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Aid to air navigation
Air navigation
Air navigation installation
Air navigation meteorologist
Air traffic
Airways
Aviation meteorologist
Conduct air navigation services management
Eurocontrol
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation
International air navigation
International navigation
MET
Manage air navigation services
Meteorological aviation inspector
Meteorological services
Meteorological services for air navigation
Meteorologist
Navaid
Navigation aid
Navigational aid
Perform air navigation services management
TACAN
Tacan
Tactical air navigation
Tactical air navigation aid
Tactical air navigation system
UHF tactical air navigation aid

Traduction de «air navigation because » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

rer des services de navigation aérienne


operational practices related to different airspace areas | procedures associated different air navigation regions | procedures associated with different air navigation areas | procedures associated with different air navigation sectors

procédures associées à différentes zones de navigation aérienne


Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne ]


international air navigation | international navigation

navigation aérienne internationale


UHF tactical air navigation aid [ TACAN | tacan | tactical air navigation system | tactical air navigation | tactical air navigation aid ]

système de navigation aérienne tactique UHF [ TACAN | système de navigation aérienne tactique | tacan | navigation aérienne tactique | système tacan ]


aid to air navigation [ navigation aid | navigational aid | air navigation installation | navaid ]

aide de navigation aérienne [ aide à la navigation | installation de navigation aérienne ]


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

circulation aérienne [ navigation aérienne | trafic aérien ]


Agreement between the European Community, the European Space Agency and the European Organisation for the Safety of Air Navigation on a European Contribution to the development of a global navigation satellite system (GNSS)

Accord entre la Communauté européenne, l'Agence spatiale européenne et l'Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne relatif à une contribution européenne à la mise en place d'un Système global de navigation par satellite (GNSS)


meteorological services | meteorological services for air navigation | MET [Abbr.]

services météorologiques | services météorologiques aéronautiques


air navigation meteorologist | meteorologist | aviation meteorologist | meteorological aviation inspector

téorologiste aéronautique | météorologue aéronautique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Real - as opposed to merely institutional - FAB developments have often been blocked, because of fears that the revenue stream from air navigation charges would fall, in some cases by over 30 %, if these FAB developments were to be implemented and services would be rationalised by e.g. shortening routes.

La mise en place de FAB réels – par opposition à des FAB purement institutionnels – a souvent été bloquée par crainte de voir chuter les flux de recettes provenant des redevances de navigation aérienne, dans certains cas de plus de 30 % si de tels FAB voyaient le jour et si les services étaient rationalisés, par exemple en raccourcissant les routes aériennes.


601.25 (1) If the Minister determines that a building, structure or object, other than a building, structure or object described in section 601.23, is hazardous to air navigation because of its height or location, the Minister shall require the person who has responsibility for or control over the building, structure or object to mark and light it in accordance with the requirements of Standard 621.

601.25 (1) S’il conclut qu’un bâtiment, un ouvrage ou un objet, autre que l’un de ceux visés à l’article 601.23, constitue, du fait de sa hauteur et de son emplacement, un danger pour la navigation aérienne, le ministre enjoint à la personne qui en a la responsabilité ou la garde de le baliser et de l’éclairer en conformité avec les exigences de la norme 621.


It's critically important that the employers themselves have a monopoly in a safety-based system such as air navigation, because you need consistency throughout the application.

Les employeurs eux-mêmes doivent exercer un monopole sur un système comme celui la navigation aérienne, où la sécurité occupe une place prédominante, car il faut faire preuve d'uniformité.


We're also responding to the overall improvement in the industry by contributing advice towards a comprehensive air navigation system, a system-wide solution through ICAO's air navigation branch. We are doing this because we understand that the production process only accounts for around 10% of the aviation sector's environmental footprint.

Pour contribuer à l'amélioration globale de l'industrie, nous donnons aussi des conseils sur la mise au point d'un système complet de navigation aérienne, c’est-à-dire une solution applicable à l'échelle du système, par l'entremise de la division de la navigation aérienne de l'OACI. Nous le faisons parce que nous comprenons que le processus de production ne représente qu'environ 10 p. 100 de l'empreinte écologique du secteur de l'aviation.


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Real - as opposed to merely institutional - FAB developments have often been blocked, because of fears that the revenue stream from air navigation charges would fall, in some cases by over 30 %, if these FAB developments were to be implemented and services would be rationalised by e.g. shortening routes.

La mise en place de FAB réels – par opposition à des FAB purement institutionnels – a souvent été bloquée par crainte de voir chuter les flux de recettes provenant des redevances de navigation aérienne, dans certains cas de plus de 30 % si de tels FAB voyaient le jour et si les services étaient rationalisés, par exemple en raccourcissant les routes aériennes.


Real — as opposed to merely institutional — FAB developments have often been blocked, because of fears that the revenue stream from air navigation charges would fall, in some cases by over 30%, if these developments were to be implemented and services would be rationalised by e.g. shortening routes.

La mise en place de blocs d'espace aérien fonctionnels réels — par opposition à des blocs d'espace aérien fonctionnels purement institutionnels — a souvent été bloquée par crainte de voir chuter les flux de recettes provenant des redevances de navigation aérienne, dans certains cas de plus de 30 % si de tels blocs d'espace aérien fonctionnels voyaient le jour et si les services étaient rationalisés, par exemple en raccourcissant les routes aériennes.


While the cost for the provision of air navigation services in Europe amounts to some € 8 billion per year, the total additional cost borne by airlines because of suboptimal cost-efficiency and fragmentation of the European airspace is estimated at some € 4 billion per year. In short, a single European airspace is not yet a reality.

Alors que le coût de la fourniture des services de navigation aérienne en Europe s'élève à quelque 8 milliards d'euros par an, le total des coûts supplémentaires supportés par les compagnies aériennes du fait d'une efficacité économique insuffisante et de la fragmentation de l'espace aérien européen représente, selon les estimations, quelque 4 milliards d'euros par an. En d'autres termes, l'espace aérien européen unique n'est pas encore une réalité.


While the cost for the provision of air navigation services in Europe amounts to some € 8 billion per year, the total additional cost borne by airlines because of suboptimal cost-efficiency and fragmentation of the European airspace is estimated at some € 4 billion per year. In short, a single European airspace is not yet a reality.

Alors que le coût de la fourniture des services de navigation aérienne en Europe s'élève à quelque 8 milliards d'euros par an, le total des coûts supplémentaires supportés par les compagnies aériennes du fait d'une efficacité économique insuffisante et de la fragmentation de l'espace aérien européen représente, selon les estimations, quelque 4 milliards d'euros par an. En d'autres termes, l'espace aérien européen unique n'est pas encore une réalité.


The House resumed consideration of the motion of Mr. Anderson (Minister of Transport), seconded by Mr. Manley (Minister of Industry, Minister for the Atlantic Canada Opportunities Agency and Minister of Western Economic Diversification), — That Bill C–20, An Act respecting the commercialization of civil air navigation services, be now read a third time and do pass; And of the amendment of Mr. Crête (Kamouraska–Rivière- du-Loup), seconded Mr. Mercier (Blainville–Deux-Montagnes), — That the motion be amended by deleting all the words after the word “That” and substituting the following: “this House declines to give third reading to Bill C ...[+++]

La Chambre reprend l’étude de la motion de M. Anderson (ministre des Transports), appuyé par M. Manley (ministre de l’Industrie, ministre de l’Agence de promotion économique du Canada atlantique et ministre de la Diversification de l’Économie de l’Ouest canadien), — Que le projet de loi C–20, Loi concernant la commercialisation des services de navigation aérienne civile, soit maintenant lu une troisième fois et adopté; Et de l’amendement de M. Crête (Kamouraska–Rivière-du-Loup), appuyé par M. Mercier (Blainville–Deux-Montagnes), — Qu’on modifie la motion en retranchant tous les mots suivant le mot « Que » et en les remplaçant par ce qui suit : « cett ...[+++]


Mr. Gaylen Duncan: The one area of the economy that worries me the most is international air travel, not because I don't believe the airlines in Canada are not being readied in time, not because I believe NAV CANADA will have a problem, but because I believe there are countries around the world that are involved in the air navigation system that do not have the ability to make the change in time.

M. Gaylen Duncan: Le secteur de l'économie qui m'inquiète le plus, c'est celui des transports aériens internationaux, non pas parce que je ne crois pas que les compagnies aériennes canadiennes ne seront pas prêtes à temps, non pas parce que je crois que NAV CANADA aura un problème, mais parce que j'estime qu'il y a dans le monde des pays qui font partie du système de navigation aérienne qui n'ont pas la capacité de faire le changement à temps.


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