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Civil law partnership
Code on corporate governance
Company constituted under civil law
Company governed by civil law
Corporate governance
Corporate governance code
Corporate governance of IT
Corporate governance of information technology
Firm constituted under civil law
Firm governed by civil law
Government business enterprise
Government corporation
Government enterprise
Government-owned corporation
Government-owned enterprise
IT governance
Implement corporate governance
Noncommercial partnership
Nonstock corporation
Nontrading partnership
Public corporation
Public enterprise
Publicly-owned company
Publicly-owned corporation
SOE
State enterprise
State-owned corporation
State-owned enterprise

Vertaling van "address corporate governance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corporate governance of information technology | corporate governance of IT | IT governance

gouvernance des technologies de l'information par l'entreprise | gouvernance informatique


government corporation | government-owned corporation | public corporation | public enterprise

organisme paragouvernemental


code on corporate governance | corporate governance code

code de gouvernance d’entreprise


government enterprise [ government corporation | public corporation | government business enterprise | government-owned enterprise | publicly-owned corporation | publicly-owned company ]

entreprise publique


corporate governance

gouvernement d'entreprise [ gouvernance d'entreprise ]


government corporation [ public corporation | government business enterprise | government enterprise | publicly-owned corporation ]

entreprise d'État [ société d'État ]


implement corporate governance

mettre en œuvre la gouvernance d’entreprise


Corporate Governance in Crown Corporations and other Public Enterprises: Guidelines [ Guidelines on Corporate Governance in Crown Corporations and other Public Enterprises ]

La régie des sociétés d'État et autres entreprises publiques : lignes directrices [ Lignes directrices sur la régie des sociétés d'État et autres entreprises publiques ]


public enterprise | public corporation | state enterprise | state-owned enterprise | SOE | state-owned corporation | government enterprise | government corporation

entreprise publique | société publique | entreprise d'État


company constituted under civil law [ civil law partnership | company governed by civil law | firm constituted under civil law | firm governed by civil law | noncommercial partnership | nonstock corporation | nontrading partnership ]

société de droit civil [ société civile (forme juridique) | société civile immobilière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Corporate governance essentially focuses on the problems that result from the separation of ownership and control, and addresses in particular the principal-agent relationship between shareholders and directors.

Le gouvernement d'entreprise s'intéresse principalement aux problèmes qui résultent de la séparation de la propriété et du contrôle et traite en particulier de la relation commettant - commissionnaire entre les actionnaires et les dirigeants.


Further to the conclusions adopted by the Brussels European Council of 20 and 21 March 2003, which requested the adoption of an Action Plan on Company Law and Corporate Governance, the Commission addresses this Communication to the European Parliament and the Council, and transmits it also to the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions.

Suite aux conclusions adoptées par le Conseil européen de Bruxelles des 20 et 21 mars 2003, qui demandaient l'adoption d'un plan d'action concernant l'amélioration du droit des sociétés et le gouvernement d'entreprise, la Commission adresse la présente Communication au Parlement européen et au Conseil et la transmet également au Comité économique et social européen et au Comité des régions.


The need for better financial and non financial information about groups of companies is already addressed partly by a series of EU measures, whether adopted (application of IAS to consolidated accounts), pending (information to be provided under the proposed Thirteenth Directive), or envisaged (information to be provided in the annual corporate governance statement).

Une série de mesures européennes - adoptées (application des normes comptables internationales aux comptes consolidés), en voie d'adoption (information à publier au titre de la proposition de treizième directive) ou envisagées (information à publier dans le cadre de la déclaration annuelle de gouvernement d'entreprise) - tient toutefois déjà compte, pour partie, de la nécessité d'une meilleure information financière et non financière sur les groupes de sociétés.


Differences in national corporate governance arrangements may create uncertainty and costs for both issuers and investors, which need to be addressed to promote an efficient integration of EU capital markets.

Pour les émetteurs et les investisseurs, les divergences dans les règles nationales de gouvernement d'entreprise sont de nature à créer des incertitudes et des coûts supplémentaires: ces problèmes doivent être résolus pour favoriser l'intégration efficace des marchés de capitaux de l'UE.


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- Addressing the challenges raised by recent events: Recent financial scandals have prompted a new, active debate on corporate governance, and the necessary restoration of confidence is one more reason for new initiatives at EU level.

- Relever les défis résultant d'événements récents: les récents scandales financiers ont conduit à un nouveau débat, particulièrement animé, sur la notion de gouvernement d'entreprise, et la nécessité de restaurer la confiance est une raison de plus justifiant de nouvelles initiatives au niveau européen.


15. Urges the Commission to propose sector-specific amendments to financial services legislation in order to ensure consistency between banking and non-banking institutions in remuneration policy; furthermore, calls on the Commission to bring forward legislative proposals in the field of company law to help address corporate governance issues and ensure consistency in remuneration policy for all types of companies;

15. prie instamment la Commission de proposer des modifications sectorielles à la législation relative aux services financiers afin de garantir la cohérence des politiques de rémunération entre établissements bancaires et non bancaires; invite en outre la Commission à présenter des propositions législatives dans le domaine du droit des sociétés afin de contribuer à résoudre les questions de gouvernance d'entreprise et de garantir la cohérence des politiques de rémunération de tous les types d'entreprises;


70. Notes that beneficiaries of long-term investors such as pension funds have an interest in sustainable returns and in responsible corporate behaviour; believes that it is important that the incentives of investment agents are effectively aligned with beneficiaries’ interests and do not restrict them to a narrow interpretation of those interests which focuses solely on the maximisation of short-term returns; endorses a legal framework which supports this aim; welcomes the Commission’s development of proposals on long-term investing and on corporate governance which wil ...[+++]

70. fait remarquer que les bénéficiaires d'investisseurs à long terme, tels que les fonds de pension, ont tout intérêt à assurer des rendements durables et à adopter un comportement d'entreprise responsable; estime qu'il importe que les motivations des agents d'investissement correspondent de facto aux intérêts des bénéficiaires et qu'il ne faut pas les limiter à une interprétation étroite de ces intérêts axée exclusivement sur la maximisation des rendements à court terme; est favorable à un cadre législatif contribuant à cet objectif; se réjouit de ce que la Commission élabore actuellement des propositions relatives aux investissements à long term ...[+++]


12. Urges the Commission to propose sector-specific amendments to financial services legislation to ensure consistency between banking and non-banking institutions in remuneration policy. Furthermore, calls on the Commission to bring forward legislative proposals in the field of company law to help address corporate governance issues and ensure consistency in remuneration policy for all types of companies;

12. prie la Commission de proposer des modifications sectorielles à la législation relative aux services financiers afin de garantir la cohérence dans la politique de rémunération entre établissements bancaires et non bancaires; l'invite en outre à présenter des propositions législatives dans le domaine du droit des sociétés afin de contribuer à résoudre les problèmes de gouvernance d'entreprise et de garantir la cohérence des politiques de rémunération de toutes les catégories de sociétés;


12. Urges the Commission to propose sector-specific amendments to financial services legislation to ensure consistency between banking and non-banking institutions in remuneration policy. Furthermore, calls on the Commission to bring forward legislative proposals in the field of company law to help address corporate governance issues and ensure consistency in remuneration policy for all types of companies;

12. prie la Commission de proposer des modifications sectorielles à la législation relative aux services financiers afin de garantir la cohérence dans la politique de rémunération entre établissements bancaires et non bancaires; l'invite en outre à présenter des propositions législatives dans le domaine du droit des sociétés afin de contribuer à résoudre les problèmes de gouvernance d'entreprise et de garantir la cohérence des politiques de rémunération de toutes les catégories de sociétés;


15. Stresses the need to incorporate statutory audit rules into corporate governance in order to increase the responsibilities of auditors and their independence from management, and to tighten and harmonise public supervision of auditors (addressing the issues of the scope of supervision and supervisory powers, the composition of supervisory boards and the transparency of supervision);

15. souligne la nécessité d'inclure dans le gouvernement d'entreprise des règles sur le contrôle légal afin de renforcer les responsabilités du groupe de contrôleurs et leur indépendance par rapport à la direction ainsi que de resserrer et d'harmoniser la surveillance publique des contrôleurs (en abordant les questions du champ d'application et des compétences de la surveillance, de la composition des comités de surveillance et de la transparence de la surveillance);


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