Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Above
Above all else
Above all others
Above-mentioned
Abovementioned
CLRTAP Sulphur Protocol
Deepening of the Community
Deepening of the European Union
Dry dog's coat for finishing treatment
Dry dog's coat for finishing treatments
Dry dog's coat for further treatment
Dry dogs' coat for further styling
Further development of the Community
Further development of the European Union
Further education practitioner
Further education teacher
Instruct further education
Practitioner in further education
Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions
Referred to above
Teach further education
Teacher of further education
Teaches further education
Teaching further education

Traduction de «above all further » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
instruct further education | teaches further education | teach further education | teaching further education

dispenser une formation complémentaire


practitioner in further education | teacher of further education | further education practitioner | further education teacher

formateur de la formation continue | formateur de la formation continue/formatrice de la formation continue | formatrice de la formation continue


above | above-mentioned | referred to above

susvisé | visé ci-dessus


1994 Oslo Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | CLRTAP Sulphur Protocol | Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Further Reduction of Sulphur Emissions

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif à une nouvelle réduction des émissions de soufre | protocole d'Oslo de 1994 relatif à une nouvelle réduction des émissions de soufre


Long-Term Strategy to Further the Implementation of the World Programme of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond: Towards a Society for All [ Long-Term Strategy to Further the Implementation of the World Programme of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond: Towards a Society for All - from Awareness to Action ]

Stratégie à long terme pour assurer l'application du Programme d'action mondial concernant les personnes handicapées jusqu'à l'an 2000 et au-delà : vers une société pour tous [ Stratégie à long terme pour assurer l'application du Programme d'action mondial concernant les personnes handicapées jusqu'à l'an 2000 et au-delà : vers une société pour tous - de la connaissance à l'action ]


above | abovementioned | above-mentioned

énoncé ci-dessus | précité | susmentionné


dry dog's coat for finishing treatments | dry dogs' coat for further styling | dry dog's coat for finishing treatment | dry dog's coat for further treatment

cher le pelage d’un chien dans le cadre d’un toilettage


deepening of the European Union [ deepening of the Community | further development of the Community | further development of the European Union ]

approfondissement de l'Union européenne [ approfondissement de la Communauté ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUCOCIT was incorporated on March 7, 1995, with the following objectives: to promote commercial, industrial, financial, scientific, and other economic exchanges of all types between Canada and the European Union; to coordinate the activities of the various chambers of commerce and similar associations established in Ontario whose purpose is to foster economic exchanges between Canada and member states of the European Union; to organize meetings and events in furtherance of the above goals; to perform services in connection with the above goals, with or without remuneration; to collect, manage, and disseminate information and other fo ...[+++]

EUCOCIT a été constituée en société le 7 mars 1995 avec les objectifs suivants: promouvoir des échanges commerciaux, industriels, financiers, scientifiques et économiques entre le Canada et l'Union européenne; coordonner les activités des diverses chambres de commerce et associations semblables établies en Ontario dont l'objectif est d'encourager les échanges économiques entre le Canada et les États membres de l'Union européenne; organiser des réunions et des événements pour atteindre les objectifs précités, avec ou sans rémunération; recueillir, gérer et diffuser de l'information et d'autres types de communication relativement aux ob ...[+++]


Due to the confidential nature of the discussions, and because an agreement is contingent upon the approvals mentioned above, no further comment will be made before, nor will the parties make the draft agreement available prior to receipt of all requisite approvals.

En raison de la nature confidentielle des discussions et compte tenu du fait que la conclusion d'un accord est subordonnée aux approbations susmentionnées, les parties ne feront aucun autre commentaire ni ne communiqueront le projet d'accord avant d'avoir obtenu tous les accords requis.


– (DE) Mr President, Mr President-in-Office of the Council, Commissioner, rapporteurs, where its security and defence policy is concerned, Europe is definitely at a crossroads: either we allow ourselves to be forced, mainly by a few hardliners in the current US Government, into a course of action that would above all further deepen the crisis in the Middle East, or Europe has the courage and strength to break this vicious circle.

- (DE) Monsieur le Président, Monsieur le Président en exercice du Conseil, Monsieur le Commissaire, Messieurs les Rapporteurs, en matière de politique de sécurité et de défense, l'Europe se trouve assurément à la croisée des chemins : soit nous nous laissons imposer - principalement par les faucons de l'actuel gouvernement américain - une ligne de conduite qui mènerait, surtout au Proche-Orient, à une crise encore plus dangereuse, soit l'Europe a le courage et la force de briser ce cercle vicieux.


The Report of the Presidency on non-military crisis management attached to the above conclusions further explains that "Rapid financing mechanisms such as the creation by the Commission of a Rapid Reaction Fund should be set up to allow the acceleration of the provision of finance to support EU activities, to contribute to operations run by other international organisations and to fund NGO activities, as appropriate".

Le rapport de la Présidence sur la gestion non-militaire des crises annexé auxdites conclusions explique par ailleurs que “des mécanismes de financement rapide, par exemple la création par la Commission d'un Fonds de réaction rapide, devraient être institués afin de permettre un financement accéléré des activités de l'UE, de contribuer aux opérations conduites par d'autres organisations internationales et de financer les activités des ONG, le cas échéant”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Regrets that the presentation of reports on environmental policy is not adequately underpinned by specific policy measures to integrate environmental concerns into other policy areas; believes that the time is ripe for action and that the European Commission’s directorates, as well as the Member States, should implement the integration strategies outlined above without further delay;

23. déplore que la présentation de rapports sur la politique de l’environnement ne soit pas suffisamment suivie par des mesures concrètes permettant d’intégrer ces questions dans d’autres domaines politiques ; estime que le temps de l’action est venu et que les directions de la Commission européenne ainsi que les États membres doivent, sans plus attendre, mettre en oeuvre les stratégies d’intégration définies ;


18. Regrets that the presentation of reports on environmental policy is not adequately underpinned by specific policy measures to integrate environmental concerns into other policy areas; calls for the closer integration of energy and environmental policy; believes that the time is ripe for action and that the Commission's directorates, as well as the Member States, should implement the integration strategies outlined above without further delay;

18. déplore que la présentation de rapports sur la politique de l'environnement ne soit pas suffisamment suivie par des mesures concrètes permettant d'intégrer ces questions dans d'autres domaines politiques; préconise une intégration accrue des politiques énergétique et environnementale; estime que le temps de l'action est venu et que les directions de la Commission ainsi que les États membres doivent, sans plus attendre, mettre en œuvre les stratégies d'intégration définies;


15. Regrets that the presentation of reports on environmental policy is not adequately underpinned by specific policy measures to integrate environmental concerns into other policy areas; believes that the time is ripe for action and that the European Commission’s directorates, as well as the Member States, should implement the integration strategies outlined above without further delay;

15. déplore que la présentation de rapports sur la politique de l’environnement ne soit pas suffisamment suivie par des mesures concrètes permettant d’intégrer ces questions dans d’autres domaines politiques; estime que le temps de l’action est venu et que les directions de la Commission européenne ainsi que les États membres doivent, sans plus attendre, mettre en oeuvre les stratégies d’intégration définies;


In combination with other legislation already in force or in the pipeline, the emission ceilings Directive should ensure the following situation in 2010 compared with 1990 (the baseline reference year): health-related ozone exposure will be down by 75%, i.e. from more than 60 days of exceedances above the World Health Organisation's guideline for health to only 20 days; vegetation-related ozone exposure will be down by more than 50%; the EU ecosystem area exposed to further ...[+++]

En association avec d'autres textes législatifs déjà en vigueur ou en préparation, la directive sur les plafonds d'émission devrait permettre d'arriver à la situation suivante en 2010 par rapport à 1990 (l'année de référence): l'exposition à l'ozone dangereuse pour la santé aura baissé de 75 %, c'est-à-dire qu'elle passera de plus de 60 jours de dépassement de la valeur de référence pour la santé de l'Organisation mondiale de la santé à seulement 20 jours; l'exposition à l'ozone de la végétation aura diminué de plus de 50 %; la superficie d'écosystème de l'UE toujours exposée à l'acidification aura diminué pour passer de 37 millions d' ...[+++]


no later than 2:45 p.m. Friday, November 25, 2005, the Speaker shall interrupt any proceedings before the Senate and all questions necessary to dispose of all remaining stages of the above-mentioned bills shall be put forthwith and successively without further debate, amendment, or adjournment and that any votes on any of those questions be not further deferred; and

au plus tard à 14 h 45 le vendredi 25 novembre 2005, le Président interrompe toutes les délibérations du Sénat et mette aux voix immédiatement et successivement toutes les questions nécessaires pour disposer de toutes les autres étapes des projets de loi susmentionnés sans autre débat, amendement ou ajournement, et qu'aucun vote sur lesdites questions soit reporté;


5. INVITES THE COMMISSION: 5.1. to propose to the Council, before 1 July 1994, the measures necessary for the realization of the policy goals set out under 4.1 to 4.11 above with a view to implementing without delay a Community policy on postal services, particularly measures - containing the definition of the universal service, describing the obligations of the providers of the universal service and defining the services which could be reserved; - relating to the quality of the universal intra-Community service; - relating to technical standardization; 5.2. to base its proposals for future regulation of the postal services on measure ...[+++]

5. INVITE LA COMMISSION : 5.1 à proposer au Conseil, avant le 1er juillet 1994, les mesures nécessaires à la réalisation des objectifs énoncés aux points 4.1 à 4.11 ci-dessus afin de mettre en oeuvre rapidement une politique communautaire des services postaux, et notamment des mesures - contenant la définition du service universel, décrivant les obligations des prestataires du service universel et définissant les services réservables ; - relatives à la qualité du service universel intracommunautaire ; - relatives à la normalisation technique ; 5.2 à fonder ses propositions de réglementation future des services postaux sur des mesures transparentes, simples et faciles à gérer, afin que la surveillance et l'application soient assurées dans ...[+++]


w