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Act as an advocate for homeopathy
Advocate for other persons
Advocate for others
Advocate for someone else
Advocate homeopathy
Advocate homoeopathy
Aid to refugees
Asylum systems
CEAR
Claimant of refugee protection
Claimant to refugee status
Deliver arguments in favor of others
HCR
High Commissioner for Refugees
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Person who claims refugee protection
Person who has claimed refugee protection
Promote homeopathy
Refugee
Refugee claimant
Refugee protection claimant
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Refugee status claimant
Spanish Commission for Refugee Assistance
Spanish Commission for Refugees
Spanish Commission to Support Refugees
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Vertaling van "advocate for refugees " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


advocate homeopathy | advocate homoeopathy | act as an advocate for homeopathy | promote homeopathy

promouvoir l’homéopathie


advocate for someone else | deliver arguments in favor of others | advocate for other persons | advocate for others

défendre d’autres personnes


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


refugee claimant [ refugee protection claimant | refugee status claimant | claimant of refugee protection | claimant to refugee status | person who claims refugee protection | person who has claimed refugee protection ]

demandeur d'asile [ demanderesse d'asile | demandeure d'asile | demandeur du statut de réfugié | demanderesse du statut de réfugié | demandeure du statut de réfugié | revendicateur du statut de réfugié | revendicatrice du statut de réfugié | personne qui demande l'asile ]


Spanish Commission for Refugee Assistance | Spanish Commission for Refugees | Spanish Commission to Support Refugees | CEAR [Abbr.]

Commission espagnole d'aide aux réfugiés | CEAR [Abbr.]


refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile






National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When there's a conflict or a disagreement between the issue of the refugee applicant and the best interests of Canada, I just wonder whether you, having been an advocate for refugees and immigrants in the past, would be able to make the tough decisions.

Lorsqu'il y aura un conflit entre la cause du requérant et l'intérêt du Canada, serez-vous en mesure de prendre les décisions les plus difficiles, vous qui avez déjà pris fait et cause pour les réfugiés et les immigrants?


Obviously, refugee advocates want refugees to have the right to appeal.

Évidemment les défendeurs des réfugiés veulent que les réfugiés puissent en appeler.


Being an advocate for refugees by training and work, my main concern is the suffering it's causing to refugee claimants and their families.

Cependant, en tant que défenseur des réfugiés, par formation et par profession, c'est la souffrance des demandeurs d'asile et de leurs familles qui me préoccupe avant tout.


39. Deplores the asymmetrical approach adopted by the EU towards its eastern and southern neighbours in the area of mobility and visa policy; advocates, with regard to mobility, the facilitation of visa procedures for ENP southern countries – especially for students, researchers and businessmen - and the adoption of a Euro-Mediterranean partnership for mobility; stresses the important role that some ENP countries can play in managing migration flows; emphasises that cooperation on the management of migration flows must be fully consistent with EU values and international legal obligations; insists that readmission agreements with par ...[+++]

39. regrette l'approche asymétrique adoptée en matière de mobilité et de visa à l'égard des voisins de l'Est et du Sud; défend, sur le plan de la mobilité, la simplification des procédures de délivrance des visas pour les pays relevant du volet méridional de la PEV, notamment pour les étudiants, les chercheurs et les agents d'affaires, et l'adoption d'un partenariat euro-méditerranéen pour la mobilité; souligne le rôle important que certains pays relevant de la PEV peuvent jouer dans la gestion des flux migratoires; souligne que la coopération concernant la gestion des flux migratoires doit respecter intégralement les valeurs et les o ...[+++]


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This type of rumour would have come about because of my background as a former president of the Canadian Council for Refugees and as an advocate for refugees for many years.

Nous étions tous très dévoués, nous voulions rendre ce processus non partisan et choisir les meilleurs candidats. Ce type de rumeurs vient probablement du fait que j'étais auparavant président du Conseil canadien pour les réfugiés et que j'ai été défenseur des droits des réfugiés pendant de nombreuses années.


5. Advocates the use of the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion; calls on the Commission, the Social Protection Committee and the Member States to set up specific gender equality objectives and targets to combat poverty and social exclusion, including a set of policy actions to support groups of women which face a higher risk of poverty and social exclusion, such as non-traditional and one-parent families, migrant women, refugee and ethnic minority women, older women and disabled women;

5. préconise l'utilisation de la méthode ouverte de coordination pour la protection et l'intégration sociales; invite la Commission, le comité de protection sociale et les États membres à établir des objectifs spécifiques pour l'égalité entre les femmes et les hommes en vue de combattre la pauvreté et l'exclusion sociale, y compris un ensemble de mesures destinées à venir en aide aux groupes de femmes qui sont davantage exposés au risque de pauvreté et d'exclusion sociale, tels que les familles non traditionnelles et monoparentales, ...[+++]


Believe me, nobody's more frustrated than I am. Dr. Kevin Arsenault: There's not really a refugee advocacy agency or group on the island, but we end up doing a lot of that work, so I'll give you one quick comment from my perspective as an advocate for refugees.

M. Kevin Arsenault: Il n'y a pas vraiment d'organisme ou de groupe de défense des droits des réfugiés sur l'île, mais nous nous occupons souvent de ces questions et je vais donc vous donner mon point de vue en tant que défenseur des droits des réfugiés.


If we are going to talk as if we were fighting an election, then I would like to say that I was advocating years ago that we should lay down common quotas for refugees, sharing the burden between the Member States and bringing their standards for refugees and asylum seekers into line, arguing that what we needed most of all was fixed quotas in order to share the burden.

Si nous discutions comme si nous menions une campagne électorale, alors je dirais qu’il y a des années, je préconisais la fixation de quotas communs pour les réfugiés, le partage du fardeau entre les États membres et l’harmonisation de leurs normes en matière de réfugiés et de demandeurs d’asile, en faisant valoir que ce dont nous avions le plus besoin était de quotas fixes de manière à partager la charge.


Nevertheless, I am in favour of the original initiative received in Parliament, because, in line with the Tampere European Council, we advocate the approximation of rules in the field of refugee status, and of other subsidiary measures, with regard to those persons who, although denied the aforementioned refugee status, are in need of identical protection.

Je suis cependant favorable à l’initiative originelle reçue par le Parlement car, conformément aux décisions du Conseil européen de Tampere, nous défendons le rapprochement des normes en matière de statut des réfugiés, ainsi que d’autres mesures subsidiaires concernant les personnes qui ont besoin d’une protection analogue bien qu’elles soient exclues dudit statut de réfugié.


Nevertheless, I am in favour of the original initiative received in Parliament, because, in line with the Tampere European Council, we advocate the approximation of rules in the field of refugee status, and of other subsidiary measures, with regard to those persons who, although denied the aforementioned refugee status, are in need of identical protection.

Je suis cependant favorable à l’initiative originelle reçue par le Parlement car, conformément aux décisions du Conseil européen de Tampere, nous défendons le rapprochement des normes en matière de statut des réfugiés, ainsi que d’autres mesures subsidiaires concernant les personnes qui ont besoin d’une protection analogue bien qu’elles soient exclues dudit statut de réfugié.


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