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Address budgetary limits
Admissible concentration limit
Admissible limit
Admission
Admission by conduct
Admission by silence
Admission charge
Admission fee
Admission in judicio
Admissions coordinator
Admissions officer
Comprehend budgetary limits
Entrance fee
Entry fee
Formal admission
Implied admission implied admission
Judicial admission
Limited admissibility
Limited leave to enter
Manage student admission
Manage student admissions
Manages student admissions
Maximum allowable concentration
School admissions coordinator
Solemn admission
Supervise student admissions
Tacit admission
Take into account budgetary limits
Temporary admission
True admission
Understand budgetary limits
University admissions coordinator

Traduction de «admissible limit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


admission by conduct | admission by silence | implied admission implied admission | tacit admission

aveu implicite | aveu résultant du silence | aveu tacite


limited leave to enter | temporary admission

admission exceptionnelle au séjour


school admissions coordinator | university admissions coordinator | admissions coordinator | admissions officer

responsable des admissions


manage student admission | manages student admissions | manage student admissions | supervise student admissions

gérer les admissions




maximum allowable concentration | admissible concentration limit

concentration limite | concentration maximale admissible


judicial admission [ formal admission | true admission | solemn admission | admission in judicio ]

aveu judiciaire


admission fee [ entrance fee | entry fee | admission charge | admission ]

droit d'entrée [ prix d'entrée | entrée ]


address budgetary limits | take into account budgetary limits | comprehend budgetary limits | understand budgetary limits

comprendre des limites budgétaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0240 - EN - Case C-240/17: Judgment of the Court (Fifth Chamber) of 16 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Korkein hallinto-oikeus — Finland) — E (Reference for a preliminary ruling — Third-country national staying illegally in a Member State — Threat to public order and national security — Directive 2008/115/EC — Article 6(2) — Return decision — Ban on entry to the territory of the Member States — Alert for the purposes of refusing admission to the Schengen Area — Third-country national holding a valid residence permit issued by another Member State — Conv ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0240 - EN - Affaire C-240/17: Arrêt de la Cour (cinquième chambre) du 16 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Korkein hallinto-oikeus — Finlande) — E (Renvoi préjudiciel — Ressortissant de pays tiers en séjour irrégulier sur le territoire d’un État membre — Menace pour l’ordre public et la sécurité nationale — Directive 2008/115/CE — Article 6, paragraphe 2 — Décision de retour — Interdiction d’entrée sur le territoire des États membres — Signalement aux fins de non-admission dans l’espace Schengen — Ressortissant titulaire d’un titre de séjour valable délivré pa ...[+++]


L is the admissible limit value set out in Article 14a.02(2) Table 2 for each pollutant studied;

L est la valeur limite admissible fixée à l'article 14 bis.02, paragraphe 2, tableau 2, pour chaque polluant analysé;


The conditions for the admission of remunerated trainees are also addressed by the 1994 Council Resolution on limitations on admission of third-country nationals on the territory of the Member States for employment[4].

Les conditions d’admission des stagiaires rémunérés sont également l’objet de la résolution du Conseil du 20 juin 1994 concernant la limitation de l’admission à des fins d’emploi de ressortissants de pays tiers sur le territoire des États membres[4].


2. If the Chairman does not decide on the admissibility of the appeal within the time limit laid down in Article 93(2) of Regulation (EC) No 1907/2006, the appeal shall be remitted to the Board of Appeal for examination of the grounds and the admissibility.

2. Si le président ne se prononce pas sur la recevabilité d’un recours dans le délai prévu à l’article 93, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1907/2006, ledit recours est déféré à la chambre de recours en vue de l’examen des motifs et de la recevabilité.


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4. By way of derogation from the provisions of paragraph 1, Member States may limit the total number of persons entitled to be granted right of residence, provided that such limitations are already set out for the admission of third-country nationals in the existing legislation at the time of the adoption of this Directive.

4. Par dérogation au paragraphe 1, les États membres peuvent limiter le nombre total des personnes susceptibles de se voir accorder le droit de séjour, à condition que l'admission de ressortissants de pays tiers soit déjà soumise à de telles limitations en vertu du droit en vigueur au moment de l'adoption de la présente directive.


Difficulties arise because of prevailing uncertainty as regards the way in which "regulated markets" should fulfil their obligations to ensure that all securities comply with the requirements for "official listing" (as specified in Directive 79/279 [10] In essence, the practice to date has been that the regulated market should provide listing functions in respect of all securities which are dealt in on that market. This practice for "regulated markets" officially to list securities prior to trading can add significantly to costs and limit the scope for competing markets and exchanges to admit the same security to trading. ...[+++]

Un certain nombre de problèmes se posent en raison de l'incertitude qui prévaut quant à la façon dont les "marchés réglementés" doivent satisfaire à leurs obligations pour faire en sorte que toutes les valeurs mobilières remplissent les critères exigés pour une "cotation officielle" (comme prévu par la directive 79/279) [10]. Jusqu'à présent, la pratique consacrée par l'usage veut que tout marché réglementé doit assurer des fonctions de cotation pour tous les titres qu'il admet à la négociation. Cette obligation faite aux "marchés réglementés" d'assurer la cotation officielle des titres avant de pouvoir les négocier peut augmenter de manière significative les coûts: de ce fait, tous les marchés et bourses en concurrence n'auront pas la même ...[+++]


Council resolution of 30 November 1994 relating to the limitations on the admission of third-country nationals for the purpose of pursuing activities as self-employed persons.

Résolution du Conseil, du 30 novembre 1994, concernant la limitation de l'admission de ressortissants de pays tiers sur le territoire des États membres aux fins de l'exercice d'une activité professionnelle indépendante.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33067 - EN - Limitations on the admission of third-country nationals for the purpose of pursuing activities as self-employed persons

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l33067 - EN - Limitation de l'admission de ressortissants de pays tiers à des fins de l'exercice d'une profession indépendante


Limitations on the admission of third-country nationals for the purpose of pursuing activities as self-employed persons

Limitation de l'admission de ressortissants de pays tiers à des fins de l'exercice d'une profession indépendante


However, an EU country may limit the number of residence permits if, at the time of the adoption of this directive, limitations for the admission of non-EU nationals are already set out in existing national law.

Cependant, les pays de l'UE, dans le cas où leur droit en vigueur au moment de l'adoption de la présente directive prévoit des limitations à l'admission des ressortissants des pays extérieurs à l'UE, peuvent limiter le nombre de permis de séjour.


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