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ACFM
Abolishment of position
Abolishment of post
Acfm
Actual CFM
Actual cfm
Actual cubic foot per minute
Actual direct labour hours
Actual direct labour rate
Actual direct labour time
Actual direct materials price
Actual incidence
Actual labour hours
Actual labour rate
Actual labour time
Actual materials price
Actual purchase price
Actual rate of pay
Actual use
Actual utilisation
Actual utilization
Compare production forecasts with actual results
Comparing production forecasts with actual results
Hague Apostille Convention
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results

Vertaling van "actually abolishing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
abolishment of position [ abolishment of post ]

suppression de poste


actual incidence | actual use | actual utilisation | actual utilization

charge effective de pâturage


comparing production forecasts with actual results | reviewing production forecasts against actual results | compare production forecasts with actual results | review production forecasts against actual results

comparer des prévisions de production et des résultats réels


actual direct labour time | actual labour hours | actual labour time | actual direct labour hours

temps réel de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe | heures réelles de main-d'œuvre directe


actual direct labour time [ actual direct labour hours | actual labour hours | actual labour time ]

temps réel de main-d'œuvre directe [ heures réelles de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe ]


actual cubic foot per minute | acfm | ACFM | actual cfm | actual CFM

pied cube effectif par minute | pied cube réel par minute


actual direct labour rate [ actual labour rate | actual rate of pay ]

taux horaire réel de main-d'œuvre directe [ coût horaire réel de main-d'œuvre directe ]


actual direct materials price | actual materials price | actual purchase price

coût unitaire réel des matières premières | coût d'achat réel des matières premières


Convention Abolishing the Legalisation of Documents in the Member States of the European Communities

Convention relative à la suppression de la légalisation des actes dans les Etats membres des Communautés européennes


Convention Abolishing the Requirement of Legalisation for Foreign Public Documents | Hague Apostille Convention

Convention supprimant l'exigence de la légalisation des actes publics étrangers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
39. Calls on the Commission in its review of the fruit and vegetables regime to reduce the administrative burden for POs by abolishing mid-term evaluations carried out by national authorities; notes that these evaluations often duplicate the questions asked of national authorities in its annual reporting and provide no obvious benefit; further calls on the Commission, as part of its aim to cut red tape, to reduce the amount of information it requests from national authorities and POs in annual reports, and to ensure that only data which is actually used by t ...[+++]

39. invite la Commission, lors de son examen du régime des fruits et légumes, à réduire la charge administrative pour les OP en supprimant les évaluations à mi-parcours réalisées par les autorités nationales; observe que ces évaluations abordent souvent les mêmes questions que celles adressées aux autorités nationales dans le rapport annuel et ne présentent aucun avantage évident; invite en outre la Commission, dans le cadre de ses actions visant à limiter la paperasserie, à réduire la quantité d'informations qu'elle demande aux autorités nationales et aux OP dans les rapports annuels et à s'assurer que seules les données réellement utilisées par la Co ...[+++]


39. Calls on the Commission in its review of the fruit and vegetables regime to reduce the administrative burden for POs by abolishing mid-term evaluations carried out by national authorities; notes that these evaluations often duplicate the questions asked of national authorities in its annual reporting and provide no obvious benefit; further calls on the Commission, as part of its aim to cut red tape, to reduce the amount of information it requests from national authorities and POs in annual reports, and to ensure that only data which is actually used by t ...[+++]

39. invite la Commission, lors de son examen du régime des fruits et légumes, à réduire la charge administrative pour les OP en supprimant les évaluations à mi-parcours réalisées par les autorités nationales; observe que ces évaluations abordent souvent les mêmes questions que celles adressées aux autorités nationales dans le rapport annuel et ne présentent aucun avantage évident; invite en outre la Commission, dans le cadre de ses actions visant à limiter la paperasserie, à réduire la quantité d'informations qu'elle demande aux autorités nationales et aux OP dans les rapports annuels et à s'assurer que seules les données réellement utilisées par la Co ...[+++]


39. Calls on the Commission in its review of the fruit and vegetables regime to reduce the administrative burden for POs by abolishing mid-term evaluations carried out by national authorities; notes that these evaluations often duplicate the questions asked of national authorities in its annual reporting and provide no obvious benefit; further calls on the Commission, as part of its aim to cut red tape, to reduce the amount of information it requests from national authorities and POs in annual reports, and to ensure that only data which is actually used by t ...[+++]

39. invite la Commission, lors de son examen du régime des fruits et légumes, à réduire la charge administrative pour les OP en supprimant les évaluations à mi-parcours réalisées par les autorités nationales; observe que ces évaluations abordent souvent les mêmes questions que celles adressées aux autorités nationales dans le rapport annuel et ne présentent aucun avantage évident; invite en outre la Commission, dans le cadre de ses actions visant à limiter la paperasserie, à réduire la quantité d'informations qu'elle demande aux autorités nationales et aux OP dans les rapports annuels et à s'assurer que seules les données réellement utilisées par la Co ...[+++]


Just for clarification to Paolo De Castro, intervention for cheese was actually abolished in 1994.

Je précise simplement à titre de clarification, à l’intention de Paolo De Castro, qu’en fait l’intervention pour le fromage a été abolie en 1994.


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I should like to call on the Government to make haste in this matter, not to drag things out, and to ensure that these courts are actually abolished by December.

Je voudrais inciter le gouvernement à faire preuve de diligence en la matière, à ne pas faire traîner les choses et à veiller à ce que ces tribunaux soient effectivement abolis en décembre.


8. As regards the amount of compensation and in order to bring it closer to the actual value of the equipment, the Commission will propose to the Council that, with the cooperation of the Member States, the Community launch an initiative within ICAO with the aim of clarifying or defining the term 'baggage' so as to exclude mobility equipment or, alternatively, of abolishing or reviewing any liability limits on lost, damaged or destroyed mobility equipment, in the framework of the Montreal Convention.

8. En ce qui concerne le montant de l'indemnisation et afin de le rapprocher de la valeur réelle des équipements, la Commission proposera au Conseil que la Communauté lance, avec la coopération des États membres, une initiative au sein de l'OACI dans le but de clarifier ou de définir la notion de «bagages» afin d'en exclure les équipements de mobilité ou, autrement, de supprimer ou de réviser toute limitation de responsabilité concernant les équipements de mobilité perdus, endommagés ou détruits, dans le cadre de la Convention de Montréal.


A serious breach, on the other hand, requires the risk to have actually materialised. To take a hypothetical example, the adoption of legislation allowing procedural guarantees to be abolished in wartime is a clear risk; its actual use even in wartime would be a serious breach.

On pourra dire, pour prendre un exemple hypothétique, que l'adoption d'une loi autorisant l'élimination des garanties de procédures en cas de guerre constitue un risque clair ; en revanche, son utilisation effective dans une situation de guerre serait constitutive de la violation grave.


A serious breach, on the other hand, requires the risk to have actually materialised. To take a hypothetical example, the adoption of legislation allowing procedural guarantees to be abolished in wartime is a clear risk; its actual use even in wartime would be a serious breach.

On pourra dire, pour prendre un exemple hypothétique, que l'adoption d'une loi autorisant l'élimination des garanties de procédures en cas de guerre constitue un risque clair ; en revanche, son utilisation effective dans une situation de guerre serait constitutive de la violation grave.


Whereas Articles 22 and 24 of Council Regulation No 136/66/EEC of 22 September 1966 on the establishment of a common organization of the market in oils and fats (3), as last amended by Regulation (EEC) No 590/79 (4), provide for an intervention system for oil seeds based on a basic intervention price and derived intervention prices, the purpose of which is to ensure in particular the fluidity of the market ; whereas it appears, however, that this system is no longer required for that purpose ; whereas, moreover, there is a risk that intervention prices may be fixed at levels which do not correspond to the actual market situation and ma ...[+++]

considérant que les articles 22 et 24 du règlement nº 136/66/CEE du Conseil, du 22 septembre 1966, portant établissement d'une organisation commune des marchés dans le secteur des matières grasses (3), modifié en dernier lieu par le règlement (CEE) nº 590/79 (4), prévoient un régime d'intervention pour les graines oléagineuses basé sur un prix d'intervention de base et des prix d'intervention dérivés et ayant comme objectif notamment d'assurer la fluidité du marché ; qu'il est toutefois apparu que ce régime n'est plus nécessaire pour atteindre cet objectif ; que, en outre, le risque existe que des prix d'intervention soient fixés à des niveaux ne répondant pas à la situation réelle ...[+++]


WHEREAS ARTICLE 6 ( 2 ) OF COUNCIL REGULATION N 171/67/EEC ( 3 ) OF 27 JUNE 1967 ON EXPORT REFUNDS AND LEVIES ON OLIVE OIL PROVIDES THAT THE REFUND APPLICABLE TO REFINED OLIVE OIL SHALL BE DERIVED FROM THAT APPLICABLE TO UNREFINED OLIVE OIL ; WHEREAS IT HAS BEEN FOUND IN CERTAIN CASES THAT THIS DERIVATION SYSTEM DOES NOT MAKE IT POSSIBLE TO TAKE ACCOUNT OF ALL ASPECTS OF THE ACTUAL MARKET SITUATION FOR THE QUALITY OF OIL TO WHICH THAT DERIVATION IS APPLIED ; WHEREAS THE DIFFERENCE IN THE TREATMENT ACCORDED THESE CATEGORIES OF OIL SHOULD THEREFORE BE ABOLISHED ;

CONSIDERANT QUE , CONFORMEMENT A L'ARTICLE 6 PARAGRAPHE 2 DU REGLEMENT N 171/67/CEE DU CONSEIL , DU 27 JUIN 1967 , RELATIF AUX RESTITUTIONS ET PRELEVEMENTS APPLICABLES A L'EXPORTATION D'HUILE D'OLIVE ( 3 ) , LA RESTITUTION ACCORDEE A L'HUILE AYANT SUBI UN PROCESSUS DE RAFFINAGE EST DERIVEE DE CELLE ACCORDEE A L'HUILE N'AYANT PAS SUBI UN PROCESSUS DE RAFFINAGE ; QU'IL S'EST AVERE QUE , DANS CERTAINS CAS , CE SYSTEME DE DERIVATION NE PERMET PAS DE TENIR COMPTE EXACTEMENT DE LA SITUATION REELLE DU MARCHE POUR LA QUALITE D'HUILE A LAQUELLE LA DERIVATION EST APPLIQUEE ; QUE , DE CE FAIT , IL CONVIENT DE SUPPRIMER LA DIFFERENCE DE TRAITEMENT ENTRE CES CATEGORIES D'HUILES ,




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'actually abolishing' ->

Date index: 2025-02-15
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