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Assess quality of competitions in sport
Assess the quality of sport competitions
Competition in the market
Competition policy
Competition within the market
DG C
Develop competitive programmes
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
European Union competition policy
Evaluate the quality of sport competitions
Examine the quality standards in sport competitions
Illegal trade practice
Interpret rules in sport games
Interpret rules of sport games
Interpret sport games rules
Manage competitive sport programmes
Manage sport competition programmes
Restriction on competition
Unfair competition
Unfair trade practice

Traduction de «aid the competitive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
evaluate the quality of sport competitions | examine the quality standards in sport competitions | assess quality of competitions in sport | assess the quality of sport competitions

évaluer la qualité de compétitions sportives


DG C | Directorate-General C - Competitiveness, Innovation and Research, Industry and Information Society, Internal Market, Competition and Customs, Transport, Energy | Directorate-General for Competitiveness, Innovation and Research, Industry and the Information Society, the Internal Market, Competition and Customs, Transport and Energy

Direction générale C - Compétitivité, innovation et recherche, industrie et société de l'information, marché intérieur, concurrence et douanes, transports, énergie | DG C [Abbr.]


Agreement respecting normal competitive conditions in the commercial shipbuilding and repair industry | Agreement respecting normal competitive conditions in the shipbuilding and repair industry

accord sur les conditions normales de concurrence dans l'industrie de la construction et de la réparation navales marchandes


competition in the market | competition within the market

concurrence sur le marché


develop competitive programmes | manage competitive sport programmes | coordinate sport programmes that meet the needs of all parties involved | manage sport competition programmes

gérer des programmes de compétitions sportives


interpret rules in sport games | interpret rules of sport games | interpret rules and laws in the spirit of the sport during the competition | interpret sport games rules

interpréter les règles d'un sport


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]




EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

politique de la concurrence de l'UE [ politique de la concurrence de l'Union européenne ]


An Act to amend the Canada Transportation Act, the Competition Act, the Competition Tribunal Act and the Air Canada Public Participation Act and to amend another Act in consequence

Loi modifiant la Loi sur les transports au Canada, la Loi sur la concurrence, la Loi sur le Tribunal de la concurrence et la Loi sur la participation publique au capital d'Air Canada et modifiant une autre loi en conséquence
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(29) However, the use of evidence obtained through access to the file of a competition authority should not unduly detract from the effective enforcement of competition law by a competition authority. Limitations to disclosure referred to in recitals (23) and (24) which are obtained solely through access to the file of a competition authority should be either deemed inadmissible in actions for damages or otherwise protected under applicable national rules to ensure full effect of the limits on the use of evidence pursuant to that provision .

(29) L'utilisation visée au considérant précédent ne peut toutefois pas entraver indûment la mise en œuvre effective du droit de la concurrence par une autorité de concurrence. Les restrictions en matière de divulgation visées aux considérants 23 et 24 qui sont obtenues uniquement grâce à l'accès au dossier d'une autorité de concurrence devraient soit être réputées irrecevables dans le cadre des actions en dommages et intérêts, soit être protégées d'une autre manière par la réglementation nationale applicable afin d'assurer le plein effet des restrictions à l'utilisation d'éléments de preuve en vertu de ladite disposition. Il convient en ...[+++]


To that end, the Commission should ensure consistent application of Union competition law by providing in a transparent manner within the framework of the European Competition Network strong guidance to the national competition authorities as regards their decisions. This is without prejudice to the rights and obligations of national courts under Article 267 TFEU.

À cette fin, la Commission devrait garantir une application uniforme du droit de la concurrence de l'Union en fournissant, de manière transparente dans le cadre du réseau européen de la concurrence, des orientations fortes aux autorités nationales de concurrence en ce qui concerne leurs décisions, sans que cela ne porte préjudice aux droits et obligations des juridictions nationales découlant de l'article 267 du traité FUE.


First, the General Court states that to accept such an argument would amount to making the analysis of the effects of the conduct at issue on potential competition dependent on the examination of the level of competition currently existing in the market in question, which is incompatible with case-law which requires that the examination of conditions of competition in a given market be based not only on the existing competition between undertakings already present in the market in question, but also on potential competition.

D’une part, il souligne que suivre une telle argumentation reviendrait à conditionner l’analyse des effets du comportement litigieux sur la concurrence potentielle à l’examen du degré de concurrence existant actuellement sur le marché en cause, ce qui est contraire à la jurisprudence selon laquelle l’examen des conditions de concurrence sur un marché donné repose non seulement sur la concurrence actuelle que se font les entreprises déjà présentes, mais aussi sur la concurrence potentielle.


The Liberal Party proposed a supplementary aid package that included: $200 million over two years to enhance the forest industry's competitive position, improve its environmental performance and take advantage of the growing bio-economy; $40 million over two years to improve the overall performance of the national forest innovation system; $30 million over two years to improve the competitiveness of the workforce, promote upgrading of workplace skills and provide assistance to older workers impacted by forestry industry layoffs; $100 million over two years to support economic diversification and capacity building in communities affect ...[+++]

Le Parti libéral avait proposé un programme d'aide supplémentaire incluant 200 millions de dollars sur deux ans pour rendre notre industrie forestière plus concurrentielle et plus écologique, et pour tirer profit l’expansion de la bio-économie; 40 millions de dollars sur deux ans pour accroître la performance générale de notre système national innovateur de gestion des forêts; 30 millions de dollars sur deux ans pour améliorer la compétitivité de la main-d’œuvre, favoriser le développement des compétences en milieu de travail et ven ...[+++]


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Nadia Calviño has worked until now in Spain as Director General of Competition within the Ministry of Economy and Finance, where her main tasks were the enforcement of the Spanish competition law as well as articles 81 and 82 of the EC Treaty and the strategic design and management of competition policy in Spain. In this post she contributed to take decisions in sanctioning files of anticompetitive conduct infringing the Spanish competition Law and articles 81 or 82 of the EC Treaty and to co-ordinate the enforcement of competition po ...[+++]

Mme Calviño a travaillé jusqu'à présent en Espagne en tant que directrice générale de la concurrence au sein du ministère de l'économie et des finances, où son rôle consistait principalement, d'une part, à appliquer le droit de la concurrence espagnol ainsi que les articles 81 et 82 du traité CE et, d'autre part, à concevoir et à gérer, sur le plan stratégique, la politique de la concurrence en Espagne. à ce poste, elle a contribué à l'élaboration de décisions sanctionnant des comportements anticoncurrentiels constituant des infractions au droit espagnol de la concurrence et aux articles 81 ou 82 du traité CE. Elle a aussi aidé à coordonner la mis ...[+++]


The functioning of the energy markets in order to assess its short and long term impact on the competitiveness of industry, on the environment and on incentives for investment. The EU emissions trading scheme in order to give input to the review of the scheme, notably by investigating the impact on electricity prices, the issue of a level playing field for industry and methods of allocation. The competitiveness of European energy intensive industries, and in particular how access to energy inputs affect their competitiveness. Finally the energy efficiency in order to assess its impacts on competitiveness, analyse market barriers, and inv ...[+++]

le fonctionnement des marchés énergétiques, pour en évaluer les effets à court et à long terme sur la compétitivité de l’industrie, sur l’environnement et les mesures en faveur des investissements; le système communautaire d’échange de droits d’émission, en vue du réexamen de ce système, notamment par une étude des effets sur les prix de l’électricité, de la question d’un terrain de jeu égal pour l’industrie et des méthodes d’attribution; la compétitivité des industries européennes à forte intensité énergétique, et notamment la question de savoir comment l’accès aux sources d’énergie conditionne leur compétitivité; enfin, l’efficaci ...[+++]


B. whereas the activities of the liberal professions must be opened to the greatest extent possible to free competition, both within individual Member States and across the Union's internal frontiers, in the interest of consumers, quality of service and the EU economy as a whole,

B. considérant, par ailleurs, qu'il est nécessaire que les activités liées aux professions libérales s'ouvrent au maximum à la libre concurrence, tant au sein des différents États membres qu'au-delà des frontières intérieures de l'Union, cette ouverture devant s'exercer au bénéfice des consommateurs, de la qualité des services et de l'économie européenne dans son ensemble,


– (FR) Mr President, since the Commission has altered its statement on decommissioning funds so that there is now no doubt that the Union Treaty’s competition policy, under the aegis of the Directorate-General for Competition, applies fully to the decommissioning funds and the nuclear sector, I congratulate the Commission, in my capacity as rapporteur, for adopting this position, and I think the great majority of Parliament would support me: a single market requires a single competition policy.

- Monsieur le Président, comme la Commission a changé sa déclaration sur les fonds de démantèlement en ce sens que, maintenant, il est sûr que la politique de concurrence du traité de l’Union, sous l’égide de la DG Concurrence, s’applique pleinement aux fonds de démantèlement et au secteur nucléaire. Je la félicite, en tant que rapporteur - et je crois que je suis soutenu par la grande majorité du Parlement -, pour cette position: un marché, une politique de concurrence, et je peux donc retirer l’amendement.


In short, we see that industry entered into competition following the Treaty of Rome, that this competition was also extended to services on the basis of the single market and that, with the euro, it extended to financial services. We see that now, driven by international competition and by the new technologies, the large telecommunications sector is being dealt with. Finally, even royalty sectors, the real enclaves of sovereignty, of State royalty activities, are coming under competition policy.

Rapidement, nous voyons que l'industrie a été soumise à la concurrence dès le traité de Rome ; que cette concurrence s'est également étendue aux services dès le marché unique ; qu'avec l'euro, elle s'est élargie aux services financiers ; qu'aujourd'hui déjà, poussée par la concurrence internationale et les nouvelles technologies, on commence à aborder l'important secteur des télécommunications ; et qu'enfin, même les secteurs régaliens, les authentiques réduits de la souveraineté, des activités régaliennes de l'État, entrent dans cette politique de concurrence.


COUNCIL RESOLUTION DESIGNED TO IMPLEMENT THE OUTLINES OF AN INDUSTRIAL POLICY IN THE PHARMACEUTICAL SECTOR IN THE EUROPEAN UNION THE COUNCIL Having regard to the Commission communication of 14 September 1994 entitled "An industrial competitiveness policy for the European Union"; Recalling its Resolution of 21 November 1994 on strengthening the competitiveness of Community industry [10] , and its conclusions of 7 April 1995 on an industrial competitiveness policy; Having regard to the communication of 2 March 1994 from the Commission to the Council and the European Parliament on the outlines of an industrial policy for the pharmaceutical sector in the European Union; Whereas the European Union has an important role to play in creating a f ...[+++]

RESOLUTION DU CONSEIL VISANT A METTRE EN OEUVRE DES ORIENTATIONS DE POLITIQUE INDUSTRIELLE DANS LE SECTEUR PHARMACEUTIQUE DE L'UNION EUROPEENNE LE CONSEIL eu égard à la communication de la Commission du 14 septembre 1994, intitulée "Une politique de compétitivité industrielle pour l'Union européenne ; rappelant sa résolution du 21 novembre 1994 sur le renforcement de la compétitivité de l'industrie communautaire[10] et ses conclusions du 7 avril 1995 sur une politique de la compétitivité industrielle ; vu la communication de la Commission au Conseil et au Parlement Européen du 2 mars 1994 sur les orientations de politique industrielle à appliquer au secteur pharmaceutique dans la Communauté européenne ; considérant que l'Union européenne ...[+++]


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