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Disparity gap
ESA
ESA 2010
European System of Accounts
European System of Accounts 2010
European accounting system
European system of accounts
European system of integrated economic accounts
European system of national and regional accounts
Geographical wage disparity
Indicators of Regional Disparities - Phase 1
Regional account
Regional account executive
Regional accounting
Regional differential
Regional disparity
Regional imbalance
Regional wage differential
Regional wage disparity
Territory manager
Wage disparity

Vertaling van "account regional disparities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
regional disparity [ regional imbalance ]

disparité régionale [ déséquilibre régional ]


wage disparity | geographical wage disparity | regional wage differential | regional differential | regional wage disparity

disparité de salaire | disparité régionale de salaire | disparité géographique de salaire


regional disparity [ disparity gap ]

disparité régionale [ inégalité régionale | disparité interrégionale ]


reduce disparities between the levels of development of the various regions and the backwardness of the least favoured regions

réduire l'écart entre les niveaux de développement des diverses régions et le retard des régions les moins favorisées


regional accounting [ regional account ]

comptabilité régionale [ compte régional ]


European accounting system [ ESA | European system of accounts | European system of integrated economic accounts | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union ]

système européen de comptabilité [ SEC | système européen de comptes | système européen de comptes économiques intégrés | système européen des comptes nationaux et régionaux ]


European System of Accounts | European System of Accounts 2010 | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union | ESA 2010 [Abbr.]

système européen de comptes 2010 | système européen des comptes nationaux et régionaux | SEC 2010 [Abbr.]


Indicators of Regional Disparities - Phase 1

Indicateurs de disparités régionales - Phase 1


Comparability and Disparity of Skill Testing Standards in the Asia-Pacific Region

Comparabilité et disparité des critères d'évaluation des aptitudes dans la région de l'Asie-Pacifique


regional account executive | territory manager

représentant régional | représentante régionale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
25. Warns, however, that the EFSI should not undermine the strategic coherence and long-term perspective of cohesion policy programming; stresses that a re-direction of Structural Funds would be counterproductive and can therefore not be accepted, as it would put their effectiveness – and the development of the regions – at risk; points out that the financial allocations to Member States agreed on under Heading 1b in the MFF for 2014-2020 cannot be modified for the purposes of the EFSI; emphasises that the replacement of grants by loans, equity or guarantees, while having certain advantages, must be carried out with caution, taking into account regional disparities and the d ...[+++]

25. signale cependant que le FEIS ne doit pas nuire à la cohérence stratégique et à la perspective à long terme de la programmation de la politique de cohésion; souligne qu'une réorientation des Fonds structurels serait contreproductive et ne saurait être tolérée, car elle mettrait en péril leur efficacité – ainsi que le développement des régions; attire l'attention sur le fait que les dotations financières accordées aux États membres au titre de la rubrique 1b du CFP pour la période 2014-2020 ne sauraient être modifiées pour le FEIS; souligne que le remplacement de subventions par des prêts, des participations ou des garanties, s'il présente certains avantages, doit être effectué avec prudence, en prenant en compte les d ...[+++]


25. Warns, however, that the EFSI should not undermine the strategic coherence and long-term perspective of cohesion policy programming; stresses that a re-direction of Structural Funds would be counterproductive and can therefore not be accepted, as it would put their effectiveness – and the development of the regions – at risk; points out that the financial allocations to Member States agreed on under Heading 1b in the MFF for 2014-2020 cannot be modified for the purposes of the EFSI; emphasises that the replacement of grants by loans, equity or guarantees, while having certain advantages, must be carried out with caution, taking into account regional disparities and the d ...[+++]

25. signale cependant que le FEIS ne doit pas nuire à la cohérence stratégique et à la perspective à long terme de la programmation de la politique de cohésion; souligne qu'une réorientation des Fonds structurels serait contreproductive et ne saurait être tolérée, car elle mettrait en péril leur efficacité – ainsi que le développement des régions; attire l'attention sur le fait que les dotations financières accordées aux États membres au titre de la rubrique 1b du CFP pour la période 2014-2020 ne sauraient être modifiées pour le FEIS; souligne que le remplacement de subventions par des prêts, des participations ou des garanties, s'il présente certains avantages, doit être effectué avec prudence, en prenant en compte les d ...[+++]


25. Warns, however, that the EFSI should not undermine the strategic coherence and long-term perspective of cohesion policy programming; stresses that a re-direction of Structural Funds would be counterproductive and can therefore not be accepted, as it would put their effectiveness – and the development of the regions – at risk; points out that the financial allocations to Member States agreed on under Heading 1b in the MFF for 2014-2020 cannot be modified for the purposes of the EFSI; emphasises that the replacement of grants by loans, equity or guarantees, while having certain advantages, must be carried out with caution, taking into account regional disparities and the d ...[+++]

25. signale cependant que le FEIS ne doit pas nuire à la cohérence stratégique et à la perspective à long terme de la programmation de la politique de cohésion; souligne qu'une réorientation des Fonds structurels serait contreproductive et ne saurait être tolérée, car elle mettrait en péril leur efficacité – ainsi que le développement des régions; attire l'attention sur le fait que les dotations financières accordées aux États membres au titre de la rubrique 1b du CFP pour la période 2014-2020 ne sauraient être modifiées pour le FEIS; souligne que le remplacement de subventions par des prêts, des participations ou des garanties, s'il présente certains avantages, doit être effectué avec prudence, en prenant en compte les d ...[+++]


The population coverage is distributed between Member States according to socioeconomic criteria which take into account regional disparities, including unemployment, at both EU and national levels.

La population couverte est répartie entre les États membres en fonction de critères socio-économiques qui prennent en compte les disparités régionales, notamment en ce qui concerne le chômage, à la fois au niveau de l’UE et au niveau national.


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The population coverage is then distributed between Member States according to socioeconomic criteria which take into account regional disparities, including unemployment, at both EU and national levels.

La couverture de population est répartie entre les États membres en fonction de critères socioéconomiques qui prennent en compte les disparités régionales, notamment en ce qui concerne le chômage, à la fois au niveau de l’UE et au niveau national.


This population coverage is distributed between Member States according to socioeconomic criteria which take into account regional disparities, including unemployment, at both EU and national levels.

Cette couverture de population est répartie entre les États membres en fonction de critères socio-économiques qui prennent en compte les disparités régionales, notamment en ce qui concerne le chômage, à la fois au niveau de l’UE et au niveau national.


The remaining population coverage is distributed between Member States according to socioeconomic criteria which take into account regional disparities, including unemployment, at both EU and national levels.

La couverture de population restante est répartie entre les États membres en fonction de critères socio-économiques qui prennent en compte les disparités régionales, notamment en ce qui concerne le chômage, à la fois au niveau de l’UE et au niveau national.


49. Reaffirms that the EU's primary objective in its relations with the GCC should be to conclude the FTA, which will be a major region-to-region agreement; however, until this happens, and following what some of the GCC's major trade partners have already done, encourages the High Representative/Vice-President and the Commissioner for Trade to assess alternative approaches to future commercial relations with the GCC member states, in the form of bilateral agreements between the EU and the Gulf States that already feel prepared to enter into further commitments with the EU, taking into account the disparities between the economies of th ...[+++]

49. réaffirme que l'objectif premier de l'Union dans ses relations avec le CCG devrait être de conclure l'ALE, qui constituera un important accord de libre-échange de région à région; cependant, d'ici là, et à l'instar des initiatives qui ont déjà été prises par certains des principaux partenaires commerciaux du CCG, encourage la haute représentante/vice-présidente et le commissaire chargé du commerce à étudier des approches de remplacement pour les futures relations commerciales avec les États du CCG, sous la forme d'accords bilatéraux entre l'Union et les États du Golfe qu ...[+++]


46. Reaffirms that the EU’s primary objective in its relations with the GCC should be to conclude the FTA, which will be a major region-to-region agreement; however, until this happens, and following what some of the GCC’s major trade partners have already done, encourages the High Representative/Vice-President and the Commissioner for Trade to assess alternative approaches to future commercial relations with the GCC member states, in the form of bilateral agreements between the EU and the Gulf States that already feel prepared to enter into further commitments with the EU, taking into account the disparities between the economies of th ...[+++]

46. réaffirme que l'objectif premier de l'Union dans ses relations avec le CCG devrait être de conclure l'ALE, qui constituera un important accord de libre-échange de région à région; cependant, d'ici là, et à l'instar des initiatives qui ont déjà été prises par certains des principaux partenaires commerciaux du CCG, encourage la haute représentante/vice-présidente et le commissaire chargé du commerce à étudier des approches de remplacement pour les futures relations commerciales avec les États du CCG, sous la forme d'accords bilatéraux entre l'Union et les États du Golfe qu ...[+++]


How inconsistent that regional disparity is not taken into account with respect to parental benefits.

Quelle incohérence de se rendre compte que si quelqu'un veut bénéficier de cette prestation parentale dans le cadre de l'assurance-emploi, cela ne tient pas compte de la disparité régionale.




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'account regional disparities' ->

Date index: 2025-07-16
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