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Action brought before a Community court
Action brought before the EC Court of Justice
Appeal to the Court
Appeal to the European Court of Justice
Authoring problem
Beating Border Bottlenecks with Automated Controls
Bottleneck
Communicate expectations of fight actions
Communicate fight action expectations
Communicating expectations of fight actions
Describe expectations of fight actions
Detect
Detect bottlenecks
Detect supply chain impediments
Identify bottlenecks
Knowledge-acquisition bottleneck
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Regulatory Bottlenecks Committee
To protect queues at bottlenecks
Traffic bottleneck

Traduction de «actions on bottlenecks » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bottleneck | traffic bottleneck

goulet | goulet d'étranglement | goulot | goulot d'étranglement


detect | detect supply chain impediments | detect bottlenecks | identify bottlenecks

détecter les goulets d'étranglement


knowledge-acquisition bottleneck [ bottleneck | authoring problem ]

goulot d'étranglement de l'acquisition des connaissances [ goulot d'étranglement ]




to protect queues at bottlenecks

contrôler les files d'attente aux goulets d'étranglement


appeal to the Court (EU) [ action brought before a Community court | action brought before the EC Court of Justice | appeal to the European Court of Justice ]

recours contentieux (UE) [ recours contentieux communautaire | recours devant la Cour de justice ]


Beating Border Bottlenecks with Automated Controls

Formalités douanières informatisées


Regulatory Bottlenecks Committee

Comité chargé des entraves dues à la réglementation


communicate fight action expectations | describe expectations of fight actions | communicate expectations of fight actions | communicating expectations of fight actions

communiquer les attentes dans les actions de combat


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
for railway networks, and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State, or part thereof, with an isolated network without long-distance rail freight transport: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 30 % for actions addressing bottlenecks and to 40 % for actions concerning cross-border sections and actions enhancing rail interoperability.

concernant les réseaux ferroviaires, et les réseaux routiers dans le cas des États membres ne disposant pas de réseau ferroviaire sur leur territoire, ou dans le cas d'un État membre ou d'une partie de celui-ci, dont le réseau est isolé, sans possibilité de transport ferroviaire de marchandises à longue distance, 20 % des coûts éligibles; le taux de financement peut être porté à un maximum de 30 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement et à 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers et pour des actio ...[+++]


for inland waterways: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 40 % for actions addressing bottlenecks and to a maximum of 40 % for actions concerning cross-border sections.

concernant les voies navigables: 20 % des coûts éligibles; le taux de financement peut être porté à un maximum de 40 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement et à un maximum de 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers.


identification of operational (safety, capacity, flight efficiency) bottlenecks and potential bottlenecks, their causes and agreed solutions or mitigation actions, including options for demand capacity balancing (DCB).

identification des goulets d’étranglement opérationnels (sécurité, capacité, efficacité des vols) effectifs et potentiels, de leurs causes et des solutions ou mesures d’atténuation adoptées, y compris les possibilités d’équilibrage de la capacité de demande (DCB).


(i)for railway networks, and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State, or part thereof, with an isolated network without long-distance rail freight transport: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 30 % for actions addressing bottlenecks and to 40 % for actions concerning cross-border sections and actions enhancing rail interoperability.

i)concernant les réseaux ferroviaires, et les réseaux routiers dans le cas des États membres ne disposant pas de réseau ferroviaire sur leur territoire, ou dans le cas d'un État membre ou d'une partie de celui-ci, dont le réseau est isolé, sans possibilité de transport ferroviaire de marchandises à longue distance, 20 % des coûts éligibles; le taux de financement peut être porté à un maximum de 30 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement et à 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers et pour des act ...[+++]


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(ii)for inland waterways: 20 % of the eligible costs; the funding rate may be increased to a maximum of 40 % for actions addressing bottlenecks and to a maximum of 40 % for actions concerning cross-border sections.

ii)concernant les voies navigables: 20 % des coûts éligibles; le taux de financement peut être porté à un maximum de 40 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement et à un maximum de 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers.


3. Highlights the untapped environmental-benefit potential of eco-innovation, given that it is expected to help reduce greenhouse gas emissions through, inter alia, increased use of recycled and renewable materials and production of quality products with less impact on the environment and the facilitating of more environmentally friendly production processes and services; points to the benefits for fiscal policies when the potentials of eco-innovation are exploited to the full and efficiency gains can be realised not least in budgetary terms; stresses the need to target actions on bottlenecks and barriers in the way of the commercialis ...[+++]

3. souligne le potentiel inexploité en termes de retombées environnementales positives de l'éco-innovation, puisque celle-ci doit contribuer à réduire les émissions de gaz à effet de serre notamment par un recours accru aux matériaux recyclés et renouvelables et la production de produits de qualité ayant un impact moindre sur l'environnement, ainsi qu'en facilitant des processus de production et des services plus respectueux de l'environnement; met en évidence les avantages pour les politiques budgétaires d'une pleine exploitation du potentiel de l'éco-innovation, qui permettrait de réaliser des gains d'efficience notamment en termes de budget; met en avant la nécessité de cibler les actions ...[+++]


(i) for rail and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State with an isolated network as defined in point (qq) of Article 3 of Regulation (EU) No XXXX/2012 [TEN-T Guidelines] without long distance rail freight transport: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost; the funding rate may be increased to 30% for actions addressing bottlenecks; the funding rate may be increased to 40% for actions concerning cross-border ...[+++]

(i) rail et réseaux routiers dans le cas des États membres ne disposant pas de réseau ferroviaire sur leur territoire, ou dans le cas des États membres dont le réseau est isolé au sens de l'article 3, point q octodecies) du règlement XXXX/2012 [orientations du RTE-T], sans possibilité de transport ferroviaire de marchandises à longue distance: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20% du coût éligible; le taux de financement peut être porté à 30 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement; le taux de ...[+++]


(i) rail and inland waterways: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost; the funding rate may be increased to 30% for actions addressing bottlenecks; the funding rate may be increased to 40% for actions concerning cross-border sections;

((i) rail et voies navigables: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20% du coût éligible; le taux de financement peut être porté à 30 % pour des actions relatives aux goulets d'étrangement; le taux de financement peut être porté à 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers;


(i) rail and inland waterways: the amount of Union financial aid shall be at least 20%, but shall not exceed 30% of the eligible cost; the funding rate shall be increased up to 30% for actions addressing bottlenecks; the funding rate shall be increased up to 40% for actions concerning cross-border sections; 25% of the funding under the CEF shall be earmarked for programmes on border crossing points.

(i) rail et voies navigables: le montant du concours financier de l'Union est d'au moins 20 %, mais ne dépasse pas 30 % du coût éligible. le taux de financement est porté jusqu'à 30 % pour des actions relatives aux goulets d'étrangement; le taux de financement est porté jusqu'à 40 % pour des actions relatives aux tronçons transfrontaliers; 25 % du financement au titre du MIE est affecté aux programmes relatifs aux points de passage des frontières.


(ia) for inland waterways : the amount of Union financial aid shall not exceed 30% of the eligible cost; the funding rate may be increased to 40% for actions addressing bottlenecks and for actions concerning cross-border sections;

i bis) pour les voies navigables intérieures: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 30% du coût éligible; le taux de financement peut être porté à 40 % pour des actions relatives aux goulets d'étranglement et aux tronçons transfrontaliers;


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