Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABRO
Academic Baccalaureate Recognition Ordinance
Academic Relations Division
Academic Relations Section
Academic ability
Academic achievement
Academic aptitude
Academic attainment
Academic performance
Academic skills
Dispose of academic books
Educational attainment
Moderate mental subnormality
Multiple- and single-ingredient preparations
Scholastic achievement
Scholastic aptitude
Sell academic books
Sell an academic book
Serve on academic committee
Serve on academic committees
Serving on academic committee
Sit on academic committee
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress
Trade academic books

Traduction de «academic preparation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

s’attaquer aux obstacles qui empêchent la réussite scolaire


dispose of academic books | trade academic books | sell academic books | sell an academic book

vendre des manuels scolaires


serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee

faire partie d'un comité universitaire


academic aptitude [ scholastic aptitude | academic ability | academic skills ]

aptitude aux études


academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Academic Relations Division [ Academic Relations Section ]

Direction des relations internationales en matière d'éducation [ Section des relations universitaires ]


Ordinance of 15 February 1995 on Recognition of Academic Baccalaureates | Academic Baccalaureate Recognition Ordinance [ ABRO ]

Ordonnance du 15 février 1995 sur la reconnaissance de certificats de maturité gymnasiale [ ORM ]


Iron preparations and other anti-hypochromic-anaemia preparations

Préparations à base de fer et autres préparations prescrites dans les anémies hypochromes


Multiple- and single-ingredient preparations

Préparations contenant une seule et plusieurs substances
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Preparing postgraduates, however, for a research profession in other types of contexts constitutes a fairly radical shift from current practice and attitudes, as "it could imply more involvement of the research apprentice in collaborative projects with "non-academic" partners and also more direct involvement of "non-academic" partners in the training of researchers (for example, they could be involved in the design and/or management of some university second or third degree programmes, certainly in more applied areas)" [60].

La préparation des jeunes chercheurs à une profession de recherche dans d'autres types de contexte constitue toutefois un changement assez radical par rapport à la pratique et aux attitudes actuelles, car « cela pourrait impliquer une participation accrue de l'apprenti chercheur à des projets de collaboration avec des partenaires 'non universitaires' et aussi une participation plus directe de partenaires 'non universitaires' à la formation des chercheurs (par exemple, ils pourraient participer à l'élaboration et/ou la gestion de certains programmes universitaires du deuxième ou troisième cycle, assurément dans le domaine de la recherche appliquée) » [60].


Consequently, "the perspective of preparing research students to enter the "non-academic" market is a true challenge.

En conséquence, « la perspective de la préparation des étudiants chercheurs à l'accès au marché 'non universitaire' est un véritable défi.


Therefore, postgraduates should be trained and prepared to enter not only the endogenous academic market but also a broader exogenous market.

Par conséquent, les jeunes chercheurs devraient être formés et préparés à entrer non seulement sur le marché universitaire endogène, mais aussi sur un marché exogène plus large.


International capacity-building partnerships will be essential to support non-EU countries in improving the quality of their higher education systems and in their modernisation and internationalisation efforts, to prepare the ground for future academic and research collaboration, to address cross-border issues, and to develop a stronger knowledge of local markets.

Les partenariats internationaux de renforcement des capacités seront essentiels pour aider les pays tiers à améliorer la qualité de leur système d’enseignement supérieur et appuyer leurs efforts de modernisation et d’internationalisation, ouvrir la voie aux futures collaborations dans le domaine de l’enseignement supérieur et de la recherche, s’attaquer aux problèmes transfrontaliers et acquérir une connaissance plus poussée des marchés locaux.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We do find that the effects of many of these academic variables, such as the effect of parental education I just discussed, will be reduced once we consider these sorts of academic preparation variables.

Nous constatons que les effets de nombreuses variables scolaires telles que le niveau d'études des parents, dont je viens de parler, seront réduits une fois que nous aurons tenu compte de variables en lien avec la préparation scolaire.


Many other barriers deter participation, including insufficient academic preparation, poverty, inadequate housing, racism and discrimination, substance abuse, cultural or social apathy, language barriers, family commitments, and a lack of employer support.

Il y a beaucoup d'autres obstacles à la participation, notamment une préparation académique insuffisante, la pauvreté, des logements inadéquats, le racisme et la discrimination, l'alcoolisme et la toxicomanie, l'apathie culturelle ou sociale, les barrières linguistiques, les obligations familiales et le manque de soutien des employeurs.


Another category is academic preparation.

Une autre catégorie est celle de la préparation scolaire.


Early interaction with career guides, entrepreneurs and academics helps young people to prepare for future employment and further studies.In subject areas such as science or sport, students benefit when other education providers, business and civil society collaborate with their schools. However, not all schools have sufficient external support or support the necessary cooperation among their own teachers, non-teaching staff, pupils and parents.

Une interaction précoce avec des conseillers d’orientation, des entrepreneurs et des universitaires aide les jeunes à se préparer à futur emploi et à de futures étudesDans des matières telles que les sciences ou le sport, les étudiants tirent profit d’une collaboration entre leur école et d’autres prestataires de services éducatifs, des entreprises et la société civile Cependant, les écoles ne disposent pas toutes d’un soutien externe suffisant et ne soutiennent pas toutes la coopération nécessaire entre leurs propres enseignants, leur personnel non enseignant, leurs élèves et leurs parents


Academic preparation was the second barrier, because one must have adequate preparation to succeed.

La préparation scolaire était le deuxième obstacle, car il faut être bien préparé pour réussir.


I was the second youngest in our class, and had a very slender academic preparation that did not really prepare me for the greater group of talents and experiences of my older classmates, including John.

J'étais le deuxième plus jeune de notre classe et mes antécédents scolaires ne m'avaient pas vraiment préparé à étudier avec un groupe aussi terriblement talentueux et expérimenté que mes aînés de classe, dont John.


w