Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertisement
Advertising
Advertising awareness study
Advertising campaign
Advertising malpractice
Association advertising
Awareness seminar
Awareness session
Awareness-raising session
Collective advertising
Commit to intercultural awareness
Commit to multi cultural awareness
Cooperative advertising
Create awareness among
Deceptive advertising
Encourage environmental awareness
Endorse environmental awareness
Evidence intercultural awareness
False advertising
Group advertising
Heighten awareness
Joint advertising
Junk e-mail
Misleading advertising
Promote awareness
Promote environmental awareness
Promotion of environmental awareness
Raise awareness
Show intercultural awareness
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Traduction de «advertising and awareness » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising awareness study

sondage sur la sensibilisation à la publicité


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


encourage environmental awareness | endorse environmental awareness | promote environmental awareness | promotion of environmental awareness

promouvoir la sensibilisation à l'environnement


commit to intercultural awareness | commit to multi cultural awareness | evidence intercultural awareness | show intercultural awareness

faire preuve de conscience interculturelle


conduct awareness raising activities on issues important to the local community | develop and implement programmes to increase awareness of significant local issues | promote awareness on issues important for the local community | raise awareness on issues important for the local community

sensibiliser sur les questions importantes pour la communauté locale


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


raise awareness [ heighten awareness | create awareness among | promote awareness ]

conscientiser [ sensibiliser ]


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


awareness session [ awareness seminar | awareness-raising session ]

séance de sensibilisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– provision of impactful information to citizens about 112 and of support measures to Member States for advertising and awareness-raising campaigns (Article 26(6)),

- la communication aux citoyens d'informations efficaces sur le 112 et la mise en place de mesures de soutien aux États membres pour organiser des campagnes de promotion et de sensibilisation (article 26, paragraphe 6);


2. Highlights the existence of certain advertisements which portray either various types of violence or stereotypes of women as objects, transform femininity into a consumer item, humiliate women and debase their dignity and devalue their fundamental roles in society; urges the Commission and the Member States to develop European awareness campaigns, particularly among adolescents and young people, against exploitation of the female and male body and dissemination of sexist messages, ensuring that there is no dissemination of content that justifies, trivialises or incites violence against women; calls on the Member States, to this end, ...[+++]

2. souligne l'existence de publicités décrivant diverses formes de violence ou de stéréotypes liés à la femme-objet, transformant la féminité en un objet de consommation, humiliant les femmes, les privant de leur dignité et dévalorisant leurs rôles sociaux essentiels; invite instamment la Commission et les États membres à mettre en place à l'échelle européenne, notamment à l'intention des adolescents et des jeunes, des campagnes de sensibilisation contre l'exploitation du corps de la femme et de l'homme et la diffusion de messages sexistes en veillent à ce qu'aucun contenu qui justifie et banalise la violence contre les femmes, ou y incite, ne soit diffusé; à cette fin, invite les États membres à récompenser, notamment en l ...[+++]


13. Underlines the societal responsibility that comes with the impact and reach of widespread and pervasive advertising, and emphasises the role of advertising companies in cultivating a culture of corporate awareness and responsibility;

13. souligne la responsabilité sociétale qui découle de l'impact et de l'influence d'une publicité menée sur une vaste échelle et envahissante et insiste sur le rôle des entreprises publicitaires pour ce qui est de cultiver une culture d'esprit et de responsabilité d'entreprise;


awareness-raising campaigns about techniques used for commercial communication purposes (product placement and online advertising).

des campagnes de sensibilisation relatives aux techniques utilisées à des fins de communication commerciale (placement de produit et publicité en ligne).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
providing citizens with clear, user-friendly information, by organising awareness-raising campaigns, about techniques used for commercial communication purpose, notably about product placement, online advertising, and with means to better identify the boundaries between marketing and content.

fournit au public des informations claires et conviviales, en organisant des campagnes de sensibilisation aux techniques utilisées à des fins de communication commerciale, notamment au placement de produit et à la publicité en ligne, et les moyens de repérer plus aisément la frontière entre marketing et contenu.


On 20 December 2007 the Commission adopted a Communication ‘A European approach to medial literacy in the digital environment’ focussing on media literacy for commercial communication covering issues related to advertising, media literacy for audiovisual works which is in part about raising awareness of European film and enhancing creativity skills and media literacy for online which, for example would give citizens a better knowledge of how Internet search engines work.

Le 20 décembre 2007, la Commission a adopté une communication intitulée «Une approche européenne de l'éducation aux médias dans l'environnement numérique» axée sur l'éducation aux médias relativement à la communication commerciale qui couvre des questions concernant la publicité, sur l'éducation aux médias relativement aux œuvres audiovisuelles qui consiste en partie à sensibiliser davantage aux films européens et à développer les capacités créatives, et sur l'éducation aux médias relativement au contenu en ligne qui, par exemple, permettrait de mieux comprendre comment fonctionnent les moteurs de recherche sur internet.


awareness-raising campaigns about techniques used for commercial communication purposes (product placement and online advertising).

des campagnes de sensibilisation relatives aux techniques utilisées à des fins de communication commerciale (placement de produit et publicité en ligne).


198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


Marketing and advertising are not only in the realm of the media, they form part of our daily lives and, fortunately, there are excellent professionals working in those fields who, for the most part, are aware of the sway they hold over social balance. Therefore, the European People’s Party will vote against the amendments and paragraphs presented by the communists as they cast aspersions of widespread chauvinism and sexism among workers in the sector, and that is a fallacy.

Le marketing et la publicité n'appartiennent pas seulement au monde des médias, ils font partie de notre vie quotidienne et, heureusement, ce secteur emploie de nombreux professionnels de qualité qui ont généralement conscience de l'impact qu'ils ont sur l'équilibre social. C'est pourquoi le Parti populaire européen votera contre les amendements et les paragraphes proposés par les communistes, étant donné qu'ils accusent les travailleurs du secteur de chauvinisme et de sexisme, ce qui est faux


This would not cover advertising cases based on subjective claims or on correctly stated opinions if consumers are made aware of the source and limitations of the communication.

Ceci ne concernerait pas les cas de publicités basées sur des allégations subjectives ou sur des avis correctement exprimés, si l'attention du consommateur est attirée sur la source et les limites de la communication.


w