Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice of embarkation
Advice of loading
Advice of shipment
Area with specific problems
Arrange legal advice
Contribute human welfare advice
Decide in favour of a party
Decide in favour of a party's claim
Find in a party's favour
Furnish humanitarian advice
Furnish legal advice
Give human welfare advice
Give legal advice
Less-favoured agricultural area
Less-favoured agricultural region
Less-favoured area
Less-favoured region
Loading advice
MFN
MFN customs duty rate
MFN rate
MFN tariff
Most favoured nation
Most favoured nation clause
Most favoured nation customs duty rate
Most favoured nation rate
Most favoured nation treatment
Most-favoured-nation tariff
Notice of loading
Notice of shipment
Provide humanitarian advice
Provide legal advice
Provide legal advice on investment
Provide legal advice on investments
Provide legal investment advice
Providing legal advice on investments
Shipment advice
Underdeveloped region

Traduction de «advice in favour » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
MFN customs duty rate | MFN rate | MFN tariff | most favoured nation customs duty rate | most favoured nation rate | most-favoured-nation tariff

droit NPF | tarif de la nation la plus favorisée | taux applicable à la nation la plus favorisée | taux appliqué aux parties contractantes bénéficiant du traitement de la nation la plus favorisée


most favoured nation [ MFN | most favoured nation clause | most favoured nation treatment ]

nation la plus favorisée [ clause de la nation la plus favorisée | NPF | traitement de la nation la plus favorisée ]


less-favoured agricultural area [ area with specific problems | less-favoured agricultural region ]

zone agricole défavorisée [ région agricole défavorisée | zone avec handicaps spécifiques | zone menacée d'abandon ]


less-favoured region [ less-favoured area | underdeveloped region ]

région défavorisée [ région de l'objectif 1 | région en retard de développement | région sous-développée | zone défavorisée ]


provide legal advice on investment | providing legal advice on investments | provide legal advice on investments | provide legal investment advice

donner un avis juridique sur des investissements


furnish humanitarian advice | give human welfare advice | contribute human welfare advice | provide humanitarian advice

donner des conseils humanitaires


arrange legal advice | furnish legal advice | give legal advice | provide legal advice

donner des conseils juridiques


advice of loading | advice of shipment | loading advice | notice of loading | notice of shipment | shipment advice

avis d'embarquement


find in a party's favour [ decide in favour of a party | decide in favour of a party's claim ]

donner gain de cause à une partie [ adjuger ses conclusions à une partie ]


advice of embarkation | advice of loading | advice of shipment

avis d'embarquement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
38. Notes the Commission’s call for the use of private equity or venture capital, as regulated by the Alternative Investment Fund Managers (AIFM) Directive and the Regulation on European venture capital funds, as an alternative source of finance, in particular vis-à-vis companies in the start-up and growth phases; notes that there is currently a strong tax bias favouring debt financing; believes that venture capital and private equity firms can provide valuable non-financial support, including consultancy services, financial advice, advice on marketin ...[+++]

38. prend acte de l'appel de la Commission à recourir au capital-investissement ou au capital-risque, réglementés par la directive sur les gestionnaires de fonds d'investissement alternatifs et par le règlement relatif aux fonds de capital-risque européens, comme sources de financement de substitution, en particulier à l'égard des entreprises qui sont en phase de démarrage ou de croissance; constate qu'il existe actuellement un gros avantage fiscal en faveur du financement par emprunt; estime que les sociétés de capital-investissement et de capital-risque peuvent offrir un soutien non financier appréciable, notamment sous la ...[+++]


38. Notes the Commission’s call for the use of private equity or venture capital, as regulated by the Alternative Investment Fund Managers (AIFM) Directive and the Regulation on European venture capital funds, as an alternative source of finance, in particular vis-à-vis companies in the start-up and growth phases; notes that there is currently a strong tax bias favouring debt financing; believes that venture capital and private equity firms can provide valuable non-financial support, including consultancy services, financial advice, advice on marketin ...[+++]

38. prend acte de l'appel de la Commission à recourir au capital-investissement ou au capital-risque, réglementés par la directive sur les gestionnaires de fonds d'investissement alternatifs et par le règlement relatif aux fonds de capital-risque européens, comme sources de financement de substitution, en particulier à l'égard des entreprises qui sont en phase de démarrage ou de croissance; constate qu'il existe actuellement un gros avantage fiscal en faveur du financement par emprunt; estime que les sociétés de capital-investissement et de capital-risque peuvent offrir un soutien non financier appréciable, notamment sous la ...[+++]


Mr. Schmidt alleges the Department of Justice counsel have adopted a policy of interpreting the constitutional duty as meaning “no advice is given to the minister that he or she.has a duty to report to the House” so long as “some argument can reasonable be made in favour of its consistency with the charter, even if all the arguments in favour of consistency have a combined likelihood of success of 5% or less”.

Selon M. Schmidt, les avocats du ministère de la Justice ont adopté une politique suivant laquelle ils interprètent leurs obligations constitutionnelles comme suit: « aucun avis n'est donné au ministre portant qu'il doit faire rapport à la Chambre » tant et aussi longtemps que « l'on peut raisonnablement faire valoir que la mesure législative respecte la Charte, et ce, même si la somme des arguments en faveur du respect de la Charte ont une chance de réussite de 5 % ou moins ».


39. Supports the Commission's initiatives to raise the level of financial literacy and realises the need for information to do so, but, at the same time, recognises the tension between preventing information overload and providing consumers with sufficient information; favours quality over quantity; calls on the Commission, therefore, to invite consumer organisations to determine which information they deem to be essential to allow consumers to make appropriate choices; underlines that a clear distinction should be drawn between information and advice; ...[+++]

39. soutient les initiatives de la Commission visant à améliorer le niveau de culture financière et comprend que des informations sont nécessaires à cette fin, mais reconnaît en même temps la difficulté de trouver un équilibre entre le souci d'éviter un excès d'informations et celui de fournir au consommateur des informations suffisantes; donne, en la matière, la préférence à la qualité plutôt qu'à la quantité; appelle dès lors la Commission à consulter les organisations de consommateurs afin de déterminer quelles informations elles jugent essentielles pour permettre ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mr. Speaker, the following questions will be answered today: Question No. 161, Question No. 183, Question No. 184, and Question No. 189. Question No. 161 Mr. Tony Martin: With respect to allegations of administrative error and erroneous advice under section 66(4) of the Canada Pension Plan, what are the statistics for the years 2004, 2005 and 2006 concerning: (a) the total number of allegations made; (b) the total number allowed in the client's favour; (c) the total number still pending; (d) the total number not allowed; and (e) ...[+++]

Monsieur le Président, nous répondrons aujourd'hui aux questions n 161, 183, 184 et 189. Question n 161 M. Tony Martin: En ce qui concerne les allégations d’erreur administrative et d’avis fautif aux termes du paragraphe 66(4) du Régime de pension du Canada, quelles sont les statistiques pour les années 2004, 2005 et 2006 sur: a) le nombre total d’allégations faites; b) le nombre total permis en faveur du client; c) le nombre total en suspens; d) le nombre total non permis; e) le nombre total de clients qui ont porté plainte devan ...[+++]


51. Regrets that Eurostat's consistent advice in favour of using CESD did not raise concern within AIDCO despite what was known internally about the company; notes this as another example of inadequate transparency and lack of communication between Commission departments;

51. déplore que les conseils constants d'Eurostat en faveur du recours aux services du CESD n'aient pas suscité de préoccupations à AIDCO, malgré ce que l'on savait, dans la maison, à propos du Centre; voit là encore un exemple de manque de transparence et du manque de communication entre services de la Commission;


The over-arching concern expressed in the IAS report relates to a lack of competition regarding the role of CESD as a supplier of technical assistance in statistics contracts. The over-arching response is that EuropeAid, as was mandated at the time of its establishment, has generally relied on Eurostat's judgement when identifying and assessing the suitability of contractors offering advice in the field of statistics. With hindsight and I emphasise that point the consistent advice in favour of using CESD on the part of Eurostat, despite what they knew internally about the organisation, could have aroused concern.

À la lumière de ce que l'on sait aujourd'hui et j'insiste sur ce point le fait qu'Eurostat ait continué de recommander les services du CESD, en dépit des informations dont l'office disposait, en interne, au sujet de cette organisation, aurait pu constituer une source de préoccupation.


– (FR) Mr President, without wishing to offer unwanted advice, I should like to make a suggestion, namely, that the request made by a number of Members be put to the House. Parliament would then be able to decide whether or not it is in favour of holding a secret ballot.

- Monsieur le Président, sans vouloir vous donner des conseils, je voudrais formuler une suggestion qui est de soumettre à l’Assemblée plénière la demande qui a été faite par un certain nombre de parlementaires. La plénière décidera aussi si elle est d’accord ou non de recourir au vote secret.


The Council conclusions favoured scientific advice presenting a range of scenarios and long-term management options, with requests for scientific advice making clear any policy objectives to be taken into account and with coordination between Member States and the Commission, in conjunction with the International Council for the Exploration of the Sea (ICES), to improve the credibility and reliability of scientific advice.

Elles privilégient des avis scientifiques dotés de plusieurs scénarios et d'options de gestion à long terme, les demandes d'avis devant préciser les objectifs politiques à prendre en compte et la coordination entre les Etats membres et la Commission, en lien avec le Conseil International pour l'Exploration de la Mer (CIEM) pour améliorer la crédibilité et l'efficacité des avis scientifiques.


In those guidelines the Commission expressed a favourable view on "soft" aid to SMEs for help and advice by outside consultants and for training cost; it also expressed a favourable view on investment aid to small companies up to 15% of investment cost, and to medium-sized companies up to 7.5% of investment cost.

Dans cet encadrement, la Commission a exprimé un avis favorable sur les aides accordées aux PME qui n'ont qu'une faible incidence sur la concurrence, qui portent sur une assistance et des conseils fournis par des consultants extérieurs et sur des coûts de formation; elle a également exprimé un avis favorable sur les aides d'investissement accordées aux petites entreprises jusqu'à 15 % des coûts d'investissement et aux moyennes entreprises jusqu'à 7,5 % des coûts d'investissement.


w