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Answer questions about the train transport service
Battery Train Set no 7722™
Consist
Educate staff about product features
Guard train set
Impart training on quality management supervision
Metro train
Provide information on train services
Provide information to passengers on train services
Raft of coaches
Raft of wagons
Rake of coaches
Rake of wagons
Set
Set of coaches
Set of wagons
String
Subway train
Teach staff about product features
Train
Train about to depart
Train set
Train staff about product features
Training corpus
Training set
Training staff about a product feature
Underground train

Vertaling van "about training setting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
set [ train set | string | train | consist ]

rame [ train ]


subway train | underground train | metro train | train set | train

rame de métro | métro | train


set of wagons | raft of wagons | rake of wagons | set of coaches | raft of coaches | rake of coaches | train set

rame | matériel du train


training set [ training corpus ]

base d'apprentissage [ ensemble d'apprentissage ]






educate staff about product features | teach staff about product features | train staff about product features | training staff about a product feature

former le personnel sur les caractéristiques de produits


impart training on quality management supervision | reveal training on general quality management supervision | impart training about general quality management supervision | impart training on general quality management supervision

réaliser des formations sur la supervision générale de la gestion de la qualité


provide information on train services | provide information to passengers on train services | answer questions about the train transport service | provide information on the services available on board a train

répondre à des questions sur le service de transport ferroviaire


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Expenditure by enterprises on continuing vocational training has increased in the period 1993-1999 (from about 1.6 % to about 2.3 % of total labour costs, i.e. from about 0.8% to 1.1 % of GDP) and may have increased somewhat more since, but it remains insufficient to ensure the "adequate resourcing" called for in the Communication on lifelong learning.

Les dépenses des entreprises consacrées à la formation professionnelle continue ont augmenté entre 1993 et 1999 (passant de près de 1,6 % à 2,3 % des coûts de la main-d'oeuvre, soit d'environ 0,8 % à 1,1 % du PIB), et il est possible qu'elles aient augmenté un peu plus depuis, mais elles restent insuffisantes pour assurer le "financement adéquat" demandé dans la Communication sur l'apprentissage tout au long de la vie.


In 2010, about one third of companies in the EU provided no training at all for their staff, while only about one third of employees engaged in some form of training.

En 2010, environ un tiers des entreprises de l’UE n’offraient aucune formation à leur personnel, tandis qu’environ un tiers seulement des salariés suivaient une formation, sous une forme ou une autre.


Similar activities should focus on informing children and their families about the risks associated with irregular migration to the EU, about alternative possibilities of studying, training and working in the country of origin and about the legal paths to study in the EU.

Des activités similaires devraient tendre à informer les enfants et leur famille des risques liés à la migration clandestine vers l'UE, des alternatives possibles pour étudier, se former et travailler dans leur pays d'origine et des voies légales pour étudier dans l'UE.


Developing innovative approaches to prevent labour market discrimination Involving social partners in the elaboration and implementation of integration measures Informing employers and educational institutions about certificates for introduction courses to promote access to the labour market or training opportunities Exploring additional ways of recognising newcomers’ qualifications, training and/or professional experience, building upon existing laws Supp ...[+++]

Définir des approches novatrices pour prévenir les discriminations sur le marché du travail Impliquer les partenaires sociaux dans l'élaboration et la mise en œuvre des mesures d'intégration Informer les employeurs et les établissements d'enseignement sur les certificats des cours d'introduction, pour promouvoir l'accès au marché du travail ou les possibilités de formation Envisager de nouvelles manières de reconnaître les qualifications, la formation et/ou l'expérience professionnelle des nouveaux arrivants, en s'inspirant de la législation existante Aider les petites entreprises, les organisations professionnelles et les syndicats de s ...[+++]


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Similar activities should focus on informing children and their families about the risks associated with irregular migration to the EU, about alternative possibilities of studying, training and working in the country of origin and about the legal paths to study in the EU.

Des activités similaires devraient tendre à informer les enfants et leur famille des risques liés à la migration clandestine vers l'UE, des alternatives possibles pour étudier, se former et travailler dans leur pays d'origine et des voies légales pour étudier dans l'UE.


However the marginal improvement required is unlikely to provide a sufficient incentive for a training programme which would entail an increase of Vauxhall’s yearly routine training budget by about 60 % (as the eligible costs for the Integrated Training Plan are about GBP [.]/year, to be set against the average routine training budget of GBP [.]/year).

Toutefois, la légère amélioration nécessaire n’est pas susceptible de fournir une incitation suffisante pour un programme de formation qui entraînerait une augmentation du budget de formation régulière annuelle d’environ 60 % (puisque les coûts éligibles pour le plan de formation intégré sont d’environ [.] GBP/an, par rapport à un budget de formation régulière moyen de [.] GBP/an).


Among other things, clear information should be provided on each of the points contained in this Charter, about the role and tasks of the sending and hosting organisations and about the various education and training systems.

Une information claire devrait notamment être fournie sur chacun des points repris dans la présente charte quant au rôle et aux tâches des organisations d'envoi et d'accueil ainsi qu'aux différents systèmes d'éducation et de formation.


- Disseminate information about labour migration opportunities and needs in Member States and about qualifications of third countries candidates to migration; support to pre-departure training for candidates to legal migration to the European Union including information about integration in Member States and migrants’ rights and obligations;

- disséminer l’information à propos des opportunités de travail et les besoins des Etats membres et à propos des qualifications des candidats à l’émigration des pays tiers; favoriser les formations de pré départ pour les candidats à la migration légale vers l’Union européenne, y compris l’information sur l’intégration dans les Etats membres et sur les droits et obligations des migrants;


- Disseminate information about labour migration opportunities and needs in Member States and about qualifications of third countries candidates to migration; support to pre-departure training for candidates to legal migration to the European Union including information about integration in Member States and migrants’ rights and obligations.

- disséminer l’information à propos des opportunités de travail et les besoins des Etats membres et à propos des qualifications des candidats à l’émigration des pays tiers; favoriser les formations de pré départ pour les candidats à la migration légale vers l’Union européenne, y compris l’information sur l’intégration dans les Etats membres et sur les droits et obligations des migrants.


Expenditure by enterprises on continuing vocational training has increased in the period 1993-1999 (from about 1.6 % to about 2.3 % of total labour costs, i.e. from about 0.8% to 1.1 % of GDP) and may have increased somewhat more since, but it remains insufficient to ensure the "adequate resourcing" called for in the Communication on lifelong learning.

Les dépenses des entreprises consacrées à la formation professionnelle continue ont augmenté entre 1993 et 1999 (passant de près de 1,6 % à 2,3 % des coûts de la main-d'oeuvre, soit d'environ 0,8 % à 1,1 % du PIB), et il est possible qu'elles aient augmenté un peu plus depuis, mais elles restent insuffisantes pour assurer le "financement adéquat" demandé dans la Communication sur l'apprentissage tout au long de la vie.




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'about training setting' ->

Date index: 2025-09-13
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