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Account of the cost of selective tax measures
Communicate about health and safety measures
Communicate health and safety measures
Electrical power safety regulations
Fiscal measure
Harmful tax measure
Inform about health and safety standards
Measure to secure tax due
MinATO
Provide information on health and safety
Safety measures about electrical power
Safety measures regarding electrical power
Safety regulations about electrical power
Tax Measures
Tax Measures Supplementary Information
Tax action
Tax measure
Tax measure with harmful effects
Tax provision
Taxation measure

Traduction de «about tax measures » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tax measure | tax provision | taxation measure

disposition fiscale | mesure fiscale


harmful tax measure | tax measure with harmful effects

mesure fiscale dommageable


tax measure [ tax action | fiscal measure ]

mesure fiscale


Tax Measures: Supplementary Information [ Tax Measures ]

Mesures fiscales : Renseignements supplémentaires [ Mesures fiscales ]




Account of the cost of selective tax measures

Compte du coût des mesures fiscales sélectives


safety measures about electrical power | safety regulations about electrical power | electrical power safety regulations | safety measures regarding electrical power

réglementation sur la sécurité électrique


communicate about health and safety measures | provide information on health and safety | communicate health and safety measures | inform about health and safety standards

communiquer les mesures de santé et de sécurité


Ordinance of 29 June 2011 on the Use of the Earmarked Mineral Oil Tax for Air Traffic Measures [ MinATO ]

Ordonnance du 29 juin 2011 concernant l´utilisation de l´impôt sur les huiles minérales à affectation obligatoire en faveur de mesures dans le domaine du trafic aérien [ OMinTA ]


measure to secure tax due

mesure relative aux sûretés
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the area of policy mixes, a specific peer-review process was developed and applied to three countries (Sweden, Spain and Romania[5]) with the aim to encourage the sharing of information about policy-related issues and to generate both country-specific and generic lessons for the formulation and implementation of effective policy mixes needed to raise RD intensity. In the area of fiscal measures, the work focused on the evaluation and design of tax measures for research which led to the development of a practical guide on the evalua ...[+++]

En ce qui concerne la "politique mixte" (policy mixes), une procédure spécifique d’examen par les pairs a été mise au point et appliquée dans trois pays (Suède, Espagne et Roumanie[5]), afin d’encourager le partage d’informations sur la problématique des politiques et d’en tirer des enseignements, aussi bien globaux que spécifiques pour chaque pays, en vue d’élaborer et de mettre en œuvre des panoplies d’actions efficaces pour augmenter l’intensité de RD. Sur le plan fiscal, les travaux ont principalement porté sur l’évaluation et la conception de mesures fiscales en faveur de la recherche et ont donné lieu à la rédaction d’un guide prat ...[+++]


91. Calls on the Member States and the EU institutions, which share the political responsibility for the current situation, to put an end to harmful tax competition and fully cooperate in order to eliminate mismatches – and refrain from creating further mismatches – between tax systems and harmful tax measures which create the conditions for massive tax avoidance by MNCs and tax base erosion within the internal market; calls, in this connection, on the Member States to notify the Commission and other Member States about any relevant change ...[+++]

91. demande aux États membres et aux institutions de l'Union, qui sont responsables, à parts égales, de la situation actuelle d'un point de vue politique, de mettre fin à une concurrence fiscale dommageable et de coopérer pleinement afin d'éliminer les incohérences (et de s'abstenir d'en créer de nouvelles) entre régimes fiscaux et les mesures fiscales dommageables, qui créent les conditions d'un recours en masse à l'évasion fiscale par les multinationales et d'une érosion de l'assiette fiscale au sein du marché intérieur; demande, à cet égard, aux États membres de signaler à la Commission et aux autres États membres toute modification ...[+++]


90. Calls on the Member States and the EU institutions, which share the political responsibility for the current situation, to put an end to harmful tax competition and fully cooperate in order to eliminate mismatches – and refrain from creating further mismatches – between tax systems and harmful tax measures which create the conditions for massive tax avoidance by MNCs and tax base erosion within the internal market; calls, in this connection, on the Member States to notify the Commission and other Member States about any relevant change ...[+++]

90. demande aux États membres et aux institutions de l'Union, qui sont responsables, à parts égales, de la situation actuelle d'un point de vue politique, de mettre fin à une concurrence fiscale dommageable et de coopérer pleinement afin d'éliminer les incohérences (et de s'abstenir d'en créer de nouvelles) entre régimes fiscaux et les mesures fiscales dommageables, qui créent les conditions d'un recours en masse à l'évasion fiscale par les multinationales et d'une érosion de l'assiette fiscale au sein du marché intérieur; demande, à cet égard, aux États membres de signaler à la Commission et aux autres États membres toute modification ...[+++]


48. Deplores the fact that the current legislative and monitoring framework for the exchange of information about tax measures is not effective, given that evidence has demonstrated that the existing requirements for spontaneous or on-demand exchanges of information are not being complied with; deplores the fact that practically no Member State exchanges any information which may have an effect on partner countries of the EU; regrets the lack of coordination between the Commission and the competent authorities of the Member States;

48. déplore l'inefficacité du cadre législatif et de surveillance actuel en matière d'échange d'informations sur les mesures fiscales, les exigences en vigueur en matière d'échange d'informations spontané ou sur demande n'étant, comme cela a pu être prouvé, pas respectées; déplore que presqu'aucun État membre n'échange d'informations susceptibles d'avoir un effet sur les pays partenaires de l'Union; déplore l'absence de coordination entre la Commission et les autorités compétentes des différents États membres;


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48. Deplores the fact that the current legislative and monitoring framework for the exchange of information about tax measures is not effective, given that evidence has demonstrated that the existing requirements for spontaneous or on-demand exchanges of information are not being complied with; deplores the fact that practically no Member State exchanges any information which may have an effect on partner countries of the EU; regrets the lack of coordination between the Commission and the competent authorities of the Member States;

48. déplore l'inefficacité du cadre législatif et de surveillance actuel en matière d'échange d'informations sur les mesures fiscales, les exigences en vigueur en matière d'échange d'informations spontané ou sur demande n'étant, comme cela a pu être prouvé, pas respectées; déplore que presqu'aucun État membre n'échange d'informations susceptibles d'avoir un effet sur les pays partenaires de l'Union; déplore l'absence de coordination entre la Commission et les autorités compétentes des différents États membres;


The reduction in labour taxes is most visible for the low-paid (about 3 percentage points), as measured by the tax wedge on labour for the single worker earning 67% of the average production worker (APW) wage.

La réduction de la fiscalité du travail est plus évidente pour les faibles rémunérations (près de 3 points de pourcentage). Elle est mesurée à partir du coin fiscal sur la main-d'oeuvre pour un salarié célibataire touchant 67 % du salaire ouvrier moyen.


Measuring the extent of this illicit tobacco trade is extremely challenging, but the amount of duty that EU tax administrations lose to illicit trade has been estimated at about €11.1 billion a year[1].

Il est extrêmement compliqué de mesurer l'ampleur de ce commerce illicite du tabac, mais le montant des droits que les administrations fiscales européennes voient s'échapper au profit du commerce illicite a été estimé à environ 11,1 milliards d'euros par an[1].


Poland did not communicate with the Commission about the design of the tax and did not notify this measure to the Commission before its implementation.

La Pologne n'a communiqué à la Commission aucune information sur la conception de l'impôt ni ne lui a notifié la mesure en cause avant de la mettre en œuvre.


Among other things, that part contains anti-avoidance measures, which I will not list because this is very technical, measures limiting the use of foreign tax credit generators in order to avoid foreign tax, measures setting out the rules for taxable Canadian property of non-residents and immigrants, and the creation of a regime for information reporting of tax avoidance transactions so that people can be informed about how avoidance occurs and avoid falling into that trap ...[+++]

Cette partie contient, entre autres, des mesures anti-évitement, que je ne nommerai pas parce que c'est très technique, des mesures limitant le recours aux générateurs de crédit pour impôt étranger dans le but d'éviter de l'impôt étranger, des mesures précisant des règles sur les biens canadiens imposables des non-résidents et des immigrants, la création d'un régime d'information sur l'évitement de l'impôt pour que les gens puissent être informés sur les façons de faire de l'évitement et pour qu'ils puissent éviter de tomber dans le piège ou pour faire en sorte qu'il soit plus facile d'identifier ces formes d'évitement.


Some people are talking about the budget, some are talking about tax measures, and some are talking about governance.

D’un côté, on parle du budget, d’un autre, on parle de fiscalité, d’un autre encore, de gouvernance.


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