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Africa
Africa
African countries
African intergovernmental organisation
African intergovernmental organization
African organisation
African organization
African regional organisation
African regional organization
Ciskei
EU Infrastructure Trust Fund for Africa
EU Special Representative for the Horn of Africa
EU-AITF
EU-Africa ITF
EU-Africa Infrastructure Trust Fund
EUSR for the Horn of Africa
East Africa
Eastern Africa
Emergency Trust Fund for Africa
European Union Emergency Trust Fund for Africa
Organisation of Central Africa
Organisation of East Africa
Organisation of Southern Africa
Organisation of West Africa
Organization of Central Africa
Organization of East Africa
Organization of Southern Africa
Organization of West Africa
Republic of South Africa
South Africa
South African Republic
Transkei

Vertaling van "africa by pointing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
African organisation [ African intergovernmental organisation | African intergovernmental organization | African organization | African regional organisation | African regional organization | Organisation of Central Africa | Organisation of East Africa | Organisation of Southern Africa | Organisation of West Africa | Organization of Central Africa | Organization of East Africa | Organization of Southern Africa | Organization of West Africa ]

organisation africaine [ organisation de l'Afrique australe | organisation de l'Afrique centrale | organisation de l'Afrique occidentale | organisation de l'Afrique orientale | organisation intergouvernementale africaine | organisation régionale africaine ]


Emergency Trust Fund for Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of illegal migration in Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa | European Union Emergency Trust Fund for Africa | European Union Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa

fonds d'affectation spéciale d'urgence pour la stabilité et la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence en faveur de la stabilité et de la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence pour l'Afrique


South Africa [ Ciskei | Republic of South Africa | South African Republic | Transkei ]

Afrique du Sud [ Ciskei | République d'Afrique du Sud | République sud-africaine | Transkei ]


Africa [ African countries ]

Afrique [ pays africains | pays d'Afrique ]


Africa's Children, Africa's Future: Human Investment Priorities for the 1990's [ Africa's Children, Africa's Future ]

L'avenir de l'Afrique : ses enfants : l'investissement humaine : priorités pour les années 90 [ L'avenir de l'Afrique : ses enfants ]


EU Special Representative for the Horn of Africa | European Union Special Representative for the Horn of Africa | EUSR for the Horn of Africa

représentant spécial de l'UE pour la Corne de l'Afrique | représentant spécial de l'Union européenne pour la Corne de l'Afrique | RSUE pour la Corne de l'Afrique


EU Infrastructure Trust Fund for Africa | EU-Africa Infrastructure Trust Fund | EU-Africa ITF [Abbr.] | EU-AITF [Abbr.]

Fonds fiduciaire pour les infrastructures en Afrique | FFUEAI [Abbr.]


East Africa [ Eastern Africa | east Africa ]

Afrique orientale [ Afrique de l'Est ]


Africa and Canada: Together Against AIDS for Development: 10th International Conference on STD/Aids in Africa [ Africa and Canada: Together Against AIDS for Development ]

L'Afrique et le Canada: ensemble contre le SIDA pour le développement: 10e conférence internationale sur les MST et le SIDA en Afrique [ L'Afrique et le Canada: ensemble contre le SIDA pour le développement ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Actions with other partner countries has continued and will be further intensified in the coming months; The EU has stepped up its support through its missions under the Common Security and Defence Policy (CSDP), through its technical assistance and its financial tools, in particular the EU Trust Fund for Africa; A total of 24 projects funded by the Trust Fund for Africa, for over €425 million, will have been launched in the five priority countries by the end of 2016, In Niger, the EU is providing support through the new field office of EUCAP Sahel Niger in Agadez; The Commission has further adopted a decision to increase the EU Trust ...[+++]

Le travail avec d'autres pays partenaires se poursuit et s'intensifiera dans les prochains mois; l'Union a renforcé son soutien, qu'elle dispense sous différentes formes: missions dans le cadre de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC),assistance technique et instruments financiers, en particulier le Fonds fiduciaire de l'UE pour l'Afrique; au total, 24 projets financés par le Fonds fiduciaire pour l'Afrique, pour un montant de plus de 425 millions d'euros, auront été lancés dans les cinq pays prioritaires d'ici la fin 2016; au Niger, l'Union apporte son soutien par l'intermédiaire de la nouvelle antenne de la mission PSDC de l'Union européenne au Niger (EUCAP Sahel Niger), établie à Agadez; la Commission a également adop ...[+++]


Recognises the critical contribution of the African Peace Facility in developing the triangular partnership between the UN, the EU and the AU; believes that this Facility provides both an entry point and a potential lever for creating a stronger partnership between the EU and the AU and has proved indispensable in allowing the AU, and through it the eight Regional Economic Communities (RECs), to plan and manage their operations; considers it vital that the EU institutions and Member States remain closely engaged if the Facility is t ...[+++]

reconnaît la contribution essentielle apportée par la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique à l'élaboration du partenariat triangulaire entre les Nations unies, l'Union européenne et l'Union africaine; estime que cette facilité est à la fois un point de départ et un levier potentiel pour l'établissement d'un partenariat plus étroit entre l'Union européenne et l'Union africaine et s'est avérée indispensable en permettant à l'Union africaine et, par son intermédiaire, aux huit communautés économiques régionales (CER), de planifi ...[+++]


With regard to the application of point (ii) of point (b) of Article 5(2) Regulation No 233/2014 of the European Parliament and of the Council of 11 March 2014 establishing an instrument for development cooperation for the period 2014-2020 at the time of entry into force of that Regulation, the following partner countries are considered eligible for bilateral cooperation, as exceptional cases, including in view of the phasing out of development grant aid: Cuba, Colombia, Ecuador, Peru and South Africa.

En ce qui concerne l'application de l'article 5, paragraphe 2, point b), sous ii), du règlement no 233/2014 du Parlement européen et du Conseil du 11 mars 2014 instituant un instrument de financement de la coopération au développement pour la période 2014-2020, au moment de l'entrée en vigueur de ce règlement, les pays partenaires suivants sont réputés éligibles à une coopération bilatérale, à titre exceptionnel, notamment dans la perspective de la suppression progressive des subventions au titre du développement: Cuba, Colombie, Équateur, Pérou et Afrique du Sud.


We are looking from Africas point of view at Africa’s political role.

Nous sommes très désireux d’entendre le point de vue de l’Afrique sur son propre rôle politique.


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We also expect Africa to point out the obstacles that it is still in no position to eliminate with the help of its own resources.

On attend aussi de l’Afrique qu’elle nous indique les obstacles qu’elle n’est pas encore à même d’éliminer en s’appuyant sur ses propres forces.


9. Expresses concern at the findings contained in the Court of Auditors' Special Report No 10/2008 on EC Development Assistance to Health Services in Sub-Saharan Africa, which points out that "Financial allocations to the health sector in sub-Saharan Africa have not increased since 2000 as a proportion of its total development assistance despite the Commission’s MDG commitments and the health crisis in sub-Saharan Africa"; calls on the Commission to prioritise support to health systems and identify the most appropriate aid delivery instruments for this area;

9. exprime son inquiétude au regard des constatations contenues dans le rapport spécial n° 10/2008 de la Cour des comptes sur l'aide au développement fournie par la CE aux services de santé en Afrique subsaharienne, dans lequel on peut lire que "la part du financement communautaire en faveur du secteur de la santé n'a plus augmenté depuis 2000 par rapport au total de l’aide au développement, malgré les engagements pris par la Commission concernant les OMD et la crise sanitaire en Afrique subsaharienne"; demande à la Commission d'accorder la priorité au soutien des systèmes de santé et de déterminer les instruments les plus appropriés po ...[+++]


9. Expresses concern at the findings contained in the Court of Auditors' Special Report No 10/2008 on EC Development Assistance to Health Services in Sub-Saharan Africa, which points out that "Financial allocations to the health sector in sub-Saharan Africa have not increased since 2000 as a proportion of its total development assistance despite the Commission's MDG commitments and the health crisis in sub-Saharan Africa"; calls on the Commission to prioritise support to health systems and identify the most appropriate aid delivery instruments for this area;

9. exprime son inquiétude au regard des constatations contenues dans le rapport spécial n° 10/2008 de la Cour des comptes sur l'aide au développement fournie par la CE aux services de santé en Afrique subsaharienne, dans lequel on peut lire que "la part du financement communautaire en faveur du secteur de la santé n'a plus augmenté depuis 2000 par rapport au total de l'aide au développement, malgré les engagements pris par la Commission concernant les OMD et la crise sanitaire en Afrique subsaharienne"; demande à la Commission d'accorder la priorité au soutien des systèmes de santé et de déterminer les instruments les plus appropriés po ...[+++]


3. Expresses concern at the findings contained in the Court of Auditors' Special Report No 10/2008 on EC Development Assistance to Health Services in Sub-Saharan Africa, which points out that "Financial allocations to the health sector in sub-Saharan Africa have not increased since 2000 as a proportion of its total development assistance despite the Commission’s MDG commitments and the health crisis in sub-Saharan Africa"; calls on the Commission to prioritise support to health systems and identify the most appropriate aid delivery instruments for this area;

3. exprime son inquiétude au regard des constatations contenues dans le rapport spécial n° 10/2008 de la Cour des comptes sur l'aide au développement fournie par la CE aux services de santé en Afrique subsaharienne, dans lequel on peut lire que "la part du financement communautaire en faveur du secteur de la santé n'a plus augmenté depuis 2000 par rapport au total de l’aide au développement, malgré les engagements pris par la Commission concernant les OMD et la crise sanitaire en Afrique subsaharienne"; demande à la Commission d'accorder la priorité au soutien des systèmes de santé et de déterminer les instruments les plus appropriés po ...[+++]


The latter underpins EU policy towards Africa by pointing out that “ issues such as peace and security, migration, interconnection or disaster management require primarily regional or continental responses” and stressing the need to “ develop a comprehensive approach to conflict prevention, which seeks to integrate policies and action in the fields of security, development and democratic governance.

La seconde stratégie s'appuie sur la politique de l'UE à l'égard de l'Afrique en précisant que « des questions telles que la paix et la sécurité, la migration, les interconnexions ou la gestion des catastrophes exigent en principe des réponses régionales ou continentales » et en soulignant la nécessité de « développer une démarche globale en matière de prévention des conflits qui cherche à intégrer les politiques et les actions dans les domaines de la sécurité, du développement et de la gouvernance démocratique.


For the most recent documents on European policy in this field see in particular: ‘Global approach to migration: Priority actions focusing on Africa and the Mediterranean’ adopted by the European Council on 15-16 December 2005 (Bull. 12-2005, points I.6. and I.15-I.20.) and the Communication on reinforcing the management of the European Union’s southern maritime borders adopted by the Commission on 30 November 2006 (COM(2006) 733 final).

Pour les documents les plus récents sur cette politique, voir notamment le document intitulé «Approche globale sur la question des migrations: priorités d’action centrées sur l’Afrique et la Méditerranée», adopté par le Conseil européen des 15 et 16 décembre 2005 (Bull. 12-2005, points I.6 et I.15-I.20), et la communication intitulée «Renforcer la gestion de la frontière maritime méridionale de l’Union européenne», adoptée par la Commission le 30 novembre 2006 [COM(2006) 733 final].


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