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AVC
Additional paid-in capital
Additional resource
Additional voluntary contribution
Capital surplus
Contributed capital in excess of par
Contributed surplus
Current service additional voluntary contribution
GNI-based own resource
GNI-based resource
Paid-in surplus
Past-service additional voluntary contribution
Resource based on gross national income
Voluntary additional contribution
Voluntary contribution

Vertaling van "additional gni contributions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
additional voluntary contribution [ AVC | voluntary additional contribution | voluntary contribution ]

cotisation facultative [ CF | cotisation volontaire ]


voluntary additional contribution | additional voluntary contribution | AVC

cotisation facultative | CF | cotisation volontaire


voluntary contribution | additional voluntary contribution | AVC

cotisation facultative | cotisation volontaire


additional voluntary contribution

cotisation complémentaire facultative


current service additional voluntary contribution

cotisation facultative pour services courants


past-service additional voluntary contribution

cotisation facultative pour services passés


additional resource | GNI-based own resource | GNI-based resource | resource based on gross national income

ressource fondée sur le revenu national brut | ressource fondée sur le RNB | ressource propre fondée sur le revenu national brut | ressource propre fondée sur le RNB


contribution or additional payment from the Member States | contribution or additional payment owed by the Member States

contribution ou versement supplémentaire dû par les Etats membres


contributed surplus | additional paid-in capital | capital surplus | contributed capital in excess of par | paid-in surplus

surplus d'apport
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Notes that the drop in TOR, forecast by some EUR 646,1 million, and in the VAT based own resource, by EUR 192,4 million, is compensated for by the above-mentioned fines for a cumulated amount of EUR 2 433 million and thus mechanically reduces the need for additional GNI contributions by EUR 1 594,5 million;

2. observe que la baisse des ressources propres traditionnelles, qui devrait avoisiner 646,1 millions d'euros, et des ressources propres fondées sur la TVA, prévue autour de 192,4 millions d'euros, est compensée par les amendes susmentionnées, d'un montant total de 2 433 millions d'euros, et que le montant des contributions RNB supplémentaires à dégager s'en trouve mécaniquement réduit de 1 594,5 millions d'euros;


2. Notes that the drop in TOR, forecast by some EUR 646,1 million, and in the VAT based own resource, by EUR 192,4 million, is compensated for by the above-mentioned fines for a cumulated amount of EUR 2 433 million and thus mechanically reduces the need for additional GNI contributions by EUR 1 594,5 million;

2. observe que la baisse des RPT, qui devrait avoisiner 646,1 millions d'EUR, et des ressources propres fondées sur la TVA, prévue autour de 192,4 millions d'EUR, est compensée par les amendes susmentionnées, d'un montant total de 2 433 millions d'EUR, et que le montant des contributions RNB supplémentaires à dégager s'en trouve mécaniquement réduit de 1 594,5 millions d'EUR;


24. Stresses the fact that, in order to clearly identify the 2015 needs stemming from previous years, the negotiations on the additional 2014 payment needs should be finalised before the conciliation on 2015 Budget; reiterates that DABs 2, 3 and 4/2014 should be considered as a package and that the Council cannot expect to benefit from the unexpected revenue resulting from the budgetisation of the surplus and fines without delivering on the additional payment needs presented in DAB 3/2014; recalls that DABs 2, 3 and 4/2014, taken altogether and unamended, represent an overall budgetary impact of only EUR 106 million additional GNI contributions that have to be mad ...[+++]

24. souligne que pour identifier précisément, pour 2015, les besoins découlant des exercices précédents, il conviendrait que les négociations sur les besoins de paiement supplémentaires pour 2014 prennent fin avant la conciliation sur le budget 2015; rappelle que les projets de budget rectificatif n° 2, 3 et 4/2014 doivent être considérés comme un tout et que le Conseil ne doit pas s'attendre à bénéficier de recettes inattendues provenant de l'inscription au budget d'excédents et d'amendes sans répondre aux besoins de paiement supplémentaires demandés dans le projet de budget rectificatif n° 3/2014; rappelle que les projets de budget rectificatif n° 2, 3 et 4/2014, considérés ensemble et sans modification, ont une incidence budgétaire glo ...[+++]


24. Stresses the fact that, in order to clearly identify the 2015 needs stemming from previous years, the negotiations on the additional 2014 payment needs should be finalised before the conciliation on 2015 budget; reiterates that DABs 2, 3 and 4/2014 should be considered as a package and that the Council cannot expect to benefit from the unexpected revenue resulting from the budgetisation of the surplus and fines without delivering on the additional payment needs presented in DAB 3/2014; recalls that DABs 2, 3 and 4/2014, taken altogether and unamended, represent an overall budgetary impact of only EUR 106 million additional GNI contributions that have to be mad ...[+++]

24. souligne que pour identifier précisément, pour 2015, les besoins découlant des exercices précédents, il conviendrait que les négociations sur les besoins de paiement supplémentaires pour 2014 prennent fin avant la conciliation sur le budget 2015; rappelle que les projets de budget rectificatif n° 2, 3 et 4/2014 doivent être considérés comme un tout et que le Conseil ne doit pas s'attendre à bénéficier de recettes inattendues provenant de l'inscription au budget d'excédents et d'amendes sans répondre aux besoins de paiement supplémentaires demandés dans le projet de budget rectificatif n° 3/2014; rappelle que les projets de budget rectificatif n° 2, 3 et 4/2014, considérés ensemble et sans modification, ont une incidence budgétaire glo ...[+++]


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3. Points out that if Draft amending budgets No 2, 3 and 4 are adopted unamended, this would imply an overall budgetary impact of only EUR 106 million additional GNI contributions that have to be made available by the Member States in order to ensure enough payment appropriations in 2014 to cover the Union's existing legal obligations;

3. souligne que si les projets de budget rectificatif n 2, 3 et 4 sont adoptés sans modification, l'incidence budgétaire globale pour les États membres, en termes de contributions RNB supplémentaires à fournir afin que l'Union dispose de crédits de paiement suffisants en 2014 pour faire face à ses obligations légales, ne serait que de 106 millions EUR;


in the event that implementation of the new own resources does not result in a significant decrease in Member States’ GNI-based contributions to the EU budget, the Commission will come forward with additional proposals on the introduction of new genuine own resources.

dans le cas où la mise en œuvre des nouvelles ressources propres ne débouche pas sur une réduction significative des contributions des États membres basées sur le RNB dans le budget de l'Union, la Commission présentera d'autres propositions relatives à l'introduction de nouvelles et véritables ressources propres;


The same countries have lower rate of their VAT contributions and the Netherland and Sweden in addition decreased national contributions based on a country's GNI.

Ces mêmes pays bénéficient d'un taux de contribution TVA réduit, et les Pays-Bas et la Suède jouissent en outre d'une diminution de leurs contributions nationales fondées sur leur RNB.


We recommend that Canada reach its commitment to 0.7% of GNI by 2015 so that Canada can contribute our share of additional aid towards the millennium development goals.

Nous recommandons que le Canada concrétise son engagement de verser 0,7 p. 100 du RNB d'ici 2015, pour que le Canada puisse faire sa part dans l'atteinte des objectifs de développement du millénaire.


In addition, those statistics are necessary for the computation of key national indicators like gross domestic product (GDP) or gross national income (GNI), which play an important role in the administrative processes of the EU, such as setting the contributions to the EU budget and the excessive deficit procedure.

Elles sont en outre nécessaires au calcul d’indicateurs nationaux clés tels que le produit intérieur brut et le revenu national brut, qui jouent un rôle important dans le fonctionnement administratif de l’UE, notamment pour la détermination du montant des contributions au budget communautaire et les procédures concernant les déficits excessifs.


In addition, those statistics are necessary for the computation of key national indicators like gross domestic product (GDP) or gross national income (GNI), which play an important role in the administrative processes of the EU, such as setting the contributions to the EU budget and the excessive deficit procedure.

Elles sont en outre nécessaires au calcul d’indicateurs nationaux clés tels que le produit intérieur brut et le revenu national brut, qui jouent un rôle important dans le fonctionnement administratif de l’UE, notamment pour la détermination du montant des contributions au budget communautaire et les procédures concernant les déficits excessifs.




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Date index: 2023-05-15
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