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AID
Act as an advocate for homeopathy
Advocate for health care users' needs
Advocate for healthcare users' needs
Advocate for other persons
Advocate for others
Advocate for someone else
Advocate homeopathy
Advocate homoeopathy
Advocational Party
An Advocate General is absent
BPA
Bureau of Pensions Advocates
Bureau of Pensions Advocates Canada
Child and Youth Advocate Act
Deliver arguments in favor of others
First Advocate General
First Advocate-General
Judge advocate
Judge-advocate
Opinion of the Advocate-General
Promote health care user's needs
Promote healthcare users' needs
Promote homeopathy

Vertaling van "advocate european " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advocate for someone else | deliver arguments in favor of others | advocate for other persons | advocate for others

défendre d’autres personnes


advocate homeopathy | advocate homoeopathy | act as an advocate for homeopathy | promote homeopathy

promouvoir l’homéopathie


First Advocate General | First Advocate-General

premier avocat général


promote health care user's needs | promote healthcare users' needs | advocate for health care users' needs | advocate for healthcare users' needs

défendre les besoins d'usagers d'un système de santé


Child, Youth and Senior Advocate Act [ Child and Youth Advocate Act ]

Loi sur le défenseur des enfants, des jeunes et des aînés [ Loi sur le défenseur des enfants et de la jeunesse ]


Advocational International Democratic Party of British Columbia [ AID | Advocational Party ]

Advocational International Democratic Party of British Columbia [ AID | Advocational Party ]


Bureau of Pensions Advocates [ BPA | Bureau of Pensions Advocates Canada ]

Bureau de services juridiques des pensions [ BSJP | Bureau de services juridiques des pensions Canada ]


judge-advocate | judge advocate

assesseur auprès d'un tribunal militaire | assesseure auprès d'un tribunal militaire | juge-avocat | juge-avocate


an Advocate General is absent

absence d'un avocat général


opinion of the Advocate-General

conclusions de l'avocat général
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
advocates European funding opportunities for defence-related projects and that defence industries "apply for EU funding under Horizon 2020".

il propose que l'Europe finance des projets relatifs à la défense et que les entreprises du secteur de la défense introduisent "des demandes de financement européens" dans le cadre d'Horizon 2020.


Articles 11 to 14 and Article 17 shall apply to the Judges, the Advocates-General, the Registrars and the Assistant Rapporteurs of the Court of Justice of the European Union, without prejudice to the provisions of Article 3 of the Protocol on the Statute of the Court of Justice of the European Union relating to immunity from legal proceedings of Judges and Advocates-General.

Les articles 11 à 14 et l'article 17 sont applicables aux juges, aux avocats généraux, aux greffiers et aux rapporteurs adjoints de la Cour de justice de l'Union européenne, sans préjudice des dispositions de l'article 3 du protocole sur le statut de la Cour de justice de l'Union européenne relatives à l'immunité de juridiction des juges et des avocats généraux.


This report advocates European migration policy that is not based on the understanding that emigration is a right and not a crime, and does not guarantee the sacred principle of requesting asylum.

Ce rapport défend une politique européenne de migration qui ne se base pas sur l’idée que l’immigration est un droit et non un crime, et qui ne garantit pas le principe sacré de la demande d’asile.


Although I have been in politics for all of my adult life, and have ceased to be amazed at contradictory positions that politicians may adopt – and no doubt, if you look over my long political career, you might find some of them as well – I still find it totally ironic and amazing that, when we advocate a European solution, for example regarding supervision to do with Solvency II, the people who advocate European responses – both Ministers and Members of the European Parliament – are often the same people who come back and lobby for their own national state positions when a particular piece of legislation comes before them.

Bien que je fasse de la politique depuis que je suis adulte et que j’aie cessé d’être surpris par les positions contradictoires que les hommes politiques peuvent adopter – et il ne fait aucun doute que, si vous regardez ma longue carrière politique, vous puissiez également en trouver – je trouve toujours ironique et sidérant que, lorsque nous défendons une solution européenne, par exemple concernant le contrôle dans le cadre de Solvabilité II, les personnes qui défendent des réponses européennes – les ministres et les députés européen ...[+++]


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Articles 11 to 14 and Article 17 shall apply to the Judges, the Advocates-General, the Registrars and the Assistant Rapporteurs of the Court of Justice of the European Union, without prejudice to the provisions of Article 3 of the Protocol on the Statute of the Court of Justice of the European Union relating to immunity from legal proceedings of Judges and Advocates-General.

Les articles 11 à 14 inclus et l'article 17 sont applicables aux juges, aux avocats généraux, aux greffiers et aux rapporteurs adjoints de la Cour de justice de l’Union européenne, sans préjudice des dispositions de l'article 3 du protocole fixant le statut de la Cour de justice de l’Union européenne relatives à l'immunité de juridiction des juges et des avocats généraux.


The EESC advocates the adoption of a European Mobility Card based on the mutual recognition of disability-related benefit-in-kind across EU countries as a tool to enabling persons with disabilities to freely move in the EU on an equal basis with other EU citizens.

Le CESE plaide pour l'adoption d'une carte européenne de mobilité, fondée sur la reconnaissance des prestations en nature à travers l'ensemble des États membres de manière à permettre aux personnes handicapées de se déplacer librement dans l'UE dans des conditions égales à celles des autres citoyens.


Ján Figeľ, Member of the Commission (SK) Thank you very much for your numerous expressions of encouragement and for your statements advocating European cultural cooperation.

Ján Figeľ, membre de la Commission. - (SK) Merci beaucoup pour vos nombreux témoignages d’encouragement et vos déclarations prônant la coopération européenne en matière de culture.


Articles 11 to 14 and Article 17 shall apply to the Judges, the Advocates-General, the Registrars and the Assistant Rapporteurs of the Court of Justice of the European Union, without prejudice to the provisions of Article 3 of the Protocol on the Statute of the Court of Justice of the European Union relating to immunity from legal proceedings of Judges and Advocates-General.

Les articles 11 à 14 et l'article 17 sont applicables aux juges, aux avocats généraux, aux greffiers et aux rapporteurs adjoints de la Cour de justice de l'Union européenne, sans préjudice des dispositions de l'article 3 du protocole sur le statut de la Cour de justice de l'Union européenne relatives à l'immunité de juridiction des juges et des avocats généraux.


Articles 11 to 14 and Article 17 shall apply to the Judges, the Advocates-General, the Registrars and the Assistant Rapporteurs of the Court of Justice of the European Union, without prejudice to the provisions of Article 3 of the Protocol on the Statute of the Court of Justice of the European Union relating to immunity from legal proceedings of Judges and Advocates-General.

Les articles 11 à 14 et l'article 17 sont applicables aux juges, aux avocats généraux, aux greffiers et aux rapporteurs adjoints de la Cour de justice de l'Union européenne, sans préjudice des dispositions de l'article 3 du protocole sur le statut de la Cour de justice de l'Union européenne relatives à l'immunité de juridiction des juges et des avocats généraux.


13. Wishes to avoid the danger of a "paper curtain" at Poland's external borders after its accession to the EU and therefore supports the Polish authorities" desire to introduce flexible rules on the crossing of borders; calls for early measures to this end and advocates European financial support therefor;

13. tient à éviter le risque d'un "rideau administratif” aux frontières extérieures de la Pologne après l'adhésion de ce pays à l'Union européenne; soutient dès lors la volonté des autorités polonaises de mettre en place une régime frontalier souple; appelle à des mesures rapides en ce sens et demande à cet effet un soutien financier européen;


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