de l’Europe, qu’il s’agisse de la Lettonie de M. Zīle, de la Roumanie de M Ţicău, ou du Portugal ou encore, pour MM. les commissaires, des aéroports italiens.


Every time you heap on a rental cost to the airport, the airport just raises everybody's rents, because they're a non-profit group.

Chaque fois que vous relevez son loyer, l'aéroport relève les loyers de tout le monde étant donné qu'il s'agit d'une société sans but lucratif.


I would not, though, want the report’s call for a master plan for enhanced airport capacity to be misunderstood as Brussels muscling in and telling national, regional and local authorities where to build new airports; obviously, it just means pooling information and objectives.

Je ne voudrais cependant pas que la demande de plan-cadre concernant le renforcement des capacités aéroportuaires figurant dans le rapport soit mal comprise et qu’on pense que Bruxelles se mêle de ce qui ne la regarde pas en disant aux autorités nationales, régionales et locales où construire de nouveaux aéroports.


The Commission has just issued a separate Communication on the on the use of Security Scanners at EU airports [16].

Récemment, la Commission a publié une communication distincte relative à l'utilisation de scanners de sûreté dans les aéroports de l'UE[16].


In addition, the rapporteur considers that this must apply to all airports open to international passenger and freight traffic and not just the main ones, since many of the accidents reported concern foreign freight or charter companies using smaller regional airports to save on landing fees.

En outre, le rapporteur estime que celle-ci doit s'appliquer à tous les aéroports ouverts au trafic international de passagers et de fret et non aux principaux aéroports étant donné qu'un grand nombre des accidents recensés concernent des compagnie de fret ou des compagnies charters étrangères utilisant des aéroports régionaux afin de réaliser des économies sur les taxes d'atterrissage.


This is all very well, but to multiply by five or six times the fees you're going to be charged at Toronto airport just because it makes sense for Toronto to have a very large airport doesn't make sense.

Tout cela est fort bien, mais si l'on multiplie par cinq ou six les droits que l'on nous impose à l'aéroport de Toronto rien que parce que Toronto a jugé bon de se doter d'un aéroport gigantesque, ça devient absurde.


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