Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
C7
CTC
Cross-cultural management training
Cultural Training Centre
Develop a Training Culture in Canada
Distance training
E-training
Further training and instruction
Implement the daily train operations plan
In-service training
Manpower training
On-the-job training
Operate train in accordance with daily train plan
Oversee the daily train operations plan
Pre-vocational training
Sandwich training
Staff training
Training culture
UN institutes for research and training
UN research and training institutes
United Nations institutes for research and training
United Nations research and training institutes
Vocational training

Vertaling van "Training culture " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
training culture

culture de la formation [ valorisation de la formation ]


Commission for Education, Vocational Training, Culture, Youth, Sport and Citizens´ Rights | C7 [Abbr.]

Commission Education, formation professionnelle, culture, jeunesse, sport, droits des citoyens | C7 [Abbr.]


Develop a Training Culture in Canada

Amener les Canadiens à valoriser la formation


Advisory Committee on Employment and Training Opportunities in the Cultural Sector

Comité consultatif sur le possibilités d'emploi et de formation dans le secteur culturel


Cultural Training Centre | CTC [Abbr.]

Centre de formation artistique


cross-cultural management training

stage de gestion transculturel


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]


UN research and training institutes [ UN institutes for research and training | United Nations institutes for research and training | United Nations research and training institutes ]

Instituts de recherche et de formation ONU


implement the daily train operations plan | operate train in accordance with daily train plan | operate train in accordance with daily train operations plan | oversee the daily train operations plan

surveiller le plan quotidien d’exploitation des trains


in-service training [ further training and instruction | on-the-job training | staff training ]

formation en cours d'emploi [ contrat-formation | formation du personnel | perfectionnement professionnel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The programme has five general objectives that complement EU activities (training, culture, sport or employment) and contribute to the development of EU policies (cultural diversity, social cohesion, sustainable development and anti-discrimination).

Le programme comporte cinq objectifs généraux qui sont complémentaires aux activités de l’UE (formation, culture, sport ou emploi) et qui contribuent également au développement des politiques de l’UE (diversité culturelle, cohésion sociale, développement durable et lutte contre les discriminations).


Over the past decade the EU and China have closely cooperated in the areas of education, training, culture, multilingualism and youth through sector-focused policy dialogues.

Au cours de la décennie écoulée, l'UE et la Chine ont coopéré étroitement dans les domaines de l'éducation, de la formation, de la culture, du multilinguisme et de la jeunesse dans le cadre de dialogues sectoriels.


EUROVOC descriptor: vocational training cultural policy education policy action programme audiovisual communications policy EU office or agency higher education

Descripteur EUROVOC: formation professionnelle politique culturelle politique de l'éducation programme d'action politique de l'audiovisuel organisme de l'UE enseignement supérieur


F. whereas the persistent economic crisis has a severe impact on the lives of young people in terms of their wellbeing and social inclusion, employment, access to housing, health, education and training, cultural activities, leisure and sports, and is leading to an unprecedented lack of opportunities for young people in the EU; whereas there is a serious risk of having a ‘lost generation’ in a significant part of Europe; whereas this alarming situation requires urgent measures, policies and action as well as structural reforms; whereas the deteriorating economic conditions may, especially in countries heavily hit ...[+++]

F. considérant que la crise économique persistante a d'importantes répercussions sur la vie des jeunes en termes de bien-être et d'inclusion sociale, d'emploi, d'accès au logement, de santé, d'éducation et de formation, d'activités culturelles, de loisirs et de sports, et qu'elle engendre une absence de possibilités sans précédent pour les jeunes de l'Union européenne; considérant le risque sérieux d'avoir une "génération perdue" dans une très grande partie de l'Europe; considérant que cette situation alarmante appelle de toute urgence des mesures, des politiques et des actions ainsi que des réformes structurelles; considérant que la ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The programme has five general objectives that complement EU activities (training, culture, sport or employment) and contribute to the development of EU policies (cultural diversity, social cohesion, sustainable development and anti-discrimination).

Le programme comporte cinq objectifs généraux qui sont complémentaires aux activités de l’UE (formation, culture, sport ou emploi) et qui contribuent également au développement des politiques de l’UE (diversité culturelle, cohésion sociale, développement durable et lutte contre les discriminations).


97. Points out that migrants who do not submit an application for asylum must also be received in specific, suitable facilities where they can be informed – with the aid of interpreters and specially trained cultural mediators – of their rights and the possibilities offered by the law of the host country, Community law and international agreements;

97. rappelle que les migrants qui ne déposent pas de demande d'asile doivent aussi être accueillis dans des structures propres et adaptées, où ils puissent prendre connaissance - avec l'aide d'interprètes et de médiateurs culturels formés à cet effet - de leurs droits et des possibilités offertes par le droit du pays d'accueil, le droit communautaire et les conventions internationales;


41. Cannot stress strongly enough the importance of access to education, skills development, technology and life long learning opportunities plus the promotion of a training culture that encourages participation by people of all ages, particularly those entering and re-entering the job market; stresses that real qualifications such as technical and language skills should be given higher priority to optimise individual mobility, adaptability and employability as well as self-fulfilment; stresses the importance of preventive early-school leaving interventions and the need to look at alternative means of assessment for access to further t ...[+++]

41. ne saurait trop insister sur l'importance de l'accès à l'éducation, au développement des compétences, à la technologie et aux possibilités d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de la promotion d'une culture de la formation qui encourage la participation des personnes de tous âges, en particulier celles qui cherchent à s'insérer et à se réinsérer sur le marché du travail; souligne qu'il convient de donner davantage la priorité à des qualifications concrètes telles que des compétences techniques ou linguistiques en vue ...[+++]


41. Cannot stress strongly enough the importance of access to education, skills development, technology and life long learning opportunities plus the promotion of a training culture that encourages participation by people of all ages, particularly those entering and re-entering the job market; stresses that real qualifications such as technical and language skills should be given higher priority to optimise individual mobility, adaptability and employability as well as self-fulfilment; stresses the importance of preventive early-school leaving interventions and the need to look at alternative means of assessment for access to further t ...[+++]

41. ne saurait trop insister sur l'importance de l'accès à l'éducation, au développement des compétences, à la technologie et aux possibilités d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de la promotion d'une culture de la formation qui encourage la participation des personnes de tous âges, en particulier celles qui cherchent à s'insérer et à se réinsérer sur le marché du travail; souligne qu'il convient de donner davantage la priorité à des qualifications concrètes telles que des compétences techniques ou linguistiques en vue ...[+++]


45. Cannot stress strongly enough the importance of access to education, skills development, technology and life long learning opportunities plus the promotion of a training culture that encourages participation by people of all ages, particularly those entering and re-entering the job market; stresses that real qualifications such as technical and language skills should be given higher priority to optimise individual mobility, adaptability and employability as well as self-fulfilment; stresses the importance of preventive early-school leaving interventions and the need to look at alternative means of assessment for access to further t ...[+++]

45. ne saurait trop insister sur l'importance de l'accès à l'éducation, au développement des compétences, à la technologie et aux possibilités d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de la promotion d'une culture de la formation qui encourage la participation des personnes de tous âges, en particulier celles qui cherchent à s'insérer et à se réinsérer sur le marché du travail; souligne qu'il convient de donner davantage la priorité à des qualifications concrètes telles que des compétences techniques ou linguistiques en vue ...[+++]


(c) other Community policies, namely health (in particular public health), regional development, trade, development aid, internal market and competitiveness, social policy and employment, education and training, culture, gender equality, consumer protection, the creation of an area of freedom, security and justice, and external relations, including those policies in support of enlargement, and including the requisite statistical methods and tools.

c) d'autres politiques communautaires, à savoir la santé (notamment la santé publique), le développement régional, le commerce, l'aide au développement, le marché intérieur et la compétitivité, la politique sociale et l'emploi, l'éducation et la formation, la culture, l'égalité entre les sexes, la protection des consommateurs, la création d'un espace de liberté, de sécurité et de justice et les relations extérieures, y compris les politiques de soutien à l'élargissement ainsi que les outils et les méthodes statistiques nécessaires.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Training culture' ->

Date index: 2024-03-31
w