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ASMI
Aerodrome
Aerodrome surface movement indicator
Airfield surface movement indicator
Airport
Airport charge
Airport designator
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport identifier
Airport indicator
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport surface movement indicator
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Charges for use of infrastructure
Dock due
Economic data
Economic indicator
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Operational standards for airport terminals
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals
Visual aid systems in airports
Visual aid systems used in airports
Visual indicators for airport operations
Visual indicators used in aviation activities

Traduction de «airport also indicated » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
visual indicators for airport operations | visual indicators used in aviation activities | visual aid systems in airports | visual aid systems used in airports

systèmes d'aide visuelle dans les aéroports


aerodrome surface movement indicator | airfield surface movement indicator | airport surface movement indicator | ASMI [Abbr.]

radar de contrôle des mouvements de circulation au sol | ASMI [Abbr.]


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


airport designator | airport identifier | airport indicator

indicatif d'aéroport


economic indicator [ economic data(GEMET) ]

indicateur économique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The majority of airport operators indicated that the Directive had not directly influenced the noise management around their airport.

La majorité des exploitants d'aéroports ont fait savoir que la directive n'avait pas influencé directement la gestion du bruit autour de leur aéroport.


One German airport also indicated that although the Directive enables restrictions on marginally compliant Chapter 3 aircraft, some bilateral air service agreements prohibit the introduction of such measures.

Un aéroport allemand a également indiqué que, même si la directive permet d'appliquer des restrictions aux aéronefs présentant une faible marge de conformité au Chapitre 3, certains accords bilatéraux interdisent l'introduction de telles mesures.


[10] This airport also indicated that a more stringent definition of marginally compliant (i.e. minus 8) would not be further restrictive, as the night quota count restrictions in place were already more strict

[10] Cet aéroport a également déclaré qu'une définition plus stricte du faible taux de conformité (c'est-à-dire moins 8) ne serait pas plus restrictive, vu que les restrictions de nuit en fonction du "quota count" qui sont en vigueur sont déjà plus strictes.


He has valid information, at least from German airports, which indicates that groundhandling is responsible only for an extremely small proportion of delays, and indeed in some cases that proportion is negligible.

Pour les aéroports allemands, du moins, il dispose d'informations fiables indiquant que les SAE ne sont qu'une cause minime, voire négligeable, des retards.


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1. The managing body of the airport shall draw up the tender documents as the basis for the award procedure, indicating clearly the minimum standards required at the airport, the representative flight schedule and the traffic forecast for the period for which the tender is organised.

1. L'entité gestionnaire de l'aéroport établit les dossiers d'appel d'offres comme fondement de la procédure, en indiquant précisément les normes minimales applicables à l'aéroport, l'horaire de vol représentatif et la prévision du trafic pour la période concernée par l'appel d'offres.


The Commission considers, on the basis of an impact assessment study it commissioned from the Steer Davies Gleave international consultancy, that there are clear indications that the current EU system for allocating slots is not the optimal system for airports affected by capacity constraints, and consequently that it is essential to use existing airport capacity as efficiently as possible.

La Commission européenne, sur la base d'une étude d'impact confiée au consultant international Steer Davis Gleave, estime qu'il ressort clairement de l'étude que le système actuel de l'Union pour l'attribution des créneaux horaires n'est pas optimal dans le cas des aéroports limités en termes de capacité et qu'il est par conséquent impératif d'utiliser les capacités aéroportuaires existantes le plus efficacement possible.


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien.


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. Tout exploitant, organisme de gestion d’aéroport et unité ATS a le droit de communiquer au coordonnateur de créneaux de l’aéroport les cas d’exploitation répétée de services aériens à une heure significativement différente des créneaux horaires attribués ou d’utilisation de créneaux horaires d’une manière significativement différente de celle indiquée au moment de l’attribution, lorsque cela cause un préjudice aux activités de l’aéroport ou au trafic aérien.


These thresholds are fixed around 13 decibels below upper thresholds corresponding to 95 % of the noise energy emitted at the airport as indicated on the graph.

Ces seuils sont fixés à environ treize décibels au-dessous des seuils supérieurs correspondant à 95 % de l'énergie sonore émise à l'aéroport, comme indiqué sur le graphique.


These thresholds are fixed around 13 decibels below upper thresholds corresponding to 95 % of the noise energy emitted at the airport as indicated on the graph.

Ces seuils sont fixés à environ treize décibels au‑dessous des seuils supérieurs correspondant à 95 % de l'énergie sonore émise à l'aéroport, comme indiqué sur le graphique.


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