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Benefit of current income taxes
Current benefit due to loss carryback
Current income tax asset
Current income tax benefit
Current income tax liability
Current income taxes payable
Current tax asset
Current tax benefit
Current tax liability
Current tax recovery
Federal Act of 12 June 2009 on Value Added Tax
Federal VAT
Federal value added tax
Federal value-added tax
Income tax receivables
Income tax refund receivable
Income taxes currently payable
Income taxes currently recoverable
Income taxes payable
Income taxes receivable
Income taxes recoverable
Income taxes refundable
Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax
Tax on value added
VAT
VAT Act
VAT Ordinance
VATA
VATO
Value added tax
Value-added tax

Traduction de «added tax currently » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
income taxes payable | current income tax liability | current income taxes payable | current tax liability | income taxes currently payable

impôts à payer | passif d'impôts exigibles | impôts sur le bénéfice à payer | impôts exigibles


income taxes recoverable [ current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable ]

impôts à recouvrer [ impôts recouvrables | actif d'impôts exigibles | impôts à récupérer | remboursement d'impôts à recevoir ]


current income tax benefit | benefit of current income taxes | current benefit due to loss carryback | current tax benefit | current tax recovery

économie d'impôts exigibles | produit d'impôts exigibles | impôts antérieurs recouvrables | économie d'impôts par report de perte en arrière | économie au titre des impôts exigibles


income taxes recoverable | current income tax asset | current tax asset | income tax receivables | income tax refund receivable | income taxes currently recoverable | income taxes receivable | income taxes refundable

impôts à recouvrer | remboursement d'impôts à recevoir | impôts recouvrables | impôts à récupérer | actif d'impôts exigibles


value added tax [ VAT | value-added tax | tax on value added ]

taxe sur la valeur ajoutée [ TVA | taxe à la valeur ajoutée ]


federal value-added tax [ federal value added tax | federal VAT ]

taxe fédérale sur la valeur ajoutée [ taxe fédérale à la valeur ajoutée | TVA fédérale ]


Ordinance of 29 March 2000 to the Federal Act on Value Added Tax [ VATO ]

Ordonnance du 29 mars 2000 relative à la loi sur la TVA [ OLTVA ]


Federal Act of 12 June 2009 on Value Added Tax | VAT Act [ VATA ]

Loi fédérale du 12 juin 2009 régissant la taxe sur la valeur ajoutée | Loi sur la TVA [ LTVA ]


Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax | VAT Ordinance [ VATO ]

Ordonnance du 22 juin 1994 régissant la taxe sur la valeur ajoutée [ OTVA ]


current taxes on income, wealth, etc.

impôts courants sur le revenu, le patrimoine, etc.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Some studies show that the taxes currently applied in the Member States do not always act as an incentive for consumers because they are too low.

Certaines études montrent que les taxes actuellement en vigueur dans les Etats membres ne sont pas toujours incitatives pour le consommateur, du fait de leur montant trop faible.


2. Passenger Car related taxes - Current state of play

2. Taxes sur les voitures particulières - Situation actuelle


The references to interest on debt, the purchase of land for an amount exceeding 10 % of the total eligible expenditure for the operation concerned, and recoverable value added tax, currently provided for in Article 3(a), (b) and (e) of the General Regulation, are now included in Article 59(3) of the CPR, which is a common provision applicable to all the CSF funds.

Les références aux intérêts débiteurs, à l'achat de terrains pour un montant supérieur à 10 % des dépenses totales éligibles pour l'action concernée et à la taxe sur la valeur ajoutée récupérable, actuellement prévus à l'article 3, points a), b) et e), du règlement général, sont actuellement incluses à l'article 59, paragraphe 3, du RPDC, qui constitue une disposition commune applicable à l'ensemble des Fonds du cadre stratégique commun.


Concerning RT the tax bases and tax levels currently applied are very diverse and tax levels range, in extreme cases, between zero and 180% of pre-tax car price and in absolute terms average RT ranged, in 1999, between 15 659 EUR and 267 EUR.

L’assiette et le niveau des taxes d’immatriculation applicables actuellement varient considérablement d’un État membre à l’autre, le montant de ces taxes s’inscrivant, dans les cas extrêmes, dans une fourchette comprise entre 0 % et 180 % du prix hors taxe de la voiture. En termes absolus, en 1999, la TI moyenne variait entre 15 659 euros et 267 euros.


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15. Calls on the Commission to submit a proposal on financial services taxation which encompasses and coordinates all the levies and taxes currently under consideration, while respecting the prerogatives of the Member States, and to evaluate the case for and feasibility of a financial transactions tax applicable to all financial actors active in the European Union;

15. demande à la Commission de soumettre une proposition sur la fiscalité des services financiers qui couvre et coordonne tous les prélèvements versés et les taxes actuellement à l'examen, dans le respect des prérogatives des États membres, et d'évaluer la question et la faisabilité d'une taxe sur les transactions financières applicable à tous les acteurs financiers actifs dans l'Union européenne;


General government current transfers comprise Current taxes on income, wealth etc, Social contributions, Social benefits, Current international cooperation, Miscellaneous current transfers, VAT and GNI-based Union own resources.

Les transferts des administrations publiques comprennent les impôts courants sur le revenu et le patrimoine, etc., les cotisations sociales, les prestations sociales, la coopération internationale courante, les transferts courants divers, la TVA et les ressources propres de l’Union fondées sur le RNB


(2) While the standard rate of value added tax currently in force in the various Member States, combined with the mechanism of the transitional system, has ensured that this system has functioned to an acceptable degree, it is nonetheless important to prevent a growing divergence in the standard rates of VAT applied by the Member States from leading to structural imbalances in the Community and distortions of competition in some sectors of activity, at least in the period in which a new VAT strategy is being implemented to simplify and modernise current Community legislation on VAT, as set out in the Commission Communication of 7 June 20 ...[+++]

(2) Si le taux normal de taxe sur la valeur ajoutée actuellement en vigueur dans les États membres, en combinaison avec les mécanismes du régime transitoire, assure un fonctionnement acceptable de ce régime, il convient toutefois d'éviter, au moins pendant la période de mise en oeuvre d'une nouvelle stratégie de simplification et de modernisation de la législation communautaire actuellement en vigueur en matière de TVA, telle qu'exposée dans la communication de la Commission du 7 juin 2000, qu'une différence grandissante entre les taux normaux de TVA appliqués par les États membres ne conduise à des déséquilibres structurels au sein de la Communauté et à des ...[+++]


In addition, we should bear in mind the very diverse situation within the United States where the application of sales and use taxes currently falls within the competence of the states.

En outre, il ne faut pas perdre de vue les situations très diverses rencontrées aux États-Unis, où l’application des taxes sur les ventes et l’usage est actuellement du ressort des États.


In addition, we should bear in mind the very diverse situation within the United States where the application of sales and use taxes currently falls within the competence of the states.

En outre, il ne faut pas perdre de vue les situations très diverses rencontrées aux États-Unis, où l’application des taxes sur les ventes et l’usage est actuellement du ressort des États.


Instead of starting a process of consultation to identify which of the tax models currently in force in the Member States avoids double taxation of contributions and benefits with the greatest efficiency and the least bureaucracy, the report already comes down in favour of the EET regime, when it is obvious that the TEE tax system – which consists of taxing contributions to the plan and exempting pensions drawn from it – would guarantee uniform fiscal treatment, regardless of the country of residence of the member or retired person, t ...[+++]

Au lieu d'entamer un processus de concertation afin de pouvoir mettre en place celui des modèles fiscaux actuellement en vigueur dans les États membres qui est le plus performant et le moins bureaucratique pour éviter la double imposition des cotisations et des prestations, le rapport se prononce d'ores et déjà pour le régime EET, alors qu'il est évident que le régime fiscal TEE, qui comprend une imposition à l'entrée du plan et l'exemption des pensions à la sortie, garantirait un traitement fiscal uniforme, indépendamment du pays de résidence de l'affilié ou du retraité, qu'il permettrait d'assurer l'assiette de l'impôt au pays qui cons ...[+++]


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