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ATAC
Air Industries and Transport Association of Canada
Air Services
Air Services Branch
Air Transport Association of Canada
Air security
Air transport accident without damage to aircraft
Air transport security
Aircraft accident NOS Air transport accident NOS
Aviation Group
Aviation security
Canadian Air Transportation Administration
Civil aviation security
Other specified air transport accidents
Regional Workshop on Air Transport Regulatory Policy
Transport Canada Aviation
Workshop on Air Transport Regulatory Policy

Vertaling van "air transportation cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Other specified air transport accidents

Autres accidents de transport aérien précisés


Air transport accident without damage to aircraft

accident de transport aérien sans dommage à un avion


Fall in, on or from aircraft in air transport accident

Chute dans, sur ou du haut d'un aéronef dans un accident de transport aérien


Aircraft accident NOS Air transport accident NOS

Accident d'aéronef SAI Accident de transport aérien SAI


Aircraft crash while landing, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

accident aérien à l'atterrissage, passager d'un avion commercial lors d'un transport de surface à air blessé


Forced landing while landing, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

atterrissage forcé pendant l'atterrissage, passager d'un avion commercial dans un transport aérien


Regional Workshop on International Air Transport Regulatory Policy [ Regional Workshop on Air Transport Regulatory Policy | Workshop on Air Transport Regulatory Policy ]

Atelier régional sur la politique de réglementation du transport aérien international [ Atelier sur la politique de réglementation du transport aérien ]


Transport Canada Aviation [ Aviation Group | Canadian Air Transportation Administration | Air Services | Air Services Branch ]

Transports Canada Aviation [ Groupe Aviation | Administration canadienne des transports aériens | Services de l'air | Services aériens ]


aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]

sûreté de l'aviation [ sûreté aérienne | sûreté de l'aviation civile | sûreté du transport aérien ]


Air Transport Association of Canada [ ATAC | Air Industries and Transport Association of Canada ]

Association du transport aérien du Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The inclusion of aviation in the system of emission quota trading is really not such a burden that air transport cannot be reconciled to it and cannot continue to develop.

L’intégration des activités aériennes dans le système d’échange de quotas d’émission de gaz à effet de serre ne représente pas un fardeau tel qu’il est impossible au transport aérien de s’y accommoder et de continuer à se développer.


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacity in the area of cabotage and river transport, and also as ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation de la capacité de transport dans les domaines du cabota ...[+++]


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacity in the area of cabotage and river transport, and also as ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation de la capacité de transport dans les domaines du cabota ...[+++]


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port’s hinterland are of great importance to its commercial success, and it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and ‘dry ports’; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation of transport capacities in the area of cabotage and river transport, and also as re ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; cela étant, considère que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation des capacités de transport dans les domaines du cabotage ...[+++]


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2. In instances where other modes of transport cannot ensure an uninterrupted service with at least two daily frequencies, the Member States concerned may include in the public service obligation the requirement that any Community air carrier intending to operate the route gives a guarantee that it will operate the route for a certain period, to be specified, in accordance with the other terms of the public service obligation.

2. Au cas où d'autres modes de transport ne peuvent assurer un service continu avec au moins deux fréquences quotidiennes, les États membres concernés peuvent prévoir, dans le cadre de l'obligation de service public, que tout transporteur aérien communautaire qui compte exploiter la liaison doit garantir qu'il l'exploitera pendant une certaine période, à fixer, conformément aux autres conditions de l'obligation de service public.


Since the objective of this Regulation, namely more homogeneous application of Community legislation with regard to the internal aviation market cannot be sufficiently achieved by the Member States because of the international character of air transport, and can therefore be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que l'objectif du présent règlement, à savoir l'application plus homogène de la législation communautaire en ce qui concerne le marché intérieur de l'aviation, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres en raison du caractère international du transport aérien, et peut donc être mieux réalisé au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité.


The liability of an air carrier (air transport undertaking) for damage sustained by a passenger or a passenger's baggage in the event of an accident cannot be subject to any financial limit defined by law, convention or contract.

Aucune disposition législative, conventionnelle ou contractuelle ne peut limiter la responsabilité d'un transporteur aérien (entreprise de transport aérien) pour un dommage subi par un voyageur, ainsi que par les bagages à l'occasion d'un accident.


(FR) Although we cannot deny that some progress has been made with regard to the rules governing air traffic control, the will, re-stated by the Commissioner responsible for this dossier, to speed up the liberalisation of air transport services entails risks which have been clearly expressed by the relevant trade unions. Unfortunately, they have not been heard sufficiently, not to mention listened to, except by a few left-wing Members.

- Si nous ne pouvons nier que certains progrès ont été réalisés dans le domaine des règles régissant le contrôle aérien, la volonté réaffirmée par la commissaire en charge de ce dossier d'accélérer la mise en concurrence des services ayant trait aux transports aériens comporte des dangers que les syndicalistes de la fonction ont vivement exprimés. Ils n'ont hélas pas été suffisamment écoutés et encore moins entendus, sinon par quelques député(e)s de gauche !


These aims cannot be achieved by an agreement by the International Air Transport Association (IATA) to change its recommendation on conditions on carriage.

Ces objectifs ne peuvent pas être atteints par un accord au sein de l'IATA tendant à modifier sa recommandation sur les conditions de transport.


The liability of an air carrier (air transport undertaking) for damage sustained by a passenger or a passenger's baggage in the event of an accident cannot be subject to any financial limit defined by law, convention or contract.

Aucune disposition législative, conventionnelle ou contractuelle ne peut limiter la responsabilité d'un transporteur aérien (entreprise de transport aérien) pour un dommage subi par un voyageur, ainsi que par les bagages à l'occasion d'un accident.




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'air transportation cannot' ->

Date index: 2021-11-01
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