Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability to learn
Accreditation of learning outcomes
Alcoholic hallucinosis
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cyberlearning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
E-learning
ELearning
General learning ability
Jealousy
Learning ability
Learning aptitude
Learning capacity
Learning skill
Online learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
Understanding ability
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
Virtual learning

Vertaling van "ability to learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ability to learn

capacité d'apprendre | aptitude à apprendre


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of t ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


learning capacity [ learning ability | learning skill | learning aptitude ]

aptitude à apprendre [ aptitude à l'apprentissage | facilité d'assimilation | faculté d'apprentissage ]


learning ability | understanding ability

le savoir-recevoir




general learning ability

aptitude générale à l'apprentissage [ capacité d'acquisition générale ]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


eLearning | e-learning | online learning | virtual learning | cyberlearning

apprentissage en ligne | formation en ligne


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Native speaker' fluency is not the objective, but appropriate levels of skill in reading, listening, writing and speaking in two foreign languages are required, together with intercultural competencies and the ability to learn languages whether with a teacher or alone.

L'objectif n'est pas d'atteindre la même fluidité qu'un locuteur natif, mais d'acquérir un niveau adéquat de compréhension à la lecture et à l'audition et d'expression écrite et orale dans deux langues étrangères, ainsi que des compétences interculturelles et la capacité d'apprendre des langues seul ou avec l'aide d'un professeur.


During the first five years of life, one third of all children lack adequate food and develop some degree of malnutrition. This affects not only their health and chances of survival, but also their ability to learn and develop.

Un tiers de tous les enfants ne mangent pas à leur convenance et souffrent, à des degrés divers, de malnutrition durant les cinq premières années de leur existence, ce qui affecte non seulement leur santé et leurs chances de survie, mais aussi leurs facultés d’apprentissage et leur développement.


Schools that embrace linguistic and cultural diversity across their school population and support integration have a positive effect on all children's ability to learn.

Les écoles qui intègrent la diversité linguistique et culturelle de l’ensemble de leur population scolaire et soutiennent l’intégration ont une incidence positive sur la capacité d’apprentissage de tous les enfants Ce n’est toutefois pas toujours le cas actuellement.


That is, if jobs do not make demands of you intellectually and cognitively, over a period of time your cognitive abilities, including your ability to learn to acquire new skills, also atrophy.

C'est-à-dire que si l'emploi n'exige pas d'efforts de votre part sur le plan intellectuel et cognitif, au bout d'un certain temps, votre capacité cognitive, y compris votre capacité d'apprendre et d'acquérir de nouvelles compétences, s'atrophie aussi.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Neither have I added in the great susceptibility of autistics to develop savant abilities, and our extraordinary ability to learn well in ways non-autistics do not learn well.

Je n'ai pas ajouté non plus la grande susceptibilité des personnes autistes à développer des aptitudes extraordinaires, et notre aptitude extraordinaire à bien apprendre selon des façons dont n'apprennent pas bien les personnes non autistes.


There are many external factors and conditions that affect a child's ability to learn and a teacher's ability to support that learning, but none as critical or complex as child poverty.

De nombreux facteurs et conditions externes influent sur les capacités d'apprentissage d'une ou d'un enfant et sur la capacité d'une enseignante ou d'un enseignant de soutenir cet apprentissage, mais aucun n'est aussi crucial ou complexe que la pauvreté chez les enfants.


starting at school level, education systems need to combine the development of specific knowledge and skills together with that of generic capacities linked to creativity, such as curiosity, intuition, critical and lateral thinking, problem solving, experimentation, risk taking and the ability to learn from failure, use of the imagination and hypothetical reasoning, and a sense of entrepreneurship.

dès l'école, les systèmes d'éducation doivent assurer à la fois le développement de connaissances et de compétences spécifiques et celui de capacités générales liées à la créativité, telles que la curiosité, l'intuition, la pensée critique et la pensée latérale, la résolution de problèmes, l'expérimentation, la prise de risques et la capacité de tirer les leçons d'un échec, l'imagination et le raisonnement hypothétique, ainsi que l'esprit d'entreprise.


That is really too bad because studies have shown that early learning positively affects the child's ability to learn later on in life.

C'est vraiment regrettable, mais les études montrent que l'éducation préscolaire a un effet positif sur la capacité d'un enfant d'apprendre plus tard dans sa vie.


The most important of these competences is the ability to learn - maintaining the curiosity and the interest in new issues and skills - without which lifelong learning cannot exist.

La plus importante de ces aptitudes est la faculté d'apprendre - qui consiste à rester curieux et à s'intéresser aux problématiques et compétences nouvelles -, sans laquelle l'éducation et la formation tout au long de la vie ne peuvent exister.


The Eurotecnet programme also helps to disseminate knowledge and experiences relating to training for the new technologies by producing scientific publications such as "Developing People's Ability to Learn", "Guidelines for SMEs on Computer Integrated Manufacturing" and "The Learning Organisation".

Le programme EUROTECNET contribue également à la diffusion des connaissances et des expériences en matière de formation aux nouvelles technologies en produisant des publications scientifiques, telles que "Developing People's Ability to Learn", "Guidelines for SMEs on Computer Integrated Manufacturing" et "L'Organisation qualifiante".


w