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Answer an emergency call
Answer emergency calls
Arrange objective assessments of calls
Bear call spread
Bearish call spread
Bearish vertical call spread
Bull call spread
Bullish call spread
Bullish vertical call spread
Call bear spread
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Call option
Call rates
Carry out evaluation forms of calls
Communications tariff
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Complete an evaluation form of a call
Complete evaluation forms of calls
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Cost of calls
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Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Put option
Roll-call vote
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Traded option
Transmissions tariff
Vertical bear call spread
Vertical bull call spread

Vertaling van "affairs was called " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


bull call spread | bullish call spread | bullish vertical call spread | call bull spread | vertical bull call spread

bull call spread | écart sur calls à la hausse | écart vertical sur calls à la hausse | vertical bull call spread


answer an emergency call | handle emergeny calls, take emergency calls | answer emergency calls | pick up emergency calls

répondre à des appels d’urgence


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bear call spread | écart baissier à base de calls | écart sur calls à la baisse | opération mixte à la baisse avec des options call | opération mixte baissière avec des options call | spread baissier avec des options call | vertical bear call spread


complete an evaluation form of a call | completing evaluation forms of calls | carry out evaluation forms of calls | complete evaluation forms of calls

remplir des formulaires d'évaluation des appels


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


option contract [ call option | option market | put option | traded option | [http ...]

contrat d’option [ option de vente | option d’achat | option négociable ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Asks the European Audiovisual Observatory and the Commission, via Eurostat, to monitor EU news broadcasting by public and private service networks in the Member States, at national, regional and local level, with a view to facilitating best practice, and to report their findings regularly to Parliament; also suggests that the European Audiovisual Observatory publish regular surveys of the coverage of EU affairs in the electronic media, looking at content devoted specifically to EU affairs as well as content including references to EU affairs, and calls on the Co ...[+++]

8. demande à l’Observatoire européen de l’audiovisuel et à la Commission via Eurostat, de contrôler la diffusion de nouvelles concernant l’Union par les différents réseaux de services public et privé des États membres, aux niveaux national, régional et local en vue de faciliter les meilleures pratiques et de rendre compte régulièrement de ses conclusions au Parlement européen; propose également que l’Observatoire audiovisuel européen publie des enquêtes régulières sous la couverture des affaires européennes dans les médias électroniques, en se penchant sur le contenu spécifiquement dévolu aux af ...[+++]


In December 2005, the Justice and Home Affairs Council called on the Commission to make a proposal for a European Programme for Critical Infrastructure Protection * (EPCIP).

En décembre 2005, le Conseil «Justice et affaires intérieures» avait demandé à la Commission de présenter une proposition de programme européen de protection des infrastructures critiques * (PEPIC-EPCIP).


25. Expresses its conviction that the separation provided for by the Treaty of Lisbon between the role of the General Affairs Council and that of the Foreign Affairs Council calls for a different composition of those two configurations of the Council, especially because the wider concept of the external relations of the Union as provided for in the Treaties as amended by the Treaty of Lisbon will make it increasingly difficult to have cumulative mandates in both Council configurations; is therefore of the opinion that it is desirable ...[+++]

25. est convaincu que la différenciation des rôles du Conseil des affaires générales et du Conseil Affaires étrangères prévue par le traité de Lisbonne implique une composition différente de ces deux formations du Conseil, notamment parce que l'extension du concept de relations extérieures de l'Union, tel qu'il est défini par les traités modifiés par le traité de Lisbonne, rendra de plus en plus difficile le cumul des mandats dans les deux formations du Conseil; est donc d'avis qu'il est souhaitable que les ministres des affaires étr ...[+++]


25. Expresses its conviction that the separation provided for by the Treaty of Lisbon between the role of the General Affairs Council and that of the Foreign Affairs Council calls for a different composition of those two configurations of the Council, especially because the wider concept of the external relations of the Union as provided for in the Treaties as amended by the Treaty of Lisbon will make it increasingly difficult to have cumulative mandates in both Council configurations; is therefore of the opinion that it is desirable ...[+++]

25. est convaincu que la différenciation des rôles du Conseil des affaires générales et du Conseil Affaires étrangères prévue par le traité de Lisbonne implique une composition différente de ces deux formations du Conseil, notamment parce que l'extension du concept de relations extérieures de l'Union, tel qu'il est défini par les traités modifiés par le traité de Lisbonne, rendra de plus en plus difficile le cumul des mandats dans les deux formations du Conseil; est donc d'avis qu'il est souhaitable que les ministres des affaires étr ...[+++]


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24. Expresses its conviction that the separation provided for by the Treaty of Lisbon between the role of the General Affairs Council and that of the Foreign Affairs Council calls for a different composition of those two configurations of the Council, especially because the wider concept of the external relations of the Union as provided for in the Treaties as amended by the Treaty of Lisbon will make it increasingly difficult to have cumulative mandates in both Council configurations; is therefore of the opinion that it is desirable ...[+++]

24. est convaincu que la différenciation des rôles du Conseil des affaires générales et du Conseil des affaires étrangères prévue par le traité de Lisbonne implique une composition différente de ces deux formations du Conseil, notamment parce que l'extension du concept de relations extérieures de l'Union, tel qu'il est défini par les traités modifiés par le traité de Lisbonne, rendra de plus en plus difficile le cumul des mandats dans les deux formations du Conseil; est donc d'avis qu'il est souhaitable que les ministres des affaires ...[+++]


In December 2005 the Justice and Home Affairs Council called upon the Commission to make a proposal for a European programme for critical infrastructure protection (‘EPCIP’) and decided that it should be based on an all-hazards approach while countering threats from terrorism as a priority.

En décembre 2005, le Conseil «Justice et affaires intérieures» a demandé à la Commission de présenter une proposition de programme européen de protection des infrastructures critiques (EPCIP) et a décidé que ce programme devait être fondé sur une approche tous risques conjuguée avec la priorité donnée à la lutte contre la menace terroriste.


In December 2005, the Justice and Home Affairs Council called on the Commission to make a proposal for a European Programme for Critical Infrastructure Protection * (EPCIP).

En décembre 2005, le Conseil «Justice et affaires intérieures» avait demandé à la Commission de présenter une proposition de programme européen de protection des infrastructures critiques * (PEPIC-EPCIP).


In conclusions adopted at its meeting of 14 April 2005, the Justice and Home Affairs Council called for the establishment of a system of mutual information between those in charge of migration and asylum policy in the Member States.

Dans ses conclusions adoptées le 14 avril 2005, le Conseil Justice et Affaires intérieures a demandé l’instauration d’un système d'information mutuelle entre les responsables des politiques d'immigration et d'asile des États membres.


In conclusions adopted at its meeting of 14 April 2005, the Justice and Home Affairs Council called for the establishment of a system of mutual information between those in charge of migration and asylum policy in the Member States, based on the necessity to communicate information on measures considered likely to have a significant impact on several Member States or on the European Union as a whole and allowing for an exchange of views between Member States and the Commission at the request of any one of the Member States or the Commission.

Dans ses conclusions adoptées le 14 avril 2005, le Conseil Justice et affaires intérieures a demandé l'instauration d'un système d'information mutuelle entre les responsables des politiques d'immigration et d'asile des États membres tenant compte de la nécessité de diffuser des informations relatives aux mesures considérées comme susceptibles d'avoir un impact significatif sur plusieurs États membres ou sur l'Union européenne dans son ensemble et permettant un échange de vues entre certains États membres et la Commission à la demande de l'un de ces États ou de la Commission.


That is why it is important – and the Committee on Economic and Monetary Affairs is calling for this – that EU competition policy should now finally be extended to energy, transport and pharmaceuticals.

Par conséquent, il serait important - et c’est ce que la commission économique et monétaire demande -, que la politique de la concurrence de l’UE soit étendue aux secteurs de l’énergie, du transport et de la pharmacie.


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