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A.T.
AVE
Ad value equivalency
Added value
Added value tax
Added-value kit
Adding Value The Role of the Human Resource Function
Additional value tax
Advertising value equivalency
Direct added value
Direct value added
Direct value-added
EVA
Economic value added
Economic value added concept
Exploitable value
Exploitation value
Liquidation value
Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax
Realisation value
Realization value
Utilization value
VAT
VAT Ordinance
VATO
Value added tax
Value kit
Value-added tax

Vertaling van "added value streamlined " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
additional value tax | value added tax | value-added tax |A.T. | added value tax | VAT

taxe sur la valeur ajoutée | T.V.A. | TVA


direct value-added | direct value added | direct added value

valeur ajoutée directe | VAD


advertising value equivalency [ AVE | ad value equivalency ]

équivalence en valeur publicitaire


added-value kit | value kit

ensemble à valeur ajoutée | kit à valeur ajoutée




Adding Value Through Human Resources - Making Business Partnerships a Reality

La valorisation par les ressources humaines - Faire du partenariat une réalité


Adding Value: The Role of the Human Resource Function

Adding Value: The Role of the Human Resource Function


exploitable value | exploitation value | liquidation value | realisation value | realization value | utilization value

valeur de consommation | valeur de réalisation immédiate


economic value added | economic value added concept [ EVA ]

création de valeur d'un exercice (1) | concept EVA (2) [ CVE ]


Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax | VAT Ordinance [ VATO ]

Ordonnance du 22 juin 1994 régissant la taxe sur la valeur ajoutée [ OTVA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. To draw maximum benefit of the streamlining of current procedures and in order to preserve the coherence of the current policy co-ordination framework in the future, any new processes to be established must demonstrate that: i) the issues raised cannot be dealt with in the context of existing procedures; and ii) the new processes bring real value-added.

17. Afin de tirer parti au maximum de la rationalisation des procédures actuelles et de préserver à l'avenir la cohérence du cadre actuel de coordination, il faudra démontrer, pour tous les nouveaux processus : i) que les questions abordées ne peuvent pas être traitées dans le cadre des procédures existantes et ii) que les nouvelles procédures apportent réellement une valeur ajoutée.


With the intention of complementing and adding value to the policy coordination methods and processes of Member States in the social field, the Commission presents a communication aimed at streamlining the open method of coordination.

Dans le but de compléter et d'apporter une valeur ajoutée aux méthodes et processus de coordination des politiques des États membres dans le domaine social, la Commission présente une communication visant à rationaliser la méthode ouverte de coordination.


In parallel, a more innovative use of ICT throughout industrial value chains needs to be encouraged to streamline business transactions, for example by e-invoicing, and boost overall competitiveness through demonstration projects to promote the integration of enterprises, especially SMEs in global digital value chains.

Parallèlement, il y a lieu d’encourager une utilisation plus innovante des TIC tout au long des chaînes de valeur industrielles, de manière à rationaliser les transactions commerciales, par exemple grâce à la facturation électronique, et à stimuler la compétitivité globale grâce à des projets témoins promouvant l’intégration des entreprises, et plus particulièrement des PME, dans les chaînes de valeur numériques mondiales.


A key issue for the future as regards implementation of TEN-T policy is to streamline the allocation of grants and to link it to the European added value of projects so as to ensure the best value for Community money.

Pour l’avenir de la mise en œuvre de la politique du RTE-T, il sera crucial de rationaliser l’octroi des subventions et de le lier à la valeur ajoutée européenne que représente le projet en question, afin que l’argent communautaire soit utilisé aussi avantageusement que possible.


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151. Stresses, in particular, the need to ensure that outgoing financial flows are taxed at least once, for instance by imposing a withholding tax or equivalent measures, in order to avoid profits leaving the EU untaxed, and calls on the Commission to present a legislative proposal to that effect, for instance through the revision of the Parent-Subsidiary and Interest and Royalties Directives; insists that a system should be put in place to ensure that a confirmation document has to be presented to the national tax authorities and communicated to the Commission in order to certify this operation, thereby protecting the single market and maintaining the connection between where profits and economic value ...[+++]

151. souligne, en particulier, la nécessité de veiller à ce que les flux financiers sortants soient taxés au moins une fois, par exemple en imposant une retenue à la source ou des mesures équivalentes, pour éviter que les profits ne quittent l'UE sans être imposés, et demande à la Commission de présenter une proposition législative à cet effet, par exemple avec la révision de la directive "mères-filiales" et de la directive "intérêts et redevances"; insiste sur l'obligation de mettre en place un système permettant d'assurer qu'un document de confirmation doive être présenté aux autorités fiscales nationales et communiqué à la Commission afin d'attester cette opération, qui protégerait ainsi le marché unique et permettrait de maintenir le lien entre le l ...[+++]


149. Stresses, in particular, the need to ensure that outgoing financial flows are taxed at least once, for instance by imposing a withholding tax or equivalent measures, in order to avoid profits leaving the EU untaxed, and calls on the Commission to present a legislative proposal to that effect, for instance through the revision of the Parent-Subsidiary and Interest and Royalties Directives; insists that a system should be put in place to ensure that a confirmation document has to be presented to the national tax authorities and communicated to the Commission in order to certify this operation, thereby protecting the single market and maintaining the connection between where profits and economic value ...[+++]

149. souligne, en particulier, la nécessité de veiller à ce que les flux financiers sortants soient taxés au moins une fois, par exemple en imposant une retenue à la source ou des mesures équivalentes, pour éviter que les profits ne quittent l'UE sans être imposés, et demande à la Commission de présenter une proposition législative à cet effet, par exemple avec la révision de la directive "mères-filiales" et de la directive "intérêts et redevances"; insiste sur l'obligation de mettre en place un système permettant d'assurer qu'un document de confirmation doive être présenté aux autorités fiscales nationales et communiqué à la Commission afin d'attester cette opération, qui protégerait ainsi le marché unique et permettrait de maintenir le lien entre le l ...[+++]


16. Expects first specific proposals by the end of 2012 to streamline and coordinate the existing EU support schemes in order to make them effective and responsive to the needs of EU SMEs; believes that EU action must avoid any duplication or development of parallel structures and demonstrate a clear European value added; believes that existing national support structures should be respected in consideration of the subsidiarity principle; believes that the servicing of single EU SMEs must be focused to the orga ...[+++]

16. attend une première série de propositions spécifiques d'ici la fin de 2012 visant à rationaliser et à coordonner les systèmes de soutien de l'Union existants afin que ceux-ci soient efficaces et répondent aux besoins des PME de l'Union; estime que l'Union doit éviter de copier des systèmes existants ou d'élaborer des structures parallèles et mettre en évidence la valeur ajoutée européenne; estime que les systèmes de soutien nationaux devraient être respectés en vertu du principe de subsidiarité, et que le soutien apporté à chaque PME de l'Union doit ...[+++]


16. Calls on the Commission to strongly consider extending, based on a thorough impact assessment, the ecodesign approach to RM, to assess the possibility of introducing new instruments, to work with standardisation bodies, to evaluate the feasibility of a top-runner programme for products with regard to resource efficiency, to strengthen advisory services on resource efficiency, particularly for SMEs, for example by strengthening such programmes in the European Agency for Competitiveness and Innovation (EACI); calls on the Commission to support SMEs in this field by promoting the sharing of best practice among Member States, providing access to relevant research under FP7 and future research EU programmes; calls on companies to make use ...[+++]

16. demande à la Commission d'envisager sérieusement, sur la base d'une complète évaluation d'impact, d'étendre l'approche de l'écoconception aux matières premières, de juger de l'opportunité d'introduire de nouveaux instruments, de coopérer avec les organismes de normalisation, d'examiner la faisabilité d'un programme d'excellence des produits en matière d'efficacité des ressources, de renforcer les services de conseil en matière d'efficacité des ressources, en particulier pour les PME, par exemple en renforçant ces programmes au sein de l'Agence européenne pour la compétitivité et l'innovation; demande à la Commission d'aider les PME dans ce dom ...[+++]


(9b) In order to fight tax evasion and avoidance effectively, the streamlining of derogations should be only a limited component of a comprehensive programme to reform the EU's value added tax) regime, and, thus, further reforms of the regime should be undertaken, aimed, inter alia, at combating tax fraud, with a view to modernising and simplifying, for example, financial services, e-services, double taxation situations, and public services.

(9 ter) Dans l'intérêt d'une lutte efficace contre la fraude et l'évasion fiscales, la rationalisation des mesures dérogatoires ne devrait constituer qu'un élément limité d'un programme global de réforme du régime de la TVA de l'UE; il conviendrait dès lors d'engager d'autres réformes du régime de TVA, notamment pour lutter contre la fraude fiscale, en vue de moderniser et de simplifier, par exemple, les services financiers, les services électroniques, les situations de double imposition et les services publics.


Streamlining the efforts of regions in an European Research Area mind-set should have two clear objectives both with a distinct added value for European research and innovation policies : first, to stimulate a better uptake of research results into the local socio-economic fabric (especially vis-à-vis small and medium size enterprises, SMEs) and help translate them faster into economic growth; and second, to increase public and private investment in research and innovation in the regions, thereby stimulating economic and social devel ...[+++]

Pour rationaliser les efforts des régions dans l'esprit d'un espace européen de la recherche, il faut deux objectifs précis apportant chacun une valeur ajoutée distincte aux politiques européennes de recherche et d'innovation: en premier lieu, stimuler un meilleur transfert des résultats de la recherche dans le tissu socio-économique local (notamment vis-à-vis des petites et moyennes entreprises (PME)) et les aider à traduire plus rapidement ces résultats en croissance économique; ensuite, augmenter l'investissement public et privé d ...[+++]




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'added value streamlined' ->

Date index: 2021-03-12
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