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Agricultural business management
Assign duties to agriculture workers
Assigning duties to agriculture workers
Assigning tasks to agriculture workers
Broché
Central figure
Duty assigning to agriculture workers
Figure eight follow through
Figure eight follow-through
Figure-eight follow through
Figure-eight follow-through
Figured cloth
Figured drill
Figured drill fabric
Figured fabric
Important figure
Keep updated on media industry research figures
Key figure
Lining figures
Methods of agricultural business management
Methods of agricultural business operations
Modern figures
Monitor media industry research figures
Monitor research figures of media industry
Non-lining figures
Non-ranging figures
Old-face figures
Old-style figures
Oldstyle figures
Prominent figure
Ranging figures
Techniques of agricultural business management
Track media industry research figures

Vertaling van "agriculture figures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
keep updated on media industry research figures | track media industry research figures | monitor media industry research figures | monitor research figures of media industry

suivre les statistiques de l’industrie des médias


Charting our Growth : Agriculture and Agri-Food Facts and Figures

Mesurer la croissance : Le portrait de l'agriculture et de l'agroalimentaire


non-lining figures | oldstyle figures | old-style figures

chiffres elzéviriens


lining figures | modern figures | ranging figures

chiffres alignés | chiffres Didot


non-lining figures | non-ranging figures | old-face figures

forme bas de casse | forme elzévirienne


figure-eight follow through [ figure eight follow-through | figure eight follow through | figure-eight follow-through ]

noeud de huit


central figure [ key figure | prominent figure | important figure ]

acteur important


figured drill fabric | figured drill | figured fabric | figured cloth | broché

tissu broché | broché


methods of agricultural business management | techniques of agricultural business management | agricultural business management | methods of agricultural business operations

gestion d’entreprise agricole


assigning tasks to agriculture workers | duty assigning to agriculture workers | assign duties to agriculture workers | assigning duties to agriculture workers

confier des tâches à des ouvriers agricoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[15] Agriculture, Environment, Rural Development: Facts and Figures - A Challenge for Agriculture, 1999

[15] Agriculture, environnement, développement rural - Faits et chiffres - Les défis de l'agriculture, 1999


Figure 6: Organic farming as a percentage of total agricultural area.

Graphique 6: Part de l'agriculture biologique dans la surface agricole totale


On the basis of the strategy endorsed by the European Council at the Luxembourg Summit in December 1998 and the financial framework agreed at the Berlin Summit in March 1999, the three pre-accession instruments - Phare, Instrument for Structural Policies for Pre-accession (ISPA) and Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development (SAPARD) - provide annually up to EUR 3,174 million in pre-accession assistance (2000 figures) to the ten applicant countries in central and eastern Europe [2] for the 2000-6 period.

Sur base de la stratégie à laquelle a souscrit le Conseil européen lors du Sommet de Luxembourg en décembre 1998 et du cadre financier approuvé au Sommet de Berlin en mars 1999, les trois instruments de préadhésion - Phare, ISPA (l'instrument structurel de préadhésion) et SAPARD (le programme spécial pour l'agriculture et le développement rural) - peuvent apporter chaque année, pendant la période 2000-2006, jusqu'à 3 174 millions d'euros d'aides de préadhésion (chiffres de 2000) à dix pays d'Europe centrale et orientale [2] qui ont introduit une demande d'adhésion.


According to Manitoba Agriculture figures as of January 1, 1997, there were an estimated 130,000 head on feed.

Le 1er janvier 1997, Agriculture Manitoba estimait à 130 000 le nombre de têtes en cours d'engraissement.


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The figures arrived at in this study, in contrast, are not average figures over all sectors and all countries, but are derived on the basis of estimated trade effects generated by liberalisation of agricultural trade on the individual agreements analysed (using the triple-difference model) multiplied by a specific employment multiplier for the agri-food production.

Par contre, les chiffres obtenus dans le cadre de cette étude ne sont pas des moyennes concernant tous les secteurs et tous les pays, mais sont déterminés sur la base des effets commerciaux estimés de la libéralisation des échanges agricoles sur chacun des accords examinés (à l'aide du modèle à trois variantes) et multipliés par un multiplicateur d'emploi propre à la production agroalimentaire.


Eurostat publication - How is the EU doing in terms of agriculture, forestry and fisheries? - Latest facts and figures in these areas // Brussels, 21 December 2016

Publication d'Eurostat - Comment l'UE se situe-t-elle en matière d'agriculture, de sylviculture et de pêche? - Les derniers faits et chiffres sur ces domaines // Bruxelles, le 21 décembre 2016


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and records; (c) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Silky Shark ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bully et tous les autres documents et registres de traçabilité; c) le gouvernement dispose-t-il d’informatio ...[+++]


Farming is no privileged sector in the EU: the average income in the agricultural sector (including fishing and forestry) in the EU was €14,870 in 1998 compared with €28,245 for a services employee and €33,753 for a general industrial worker. Even if an average for agricultural income includes a wider variation than for other sectors (as much depends on type and size of farm), as a general rule, these figures show that they are by no means privileged.

Même si le revenu agricole moyen dissimule une amplitude plus grande que dans d'autres secteurs (le revenu étant essentiellement fonction du type et de la taille de l'exploitation), ces chiffres montrent que, d'une manière générale, le secteur agricole est loin d'être privilégié.


I think it is fair to say that in the past, because of the importance of rural development in many developing countries, agriculture figured quite prominently. I think it is also fair to say that over the years there has been a declining emphasis on agricultural development in the CIDA budget, and this has been paralleled by the aid agencies, both bilateral and multilateral, around the world.

On peut effectivement dire qu'autrefois, à cause de l'importance du développement rural dans de nombreux pays en développement, l'agriculture occupait une place importante à l'ACDI. On peut également dire que le développement agricole a progressivement perdu de l'importance dans le budget de l'ACDI, et le même phénomène s'est manifesté dans les organismes bilatéraux et multilatéraux du monde entier.


One of the outcomes is these programs, which are jointly cost-shared by the federal government and provinces and territories but delivered by the provinces and territories, is that they have given additional flexibility to the provinces to figure out how to design that programming because the agriculture industry in Nova Scotia is very different from the agriculture industry in British Columbia.

Ainsi, on a créé ces programmes, dont les coûts sont partagés avec le gouvernement fédéral, mais qui sont offerts par les provinces et les territoires, qui peuvent maintenant les adapter à leurs besoins, puisque l'agriculture de la Nouvelle-Écosse, par exemple, est très différente de celle de la Colombie-Britannique.


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