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Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Air miss
Bad break
Continuing education centre
Instructor in adult literacy and numeracy
Mark missing
Mark missing or shifted
Miss
Miss-distance indicator
Miss-distance scorer
Missed delivery
Missed shot
Missed throw
Missing mark
Near miss
Near miss negative example
Near-miss
Near-miss counter-example
Near-miss example
Near-miss negative example
Residential adult centre
Residential adult college
Return of missing goods
Return of missing shorts
Statement of missing goods
Statement of missing shorts
Teacher of adult literacy and numeracy

Traduction de «adults miss » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
return of missing goods | return of missing shorts | statement of missing goods | statement of missing shorts

relevé des manquants


near miss [ near-miss | near miss negative example | near-miss negative example | near-miss example | near-miss counter-example ]

presque exemple [ quasi instance | quasi-instance | instance quasi positive | nuance critique ]


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


missed shot [ missed delivery | missed throw | miss | bad break ]

coup raté [ lancer raté | raté | coup manqué | lancer manqué ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


mark missing [ missing mark | mark missing or shifted ]

marque manquante [ marque manquante ou déplacée ]


near miss | near-miss | air miss

quasi-abordage | rapprochement hors norme | air miss | airmiss | air-miss


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


miss-distance indicator | miss-distance scorer

proximètre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Programmes such as 'Project learning for young adults' in Slovenia, the transition classes in France or the SAS centres in Belgium give an opportunity to young people at risk to gradually regain confidence, catch up on missed learning and re-enter mainstream education.

Des programmes tels que le «projet d’apprentissage pour jeunes adultes» en Slovénie, les classes de transition en France ou les centres SAS en Belgique offrent la possibilité aux jeunes à risque de reprendre progressivement confiance en eux, de rattraper leur retard et de réintégrer l’enseignement ordinaire.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


As 17 year-old Khairul Azri said at the UN Special Session on Children, "Adults miss the point.

Comme l’a déclaré Khairul Azri, âgé de 17 ans, lors de la session extraordinaire des Nations unies consacrée aux enfants, «Vous, les adultes, vous passez à côté de l’essentiel.


Programmes such as 'Project learning for young adults' in Slovenia, the transition classes in France or the SAS centres in Belgium give an opportunity to young people at risk to gradually regain confidence, catch up on missed learning and re-enter mainstream education.

Des programmes tels que le «projet d’apprentissage pour jeunes adultes» en Slovénie, les classes de transition en France ou les centres SAS en Belgique offrent la possibilité aux jeunes à risque de reprendre progressivement confiance en eux, de rattraper leur retard et de réintégrer l’enseignement ordinaire.


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In addition, we wish to increase our efforts in relation to apprentices, adults and older people who are no longer in education and who may miss out on the development.

De plus, nous voulons renforcer nos efforts à l’égard des apprentis, des adultes et des seniors qui ne fréquentent plus l’enseignement et qui risquent de rester à l’écart du développement.


Concrete measures are also needed for a large part of European society, which is still missing out on the advantages of multilingualism, e.g. those who are monolingual or still struggle with their first foreign language, school dropouts, senior citizens and other adults no longer in education.

Des mesures concrètes doivent également être prises à l'égard d'un large pan de la société européenne, qui ne profite toujours pas des avantages du multilinguisme, par exemple les personnes qui sont monolingues ou maîtrisent encore mal leur première langue étrangère, ceux qui ont abandonné leurs études, les seniors et autres adultes qui ne fréquentent plus l'enseignement.


Concrete measures are also needed for a large part of European society, which is still missing out on the advantages of multilingualism, e.g. those who are monolingual or still struggle with their first foreign language, school dropouts, senior citizens and other adults no longer in education.

Des mesures concrètes doivent également être prises à l'égard d'un large pan de la société européenne, qui ne profite toujours pas des avantages du multilinguisme, par exemple les personnes qui sont monolingues ou maîtrisent encore mal leur première langue étrangère, ceux qui ont abandonné leurs études, les seniors et autres adultes qui ne fréquentent plus l'enseignement.


Since 1995, the National Missing Children Society of Canada has been sponsoring the annual “Light the Way Home” campaign. This initiative symbolizes a joint effort to make it easier for children who are victims of abduction, runaways and even young adults who have gone missing, to return home.

Depuis 1995, la Société nationale des enfants disparus tient la campagne annuelle «Éclairez votre porche», symbolisant un effort solidaire visant à faciliter le retour à la maison des enfants victimes d'enlèvement, des fugueurs et même des jeunes adultes disparus.


Endangered and Missing Adults Ms. Libby Davies (Vancouver East, NDP): Mr. Speaker, the third petition pertains to an issue about endangered and missing adults.

Les adultes en danger et disparus Mme Libby Davies (Vancouver-Est, NPD): Monsieur le Président, la troisième pétition a trait au problème des adultes en danger et disparus.


Our next witnesses are Heidi Illingworth, Executive Director, Canadian Resource Centre for Victims of Crime; Sharon Rosenfeldt, President, Victims of Violence Canadian Centre for Missing Children; and Lusia Dion, Director and Founder, Ontario's Missing Adults.

Nos prochains témoins sont Heidi Illingworth, directrice administrative du Centre canadien de ressources pour les victimes de crimes; Sharon Rosenfeldt, présidente du Canadian Centre for Missing Children/Victimes de violence; et Lusia Dion, directrice et fondatrice de Ontario's Missing Adults.


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