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Accompany defendants
Aid to refugees
Alien Labour Act
Attend defendants
Committee to Aid Refugees
Defender of women's rights
Escort defendants
HCR
High Commissioner for Refugees
IRPA
Immigration Act
Immigration Aid Societies Act
Immigration Appeal Board Act
Immigration and Refugee Protection Act
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Refugee
Safeguard prisoners
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees
Women human rights defenders
Women's human rights defender
Women's rights defender

Vertaling van "aid refugees defending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Commission on Inter-Church Aid, Refugee and World Service

Commission d'entraide et de service des Églises et d'assistance aux réfugiés


Committee to Aid Refugees

Comité d'aide aux réfugs


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


defender of women's rights | women human rights defenders | women's human rights defender | women's rights defender

défenseur des droits fondamentaux de la femme | défenseur des droits humains des femmes


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


attend defendants | safeguard prisoners | accompany defendants | escort defendants

escorter des prévenus


National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugiés






Immigration and Refugee Protection Act [ IRPA | An Act respecting immigration to Canada and the granting of refugee protection to persons who are displaced, persecuted or in danger | Immigration Act | Immigration Act, 1976 | Immigration Aid Societies Act | Immigration Appeal Board Act | Alien Labour Act ]

Loi sur l'immigration et la protection des réfugiés [ LIPR | Loi concernant l'immigration au Canada et l'asile conféré aux personnes déplacées, persécutées ou en danger | Loi sur l'immigration | Loi sur l'immigration, 1976 | Loi sur les sociétés auxiliatrices de l'immigration | Loi sur la Commission d'appel de l'immigratio ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Defendants: Refugee Applications Commissioner, Refugee Appeals Tribunal, Minister for Justice, Equality and Law Reform, Ireland, Attorney General

Parties défenderesses: Refugee Applications Commissioner, Refugee Appeals Tribunal, Minister for Justice, Equality and Law Reform, Irlande, Attorney General


33. Urges the Council and the Commission to make full use of their experience and best practice in promoting human rights protection for migrants, especially for asylum seekers and refugees; condemns the forced extradition of asylum seekers, and in particular Uzbek refugees, by the governments of Central Asian countries, and calls on the Council and the Commission to cooperate with the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (UNHCHR) in defending and supporting political refugees;

33. invite instamment le Conseil et la Commission à mettre pleinement leur expérience et les meilleures pratiques au service de la promotion de la protection des droits de l'homme des migrants, en particulier des demandeurs d'asile et des réfugiés; condamne l'extradition forcée de demandeurs d'asile, en particulier de réfugiés ouzbeks, par les gouvernements des pays d'Asie centrale, et demande au Conseil et à la Commission de coopérer avec le Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l'homme (UNHCHR) pour défendre et aider les réfugiés politiques;


33. Urges the Council and the Commission to make full use of their experience and best practice in promoting human rights protection for migrants, especially for asylum seekers and refugees; condemns the forced extradition of asylum seekers, and in particular Uzbek refugees, by the governments of Central Asian countries, and calls on the Council and the Commission to cooperate with the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (UNHCHR) in defending and supporting political refugees;

33. invite instamment le Conseil et la Commission à mettre pleinement leur expérience et les meilleures pratiques au service de la promotion de la protection des droits de l'homme des migrants, en particulier des demandeurs d'asile et des réfugiés; condamne l'extradition forcée de demandeurs d'asile, en particulier de réfugiés ouzbeks, par les gouvernements des pays d'Asie centrale, et demande au Conseil et à la Commission de coopérer avec le Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l'homme (UNHCHR) pour défendre et aider les réfugiés politiques;


33. Urges the Council and the Commission to make full use of their experience and best practice in promoting human rights protection for migrants, especially for asylum seekers and refugees; condemns the forced extradition of asylum seekers, and in particular Uzbek refugees, by the governments of Central Asian countries, and calls on the Council and the Commission to cooperate with the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (UNHCR) in defending and supporting political refugees;

33. invite instamment le Conseil et la Commission à mettre pleinement leur expérience et les meilleures pratiques au service de la promotion de la protection des droits de l'homme des migrants, en particulier des demandeurs d'asile et des réfugiés; condamne l'extradition forcée de demandeurs d'asile, en particulier de réfugiés ouzbeks, par les gouvernements des pays d'Asie centrale, et demande au Conseil et à la Commission de coopérer avec le Haut-Commissariat aux droits de l'homme des Nations unies (UNHCR) pour défendre et aider les réfugiés politiques;


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16. Notes that the Vienna Convention on Consular Relations, to which all Member States are party, entitles suspects and defendants to consular assistance from the country of which they are a national, and that people should be made aware of this right, and the EU and Member States should work for the strengthening and modernisation of the Convention to give more effective protection eg. to make representations when safeguards are being violated and to represent a Member State's refugees and long term residents who are non-citizens of ...[+++]

16. note que la Convention de Vienne sur les relations consulaires, à laquelle tous les États membres sont parties, autorise les suspects et les personnes mises en cause à bénéficier d'une assistance consulaire de la part du pays dont ils sont ressortissants, qu'il conviendrait de sensibiliser les personnes à ce droit, et que les États-Unis et les États membres devraient œuvrer au renforcement et à la modernisation de la Convention afin d'accorder une protection plus efficace, par exemple en protestant lorsque les garanties sont violées et en représentant les réfugiés d'un État membre et les résidents à long terme qui ne sont pas citoyen ...[+++]


29. Resettlement must be primarily targeted at those who qualify for international protection according to the criteria defined and codified in the Council Directive on minimum standards for the qualification and status of third country nationals and stateless persons as refugees or as persons who otherwise need international protection (the Qualification Directive). The selection of candidates for resettlement could be predicated on several criteria and could include the resettlement of groups determined to be in need of international protection and who Member States regard as eligible for resettlement under the EU resettlement scheme. ...[+++]

29. La réinstallation doit viser principalement les personnes pouvant prétendre à une protection internationale conformément aux critères définis et codifiés dans la directive du Conseil concernant les normes minimales relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers et les apatrides pour pouvoir prétendre au statut de réfugié ou de personne qui, pour d'autres raisons, ont besoin d'une protection internationale, et relatives au contenu de ces statuts (ci-après: «la directive relative aux conditions requises». La sélection des candidats à la réinstallation pourrait se faire en fonction de plusieurs critères et comprendre la réinstallation de groupes identifiés comme ayant besoin d'une protection internationale e ...[+++]


29. Resettlement must be primarily targeted at those who qualify for international protection according to the criteria defined and codified in the Council Directive on minimum standards for the qualification and status of third country nationals and stateless persons as refugees or as persons who otherwise need international protection (the Qualification Directive). The selection of candidates for resettlement could be predicated on several criteria and could include the resettlement of groups determined to be in need of international protection and who Member States regard as eligible for resettlement under the EU resettlement scheme. ...[+++]

29. La réinstallation doit viser principalement les personnes pouvant prétendre à une protection internationale conformément aux critères définis et codifiés dans la directive du Conseil concernant les normes minimales relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers et les apatrides pour pouvoir prétendre au statut de réfugié ou de personne qui, pour d'autres raisons, ont besoin d'une protection internationale, et relatives au contenu de ces statuts (ci-après: «la directive relative aux conditions requises». La sélection des candidats à la réinstallation pourrait se faire en fonction de plusieurs critères et comprendre la réinstallation de groupes identifiés comme ayant besoin d'une protection internationale e ...[+++]


Ø recommends that a common approach be devised to the implementation of the Agenda for Protection and the Convention Plus and that it be defended in the governing bodies of the Office of the High Commissioner for Refugees and its dialogue with that organisation;

Ø recommande qu'une approche commune soit définie à l'égard de la mise en oeuvre de l'Agenda pour la protection ainsi que de la "Convention +" et qu'elle soit défendue au sein des enceintes de gouvernance du Haut Commissariat aux réfugiés et dans le dialogue avec ce dernier;


There is nothing, though, to equal the mendacity involved in you delivering great speeches in this House on asylum policy and allowing yourself to be lauded as the defender of refugees' rights, while your own left-wing governments, in Great Britain and Germany for example, boast about their strict policies on asylum.

Le point central de ce débat est cependant la propension au mensonge. Car pendant que vous prononcez ici de grandiloquents discours sur la politique d'asile et vous autoproclamez défenseurs des droits des réfugiés, vos propres gouvernements de gauche, notamment au Royaume-Uni et en Allemagne, prônent une restriction dans la politique d'asile.


Ø recommends that a common approach be devised to the implementation of the Agenda for Protection and the Convention Plus and that it be defended in the governing bodies of the Office of the High Commissioner for Refugees and its dialogue with that organisation.

Ø recommande qu'une approche commune soit définie à l'égard de la mise en oeuvre de l'Agenda pour la protection ainsi que de la "Convention +" et qu'elle soit défendue au sein des enceintes de gouvernance du Haut Commissariat aux réfugiés et dans le dialogue avec ce dernier.




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Date index: 2023-04-21
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