Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commission Initiative in the Field of the Environment
Community initiative concerning the environment
Create animal breeding programme plan
Design animal breeding programmes
Dual system of vocational education and training
ENVIREG
Environment and Regional Development Programme
Job-oriented program
Job-oriented programme
Job-oriented vocational program
Job-oriented vocational programme
Plan animal breeding initiatives
Plan animal breeding programmes
SIPL
System initial program load
System initial programme load
VET programme with three learning locations
Vocational initiation programme
Vocational preparation programme for young people

Traduction de «Vocational initiation programme » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vocational initiation programme

programme d'initiation professionnelle


system initial program load | system initial programme load | SIPL [Abbr.]

chargement du programme initial


vocational preparation programme for young people

programme de préparation professionnelle des jeunes


job-oriented vocational program [ job-oriented program | job-oriented vocational programme | job-oriented programme ]

programme de formation axé sur l'emploi


create animal breeding programme plan | design animal breeding programmes | plan animal breeding initiatives | plan animal breeding programmes

établir des programmes de reproduction


license authorising a vocational school to provide practical training within the framework of an entirely school-based VET programme

autorisation de dispenser une formation à la pratique professionnelle


Regional Seminar-cum-Study Tour on Design and Implementation of Effective Vocational Training Programmes

Séminaire régional et voyage d'études consacrés à la conception et à l'exécution de programmes efficaces de formation professionnelle


vocational school offering entirely school-based VET programme

école à plein temps


Commission Initiative in the Field of the Environment [ ENVIREG | Environment and Regional Development Programme | Community initiative concerning the environment ]

Initiative de la Commission dans le domaine de l'environnement


dual system of vocational education and training | VET programme with three learning locations

système de formation professionnelle duale | système dual | système dual de formation | système de formation professionnelle reposant sur deux piliers | système dual de formation professionnelle | système de formation dual | système à deux composantes | système trial
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These projects provide for the placement of 143,000 people undergoing initial vocational training, students, young workers or recent graduates and the exchange of 22,000 human resources managers in the business sector, vocational training programme planners and managers, particularly trainers and mentors, and occupational guidance specialists.

Ces projets portent sur le placement de 143 000 personnes qui suivent une première formation professionnelle, étudiants, jeunes travailleurs ou diplômés récents, et sur l'échange de 22.000 responsables des ressources humaines dans les entreprise, planificateurs et gestionnaires de programmes de formation professionnelle, particulièrement des formateurs et des tuteurs, et spécialistes de l'orientation professionnelle.


The Leonardo da Vinci programme had three main objectives: to improve skills, especially of young people in initial vocational training, to improve the quality of and access to continuous vocational training and lifelong acquisition of skills and qualifications and to promote and increase the contribution made by vocational training to the process of innovation with a view to improving competitiveness and entrepreneurship and creat ...[+++]

Le programme Leonardo da Vinci visait trois objectifs principaux: renforcer les aptitudes des personnes, surtout des jeunes suivant une première formation professionnelle, améliorer la qualité de la formation professionnelle continue et de l'acquisition d'aptitudes et de compétences tout au long de la vie ainsi que l'accès à celles-ci, promouvoir et renforcer la contribution de la formation professionnelle au processus d'innovation afin d'améliorer la ...[+++]


Subsequent to the adoption of Leonardo da Vinci II in April 1999, a number of policy initiatives have been launched with a major impact on vocational training policy and consequently on Leonardo da Vinci II : the Lisbon strategy of March 2000, which accords an important role to education and training for the achievement of its goals [4]; the communication of the Commission on 'Making a European Area of Lifelong Learning a Reality' [5], setting a new paradigm for education and training; the report of the Education Council and the Eur ...[+++]

À la suite de l'adoption du programme Leonardo da Vinci II en avril 1999, un certain nombre d'initiatives politiques ont été lancées, qui ont eu un impact important sur la politique en matière de formation professionnelle et donc sur le programme Leonardo da Vinci II: la stratégie de Lisbonne de mars 2000, qui accorde un rôle important à l'éducation et à la formation pour la réalisation de ses objectifs [4]; la communication de la ...[+++]


- The contribution of those international co-operation programmes which include educational and vocational training parts, such as, for example, the initiatives aimed at EU candidate countries, the MEDA programme for Mediterranean regions or the initiative EUMEDIS which concerns the launch of pilot projects in the domain.

- contribution des programmes de coopération internationale qui ont un volet éducatif et de formation, tels, par exemple, les initiatives à l'intention des pays en accession, le programme MEDA pour l'ère méditerranéenne ou l'initiative EUMEDIS qui concerne le lancement de projets pilotes dans le domaine.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
50. Considers that the territorial approach should prove an effective mechanism for supporting SMEs in creating new sustainable jobs and initiating or developing vocational training programmes; considers that entrepreneurial activity aimed at growth and employment and the tapping of potential can work across administrative territorial boundaries, and calls on the Member States to improve the existing conditions for new entrepreneurs in order to better exploit their high potential for creating new sustainable jobs;

50. estime que l'approche territoriale devrait constituer un mécanisme efficace pour encourager les PME à créer de nouveaux emplois durables et à lancer ou développer des programmes de formation professionnelle; estime qu'une activité entrepreneuriale axée sur la croissance et l'emploi et l'exploitation du potentiel dépassent les frontières administratives territoriales, et appelle les États membres à améliorer le cadre actuel pour les nouveaux entrepreneurs afin de mieux exploiter leur vaste potentiel dans la création de nouveaux emplois durables;


improving the quality of, the knowledge of and the transparency of production and of the market, as well as providing professional and vocational training programmes to encourage and promote product quality, traceability, food safety and research and development initiatives ; [Am. 74]

améliorer la qualité, la connaissance et la transparence de la production et du marché; et prévoir des programmes de formation professionnelle pour favoriser et promouvoir la qualité des produits, leur traçabilité, la sécurité alimentaire et les initiatives de recherche et développement; [Am. 74]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of education and training, the need to invest in and promote effective (including alternative) educati ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of education and training, the need to invest in and promote effective (including alternative) educati ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté ...[+++]


It enables a number of our partners to fund vocational training programmes for young people in various employment sectors and to support local entrepreneurship initiatives, without forgetting the programmes for reintegrating returning migrants.

Il permet à certains de nos partenaires de financer des programmes de formation professionnelle des jeunes dans différents métiers et de soutenir des initiatives d’entreprenariat local, sans oublier les programmes de réinsertion des migrants de retour au bercail.


Summary code: Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Lifelong learning / Transversal measures / Lifelong learning Education, training, youth, sport / Vocational training / Programmes

Code de la synthèse: Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation / Programmes et initiatives Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation tout au long de la vie / Mesures transversales / Éducation et formation tout au long de la vie Éducation, formation, jeunesse, sport / Formation professionnelle / Programmes


w