Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer resources for airport development
Aerodrome
Airport
Airport facilities
Airport facility
Airport infrastructure
Airport installation
And procedures
Assemble information on airport facilities
Carry out preventative airport maintenance
Carry out preventive airport maintenance
Compile airport certification manuals
Compile certification manuals for airports
Heliport
High altitude airport
Manage airport development resources
Regional airport
Runway
Seaplane base
Supervise airport development resources
Undertake preventative airport maintenance

Traduction de «airport facilities while » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


control resources allocated for development of airport facilities | supervise airport development resources | administer resources for airport development | manage airport development resources

gérer les ressources de développement d'un aéroport


assemble information on airport facilities | compile certification manuals for airports | and procedures | compile airport certification manuals

compiler des manuels de certification d’aéroports


Working Group on Airport Standards Respecting Airport Facilities [ Airport Standards Respecting Airport Facilities Working Group ]

Groupe de travail sur les normes relatives aux aéroports en matière d'installations aéroportuaires


airport facility | airport installation

installation aéroportuaire






An Evaluation and Interpretation of Stormwater Quality Data from Federal Airport Facilities

Évaluation et interprétation des données sur la qualité des eaux de ruissellement issues des installations aéroportuaires fédérales




carry out preventative airport maintenance | ensure airport safety by conducting regular preventive maintenance on equipment and facilities | carry out preventive airport maintenance | undertake preventative airport maintenance

réaliser la maintenance préventive dans un aéroport
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) a person who is required to enter the preclearance area in order to perform maintenance or repair of the airport facilities or emergency services at the airport, if they are under constant surveillance by the airport operator, either electronically or by way of personal escort, while they are in the preclearance area; and

b) toute personne qui doit pénétrer dans une zone de précontrôle pour effectuer des travaux d’entretien ou de réparation aux installations de l’aéroport ou fournir des services d’urgence à l’aéroport, pourvu qu’elle soit continuellement sous escorte personnelle ou sous surveillance électronique par l’exploitant de l’aéroport pendant qu’elle est dans la zone;


The ICAO Council has considered that an airport charge is a levy that is designed and applied specifically to recover the cost of providing facilities and services for civil aviation, while a tax is a levy that is designed to raise national or local government revenues which are generally not applied to civil aviation in their entirety or on a cost-specific basis.

Le conseil de l’OACI a estimé qu’une redevance aéroportuaire est un prélèvement conçu et appliqué dans le but spécifique de recouvrer les coûts de la fourniture d’installations et de services à l’aviation civile, alors qu’une taxe est un prélèvement destiné à accroître les revenus de gouvernements nationaux ou locaux, ces revenus n’étant généralement pas consacrés à l’aviation civile en totalité ou sur la base de coûts spécifiques.


The primary objective in relation to the regulation of airport charges should be to ensure that commercially driven airports with significant market power do not abuse their dominant position by charging excessively for facilities and services while at the same time ensuring that economically efficient investment in the development of such airports can be remunerated.

L'objectif primordial d'une réglementation des redevances aéroportuaires doit consister à faire en sorte que les aéroports fonctionnant aux conditions du marché et qui sont puissants sur celui-ci n'abusent pas de leur position dominante en pratiquant une tarification excessive des installations et des services, mais aussi à permettre une rémunération satisfaisante des investissements économiquement viables dans le développement de ces aéroports.


The airport taxes are unequal and unrealistic, while the low-cost companies use the runways, terminals and security facilities in the same way as the other airlines.

Les taxes aéroportuaires sont inégales et irréalistes, alors que les compagnies à bas coût utilisent de la même manière que les autres compagnies les pistes, les terminaux ou les dispositifs de sécurité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


The users of terminals one and two at Pearson airport are languishing in outdated and overcrowded facilities while the government's fatally flawed Bill C-22 is passed back and forth like a football between the Liberal dominated Commons and the Tory-run other place.

Les utilisateurs des aérogares 1 et 2 de l'aéroport Pearson doivent se contenter d'installations archaïques et surpeuplées pendant que le déplorable projet de loi C-22 se promène, comme un ballon de football, entre la Chambre des communes dominée par les libéraux et l'autre endroit à majorité conservatrice.


In the Commission's view, aeronautical charges should not, in principle, distinguish between domestic and intra-Community flights. -2- The Commission's proposal adopts the principle that the charges for aeronautical services and facilities should encourage the safe, efficient and economical use of airport facilities, while taking into account variation over time of congestion problems, and that they should be clear, understandable, non-discriminatory and reasonably related ...[+++]

La Commission estime en effet que les redevances aéronautiques ne doivent pas, en principe, faire de différence entre vols nationaux et vols intracommunautaires (1) COM(90) 100 - 2 - La proposition de la Commission retient les principes de tarification suivants : les redevances perçues pour la fourniture de services ou l'usage d'installations aéronautiques doivent encourager l'utilisation sûre, efficace et économique des installations aéroportuaires, tout en tenant compte des fluctuations dans le temps dues aux problèmes de congestiion, doivent être appliquées à partir de barêmes clairs, compréhensibles et non discriminatoires et être dans un rapport raisonnab ...[+++]


We recognize with hindsight that a number of things could have been achieved more effectively, but I believe it's fair to say the divestiture of airports that form part of our national airport system is an initiative that has resulted in improved airport facilities, more businesslike airport operations, and closer ties to local economic development initiatives, while maintaining safety of operations.

Nous reconnaissons avec le recul qu'un certain nombre de mesures auraient pu donner des résultats plus efficaces, mais je crois qu'il est juste de dire que la cession des aéroports qui font partie de notre réseau national d'aéroports est une initiative qui a entraîné l'amélioration des installations aéroportuaires, des activités aéroportuaires commerciales et des liens plus étroits avec les initiatives locales de développement économique tout en assurant la sécurité des opérations.


w