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Supplementary advertising
Support advertising
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising
Volume of advertising
Yellow page advertising

Traduction de «advertising volume » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
volume of advertising [ advertising volume ]

volume publicitaire


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


Ratio of the Regurgitant Volume to the Stroke Volume: Regurgitant Volume / Inflow Volume. The Regurgitant Volume is the retrograde flow. The Inflow Volume is total antegrade volume. which is the sum of the Regurgitant Volume and net antegrade volume.

fraction de régurgitation


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée


accessory advertising [ supplementary advertising | auxiliary advertising | support advertising ]

publicité de complément [ publicité de soutien | publicité auxiliaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They show what would happen to the profit of that currently very successful, by Canadian standards, Canadian magazine if it lost just 10 per cent of its advertising volume and if its advertising rates were forced down by just 10 per cent because of the discounting by split-run editions.

Ce magazine très populaire, à l'échelle canadienne, s'il ne perdait que 10 p. 100 de son volume publicitaire et devait réduire ses tarifs seulement de 10 p. 100 en raison des rabais offerts pour les éditions à tirage dédoublé, verrait ses profits fondre.


Mr. Malden: I do not believe that would be the outcome, if foreign publishers, even of English-language magazines only, were allowed to enter the market and take serious amounts of advertising volume away from Canadian publishers.

M. Malden: Je ne crois pas qu'il en serait ainsi si des éditeurs étrangers, même de magazines de langue anglaise seulement, pouvaient envahir notre marché et nous enlever de gros morceaux de notre volume publicitaire.


This is of major significance in terms of the volume, accessibility and extent of advertising in our everyday lives.

Ces nouvelles données exercent une influence majeure sur le volume, la perception et la diffusion de la publicité au quotidien.


Gender stereotypes often exist in advertising to the financial gain of big business, in that an individual's search for identity is linked to the nature and volume of the goods and services he/she consumes.

Il doit s'agir d'une approche structurelle visant à analyser les rapports de force. La publicité véhiculant des stéréotypes profite souvent aux grandes entreprises dans la mesure notamment où la construction de l'identité de l'individu est indissociable de la nature – et de la quantité – de produits et de services consommés.


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In contrast with restrictions on the content of advertisements, a 9 p.m. watershed ban on alcohol advertising offers an easy and practical to implement and to monitor means to reducing the volume of alcohol advertising to which minors are exposed.

Contrairement aux restrictions relatives au contenu des publicités, une interdiction essentielle des publicités pour l’alcool avant 21 heures constitue un moyen simple et pratique de mettre en œuvre et de surveiller les outils visant à réduire le volume de publicités auxquelles les mineurs sont exposés.


Accordingly, the sound volume of advertisements, and of the programmes or sequences which precede and follow them, shall not exceed the average sound volume of other parts of the programme service.

Ainsi, le volume sonore des publicités ainsi que des programmes ou séquences qui les précèdent et qui les suivent, n'excède pas le volume sonore moyen du reste du programme.


Where advertising is concerned, the PPE-DE Group supports the methods described by the rapporteur, adding however that advertisements need to be broadcast at the same volume as the programmes preceding them, as recommended in an amendment by the Committee on Culture and Education.

Concernant la publicité, le Parti populaire européen se rallie aux modalités retenues par le rapporteur, en ajoutant toutefois que la publicité doit être diffusée avec le même niveau sonore que l’émission qui précède, comme le préconise un amendement de la commission de la culture.


The rule of thumb, honourable senators, is to calculate the volume of all advertisements in the magazine and compare that to the percentages that are basically Canadian advertisements directed at the Canadian market.

Il s'agit en gros, honorables sénateurs, de calculer le volume de toutes les annonces parues dans le magazine et de comparer cette donnée aux pourcentages atteints par les annonces canadiennes visant le marché canadien.


This has been made possible by the introduction of minimum rules notably in respect of advertising, the protection of minors and the right of reply, applicable to all television broadcasters established in the Community and enforceable by the broadcasting State: . advertising: the rules govern the maximum volume of advertising (up to 15% of daily broadcasting time and up to 20% in any one-hour period), the insertion of advertising during and between programmes, sponsorship, tobacco advertisements (banned), advertisements for medicinal ...[+++]

L'application de ce principe est rendue possible par le fait que la directive fixe un ensemble de règles communes (socle minimum), applicables à tous les radiodiffuseurs établis dans la Communauté et dont le respect est assuré par le seul Etat membre où est établi le radiodiffuseur. Ces règles concernent notamment la publicité, la protection des mineurs, le droit de réponse. - la publicité : les règles concernent le seuil maximal du volume de publicité (limité à 15% du temps d'antenne quotidien et à 20 % à l'intérieur d'une période donnée d'une heure), l'insertion de la publicité entre et dans les programmes, le parrainage, la publicité ...[+++]


Coordinated areas include the determination of criteria governing Member State jurisdiction over a broadcaster, television and sponsor advertising (volume and message content), the protection of minors, the protection of public health, right of reply and a specific chapter on the promotion of the production and distribution of European audiovisual programmes.

Figurent parmi les domaines coordonnés la détermination des critères de rattachement d'un radiodiffuseur à la juridiction d'un Etat membre, la publicité télévisuelle et de parrainage (volumes publicitaires et contenus des messages), la protection des mineurs, la protection de la santé publique, le droit de réponse et un chapitre spécifique consacré à la promotion de la production et de la distribution de programmes audiovisuels européens.


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