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AIM
Association of Industries of Branded Products
Brand name product
Brand product
Brand-free product
Branded article
Branded good
Branded goods
Branded product
Branduct
Controlled-origin brand-name product
European Association of Industries of Branded Products
European Brands Association
Generic
Generic brand
Generic product
Innovator brand
Manufacturer's trademark
No frills product
No name brand
No-name brand
No-name product
Originator
Originator brand
Originator medicinal product
Originator medicine
Originator pharmaceutical
Originator pharmaceutical product
Originator product
Product brand
Service mark
Stamp of origin
Trade mark
Trade mark licences
Trademark
Unbranded product

Vertaling van "after branded products " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
brand product | brand name product | branded product | branded good | branduct

produit de marque | marquisme | branduit


generic product | brand-free product | generic brand | no-name brand | no-name product | unbranded product

produit générique | produit sans marque


innovator brand | originator | originator brand | originator medicinal product | originator medicine | originator pharmaceutical | originator pharmaceutical product | originator product

médicament de marque d'origine | médicament d'origine | médicament princeps | produit pharmaceutique d’origine | spécialité de référence


generic product | generic | unbranded product | brand-free product | no-name product | no frills product | no name brand

produit générique | produit sans marque | produit blanc


Association of Industries of Branded Products | European Association of Industries of Branded Products | AIM [Abbr.]

Association européenne des industries de produits de marque | AIM [Abbr.]


branded product [ brand name product ]

produit de marque


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

marque [ marque d'origine | marque de fabrication | marque de fabrique | marque de produit | marque de service ]


branded article | branded goods | branded product

article de marque | produit de marque


European Brands Association [ European Association of Industries of Branded Products ]

Association des industries de marque [ AIM | Association européenne des industries de produits de marque ]


controlled-origin brand-name product

production labellisée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. If a consumer tobacco product-related brand element, or the name of a manufacturer, is displayed, on or after October 1, 2003, on a permanent facility where the brand element or name is not thereby associated with a sport or cultural event or activity, the manufacturer of the consumer tobacco product shall report the following information:

19. Lorsqu’un élément de marque d’un produit du tabac pour consommation ou le nom d’un fabricant est utilisé, le 1 octobre 2003 ou après cette date, sur une installation permanente et que l’élément ou le nom n’est pas associé à des manifestations ou activités sportives ou culturelles, le fabricant fournit les renseignements suivants :


(FR) After branded products and cigarettes, counterfeiting has spread to the medicine market, and the seven million medicinal products seized each year account for around 5% of all counterfeits.

– Après les produits de marque et les cigarettes, la contrefaçon a investi le marché du médicament, et les sept millions de produits médicinaux saisis chaque année représentent environ 5 % du total des contrefaçons.


The Commission’s competition enforcement priorities in the pharmaceutical sector have two key objectives: one is to tackle intra-brand competition between the producers of patented prescription products and the parallel importers of those products; the other is to promote competition in innovation for patented medicines between the pharmaceutical producers, which has declined in Europe in the last decade, and to encourage intra-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

- (EN) Les priorités de la Commission dans le domaine de la mise en application de la concurrence dans le secteur pharmaceutique ont deux objectifs principaux: le premier est de s’attaquer à la concurrence intramarque entre les producteurs de médicaments soumis à prescription brevetés et les importateurs parallèles de ces produits; le deuxième est de promouvoir la concurrence dans l’innovation des médicaments brevetés entre les producteurs pharmaceutiques, qui est en déclin en Europe depuis une dizaine d’années, et d’encourager la co ...[+++]


The Commission’s competition enforcement priorities in the pharmaceutical sector have two key objectives: one is to tackle intra-brand competition between the producers of patented prescription products and the parallel importers of those products; the other is to promote competition in innovation for patented medicines between the pharmaceutical producers, which has declined in Europe in the last decade, and to encourage intra-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

- (EN) Les priorités de la Commission dans le domaine de la mise en application de la concurrence dans le secteur pharmaceutique ont deux objectifs principaux: le premier est de s’attaquer à la concurrence intramarque entre les producteurs de médicaments soumis à prescription brevetés et les importateurs parallèles de ces produits; le deuxième est de promouvoir la concurrence dans l’innovation des médicaments brevetés entre les producteurs pharmaceutiques, qui est en déclin en Europe depuis une dizaine d’années, et d’encourager la co ...[+++]


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2. Products bearing trade marks or brand names existing before 1 January 2005 which do not comply with this Regulation may continue to be marketed until . after which time the provisions of this Regulation shall apply.

2. Les produits portant une marque de fabrique ou un nom commercial existant avant le 1 janvier 2005 et qui ne sont pas conformes au présent règlement peuvent continuer à être commercialisés jusqu'au. ; après cette date, les dispositions du présent règlement leur sont applicables.


2. Products bearing trade marks or brand names existing before 1 January 2005 which do not comply with this Regulation may continue to be marketed until . after which time the provisions of this Regulation shall apply.

2. Les produits portant une marque de fabrique ou un nom commercial existant avant le 1janvier 2005 et qui ne sont pas conformes au présent règlement peuvent continuer à être commercialisés jusqu'au.*; après cette date, les dispositions du présent règlement leur sont applicables.


Given the large number of well-known brands both parties would be able to offer after the merger, the Commission has also carefully investigated whether the merger would give rise to anti-competitive "conglomerate effects" (which can arise if, for example, retailers can only stock certain brands if they also stock other brands from the same supplier’s product range)..

En réaction au nombre de marques réputées que les deux parties seraient capables d’offrir après la fusion, la Commission a donc enquêté sur la question de savoir si la fusion augmenterait les effets anti-concurrentiels dits de « conglomérats » (qui peuvent se produire si, par exemple, des détaillants peuvent seulement stocker certaines marques à la condition d’entreposer également d’autres marques dans la gamme de produits du même fournisseur) à la suite de la fusion.


Motion No. 15 That Bill C-71, in Clause 24, be amended by replacing lines 4 to 42 on page 9 with the following: 24 (1) No one shall promote a sponsorship by means of a tobacco product-related brand element unless (a) the primary purpose of the sponsorship promotion is to promote an event, activity, person or entity; (b) the event, activity, person or entity is not primarily associated with young persons; (c) the promotional material does not depict a tobacco product or its package; (d) the tobacco product-related brand element does ...[+++]

Motion no 15 Que le projet de loi C-71, à l'article 24, soit modifié par substitution, aux lignes 5 à 44, page 9, de ce qui suit: 24 (1) Nul ne peut faire de la promotion de commandite utilisant un élément de marque d'un produit du tabac à moins que les conditions suivantes ne soient réunies: a) le but principal de la promotion de commandite est la promotion d'une manifestation, d'une activité, d'une personne ou d'une entité; b) la manifestation, l'activité, la personne ou l'entité n'est pas principalement associée aux jeunes; c) le matériel de promotion de commandite ne contient aucune représentation d'un produit du tabac ou d'un emballage d'un tel produit; d) les éléments de marques de produits ...[+++]


adding after line 24 on page 7 the following: “(2) Subsection (1) does not apply to a person who uses a tobacco product or a tobacco product-related brand element in a promotion that is used in the sponsorship of a person, entity, event, activity or permanent facility or used in the promotion of the sponsorship”.

par adjonction, après la ligne 29, page 7, de ce qui suit : « (2) Le paragraphe (1) ne s’applique pas à une personne qui utilise un produit du tabac ou un élément de marque d’un produit du tabac utilisé dans la promotion, par commandite ou autrement, d’une personne, d’une entité, d’une manifestation, d’une activité ou d’installations permanentes ou dans la promotion de la commandite elle-même».


- PG is not active in the household issues and cotton products markets in Europe, and - the overlap between the two companies in adult incontinence products and cosmetics does not give rise to any competition concerns. - In the case of baby nappies, the Commission accepts that the proposed divestment of VPS' baby nappies business contained in the notified agreements meets the Commission's concerns arising from PG's existing strong position in this market. - The Commission considers, however, after an indepth investigation and the cons ...[+++]

- PG n'exerce pas d'activité sur les marchés de papier ménager et de produits en coton en Europe; - le chevauchement entre les deux sociétés pour les produits d'incontinence pour adultes et pour les produits de soin ne pose pas de problème de concurrence; - la Commission accepte que la cession de l'activité couches pour bébés de VPS, proposée dans l'accord notifié, réponde à ses préoccupations en raison de la forte position de PG sur ce marché; - la Commission considère cependant, après une enquête approfondie et la consultation d' ...[+++]




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'after branded products' ->

Date index: 2025-10-03
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