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Agreement of employment
Assess closed vehicle rental contracts
Audit closed vehicle rental contracts
Audit of closed vehicle rental contracts
CUV
CUV UR
Causing disproportion
Contract for work and
Contract of employment
Contract of lease and hire of services
Contract of service
Employer-employee agreement
Employment contract
Hiring contract
Labor contract
Labour contract
Lease and hire of services
Load and unload dangerous goods vehicles
Mid-cavity contraction
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Outlet contraction
Set up vehicle breakdown support
Test closed vehicle rental contracts
Unload dangerous goods vehicles
Vehicle breakdown support organisation
Vehicles and Contracts
Work agreement
Work contract

Traduction de «Vehicles and Contracts » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


assess closed vehicle rental contracts | test closed vehicle rental contracts | audit closed vehicle rental contracts | audit of closed vehicle rental contracts

effectuer un audit de contrats fermés de location de véhicules


Contraction ring dystocia Dyscoordinate labour Hour-glass contraction of uterus Hypertonic uterine dysfunction Incoordinate uterine action Tetanic contractions Uterine dystocia NOS

Contractions:en sablier de l'utérus | non coordonnées de l'utérus | tétaniques | Dystocie (de) (par):anneau de contraction | utérus SAI | Hypertonie utérine Travail incoordonné


Uniform Rules concerning Contracts of Use of Vehicles in International Rail Traffic | CUV [Abbr.] | CUV UR [Abbr.]

Règles uniformes concernant les contrats d’utilisation de véhicules en trafic international ferroviaire | CUV [Abbr.]


Mid-cavity contraction (pelvis) | Outlet contraction (pelvis) | causing disproportion

Rétrécissement de:cavité médiane (bassin) | détroit inférieur (bassin) | entraînant une disproportion


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

organiser l'assistance dépannage d'un véhicule


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

préparer, charger et décharger des véhicules de transport de marchandises dangereuses


contract of employment [ employment contract | contract of service | contract of lease and hire of services | lease and hire of services | labour contract | employer-employee agreement | hiring contract | agreement of employment | labor contract | work agreement | work contract | contract for work and ]

contrat de travail [ contrat individuel de travail | contrat de louage de services | contrat d'engagement | contrat d'embauchage | contrat d'emploi | louage de services | louage de service personnel | louage de services personnels | contrat de louage de service personnel ]


Convention on Road Traffic concerning the Dimensions and Weights of Vehicles Permitted to Travel on Certain Roads of the Contracting Parties

Convention sur la circulation routière de 1949 concernant les dimensions et poids de véhicules admis à circuler sur certaines routes des parties contractantes


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with two- or three-wheeled motor vehicle

Occupant d'un véhicule à moteur à trois roues blessé dans une collision avec un véhicule à moteur à deux ou trois roues
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I know there're contracts to upgrade the existing vehicles and contracts to get new vehicles.

Je sais qu'il y a des contrats pour la mise à niveau des véhicules actuels et des contrats pour en acquérir de nouveaux.


The Commission shall facilitate and structure the exchange of knowledge and best practices between Member States on practices for promoting the purchase of clean and energy-efficient road transport vehicles by contracting authorities, contracting entities and operators referred to in Article 3.

La Commission facilite et structure les échanges entre États membres de connaissances et des meilleures pratiques en ce qui concerne la promotion de l’achat de véhicules de transport routier propres et économes en énergie par les pouvoirs adjudicateurs, les entités adjudicatrices et les opérateurs visés à l’article 3.


the base case on which the grantor has founded the notice of concession, as referred to in Annex VII B to Directive 2004/18/EC of the European Parliament and of the Council of 31 March 2004 on the coordination of procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts (14); this base case shall include the estimated costs as defined in Article 7b(1) envisaged under the concession, the forecast traffic, broken down by type of vehicle, the levels of toll envisaged and the geographic exte ...[+++]

le scénario de base sur lequel le concédant a fondé l’avis de concession visé à l’annexe VII B de la directive 2004/18/CE du Parlement européen et du Conseil du 31 mars 2004 relative à la coordination des procédures de passation des marchés publics de travaux, de fournitures et de services (14); ce scénario de base inclut l’estimation des coûts, tels qu’ils sont définis à l’article 7 ter, paragraphe 1, envisagés dans le cadre de la concession, ainsi que l’estimation du trafic prévu, selon les types de véhicules, les niveaux de péage ...[+++]


This Directive requires contracting authorities, contracting entities as well as certain operators to take into account lifetime energy and environmental impacts, including energy consumption and emissions of CO2 and of certain pollutants, when purchasing road transport vehicles with the objectives of promoting and stimulating the market for clean and energy-efficient vehicles and improving the contribution of the transport sector to the environment, climate and energy policies of the Community.

La présente directive oblige les pouvoirs adjudicateurs, les entités adjudicatrices ainsi que certains opérateurs à tenir compte, lors de l’achat de véhicules de transport routier, des incidences énergétiques et environnementales qu’ont ces véhicules tout au long de leur cycle de vie, y compris la consommation d’énergie et les émissions de CO2 et de certains polluants, afin de promouvoir et stimuler le marché des véhicules de transport routier propres et économes en énergie et d’augmenter la contribution du secteur des transports aux ...[+++]


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In the Commission’s view the national rules, which require insurance companies to integrate into motor-vehicle insurance contracts a system under which policyholders are placed on a premium scale according to their accident record, are contrary to the directive since they result in the establishment of systems having automatic and compulsory effects on premium rates.

Elle estime, en effet, que ces réglementations nationales qui font obligation aux entreprises d’assurances d’intégrer aux contrats d’assurance automobile un système de classement tarifaire en fonction de la sinistralité sont contraires à la directive dans la mesure où elles conduisent à instituer des systèmes ayant des répercussions automatiques et obligatoires sur les tarifs.


Since the European Commission took the view that the bonus-malus systems in force in France and in Luxembourg for motor-vehicle insurance contracts infringe the principle of freedom to set premium rates established by the 1992 directive relating to direct insurance and are contrary to the objective of that directive (the securing of freedom to market insurance products within the Community), it brought infringement proceedings against those two Member States.

1 Considérant que les systèmes de bonus-malus des contrats d’assurance automobile en vigueur en France et au Luxembourg sont contraires au principe de la liberté tarifaire établi par la directive de 1992 relative à l'assurance directe et à l’objectif de cette même directive (la réalisation de la libre commercialisation des produits d’assurance dans la Communauté), la Commission européenne a introduit des recours en manquement contre ces deux États membres.


THE COURT OF JUSTICE DOES NOT DECLARE UNLAWFUL THE BONUS-MALUS SYSTEMS ESTABLISHED IN FRANCE AND LUXEMBOURG FOR MOTOR-VEHICLE INSURANCE CONTRACTS

LA COUR DE JUSTICE NE CONDAMNE PAS LES SYSTEMES DE BONUS MALUS DES CONTRATS D’ASSURANCE AUTOMOBILE INSTAURES EN FRANCE ET AU LUXEMBOURG


* options to purchase additional vehicles in contracts already signed at the date of entry into force of the TSI, or

* options d'achat de véhicules supplémentaires prévus dans les contrats déjà signés à la date d'entrée en vigueur de la STI,


Mr. Jean H. Leroux (Shefford, BQ): Mr. Speaker, by awarding to GM, in Ontario, the $2 billion armoured vehicle acquisition contract, the federal government is once again making it clear that Quebec does not get its fair share of defence contracts.

M. Jean H. Leroux (Shefford, BQ): Monsieur le Président, en octroyant son contrat de 2 milliards de dollars pour l'achat de nouveaux véhicules blindés à GM, en Ontario, le fédéral démontre une fois de plus le traitement inéquitable qu'il réserve au Québec dans la répartition de ses dépenses militaires.


(1) both parties to the agreement or their connected undertakings are motor vehicle manufacturers; or (2) the parties link their agreement to stipulations concerning products or services other than those referred to in this Regulation or apply their agreement to such products or services; or (3) in respect of motor vehicles having three or more road wheels, spare parts or services therefor, the parties agree restrictions of competition that are not expressly exempted by this Regulation; or (4) in respect of motor vehicles having three or mor ...[+++]

1) que les deux parties à l'accord ou des entreprises qui leur sont liées sont des constructeurs de véhicules automobiles ou 2) que les parties lient leur accord à des stipulations concernant d'autres produits ou services que ceux visés par le présent règlement ou appliquent leur accord à de tels produits ou services ou 3) que, à l'égard de véhicules automobiles à trois roues et plus, de leurs pièces de rechange ou de services, les parties conviennent de restrictions de concurrence qui ne sont pas expressément exemptées par le présent règlement ou 4) que, à l'égard de véhicules automobiles à trois roues et plus ou de leurs pièces de rech ...[+++]


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