Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consecutively translating spoken language
Deliver spoken translation consecutively
Direct spoken language learning
ELRA
European Language Resources Association
European Languages Resources Association
First official language spoken
Generate spoken translation consecutively
Home language
Interpret spoken language
Language most often spoken at home
Language of the home
Language spoken at home
SLR
Spoken language resource
Supervise spoken language learning
Supervises spoken language learning
Supervising spoken language learning
Translate oral language
Translate spoken language
Translate spoken language consecutively
Translate verbal language
VC_SLR
Validation Centre for Spoken Language Resources

Vertaling van "Spoken language resource " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
spoken language resource | SLR [Abbr.]

ressource linguistique orale | RLO [Abbr.]


supervises spoken language learning | supervising spoken language learning | direct spoken language learning | supervise spoken language learning

superviser l'apprentissage d'une langue parlée


consecutively translating spoken language | deliver spoken translation consecutively | generate spoken translation consecutively | translate spoken language consecutively

effectuer une traduction orale consécutive


interpret spoken language | translate oral language | translate spoken language | translate verbal language

traduire une langue parlée


Validation Centre for Spoken Language Resources | VC_SLR [Abbr.]

Centre de validation pour les ressources orales


European Language Resources Association | European Languages Resources Association | ELRA [Abbr.]

Association européenne des ressources linguistiques | ELRA [Abbr.]


Definition: A specific developmental disorder in which the child's ability to use expressive spoken language is markedly below the appropriate level for its mental age, but in which language comprehension is within normal limits. There may or may not be abnormalities in articulation. | Developmental dysphasia or aphasia, expressive type

Définition: Trouble spécifique du développement dans lequel les capacités de l'enfant à utiliser le langage oral sont nettement inférieures au niveau correspondant à son âge mental, mais dans lequel la compréhension du langage se situe dans les limites de la normale. Le trouble peut s'accompagner ou non d'une perturbation de l'articulation. | Dysphasie ou aphasie de développement, de type expressif


language spoken at home [ language of the home | home language ]

langue parlée à la maison


first official language spoken

première langue officielle parlée


language most often spoken at home

langue d'usage à la maison
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Reiterates its call for enhanced cooperation and coordination between the different EU-level monitoring and crisis response capacities; urges, in addition, rationalisation of the existing structures to reduce unnecessary duplications, including by merging overlapping capacities; takes the view that the monitoring centres must be adequately resourced and that the linguistic profiles of their staff should be brought into line with the languages spoken in the most relevant crisis areas, in particular Russian an ...[+++]

12. demande une nouvelle fois le renforcement de la coopération et de la coordination entre les différentes capacités d'observation et de réaction aux crises au niveau de l'Union; demande également instamment la rationalisation des structures existantes et la réduction des doublons inutiles, notamment par la fusion des capacités qui se chevauchent; est d'avis que les centres d'observation doivent être suffisamment dotés et que les profils linguistiques de leur personnel doit correspondre aux langues parlées dans les zones de crise les plus significatives, en particulier le russe et l'arabe; demande le renforcement de la coopération et ...[+++]


However, this legacy is threatened because of language constraints; that is to say, no English, and only Russian and the national language are spoken, with dwindling financial resources and system inefficiency and irrelevance.

Néanmoins, cet héritage est menacé par les contraintes linguistiques; en effet, seul le russe et les langues nationales sont parlées dans la région, à l'exclusion de l'anglais, et l'enseignement est caractérisé par son inefficacité, son manque de pertinence et par des ressources financières en forte réduction.


I also hope that the amendments which we have submitted will guarantee mutual respect for languages, including those spoken by national minorities or our migrants, because our living linguistic heritage is a treasure: a resource which must be valued.

J’espère également que les amendements que nous avons soumis garantiront le respect mutuel des langues, y compris celles parlées par des minorités nationales ou nos migrants, car notre patrimoine linguistique vivant est un trésor, une ressource qui doit être appréciée.


There are also untapped linguistic resources in our society: different mother tongues and other languages spoken at home and in local and neighbouring environments should be valued more highly.

Notre société recèle également des ressources linguistiques inexploitées: il conviendrait d'accorder une plus grande importance à différentes langues maternelles et aux autres langues parlées à la maison ainsi que dans des environnements locaux et voisins.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There are also untapped linguistic resources in our society: different mother tongues and other languages spoken at home and in local and neighbouring environments should be valued more highly.

Notre société recèle également des ressources linguistiques inexploitées: il conviendrait d'accorder une plus grande importance à différentes langues maternelles et aux autres langues parlées à la maison ainsi que dans des environnements locaux et voisins.


In addition, schools do not always have to look far for resources in this area: the multicultural nature of many city schools, where 10, 20 or even more languages may be spoken by pupils at home, provides access to other cultures and life-styles on the school's own door-step - and the same applies to training or youth institutions as well.

De plus, les établissements scolaires ne doivent pas toujours chercher loin les ressources dans ce domaine: le caractère multiculturel de nombreuses écoles urbaines, qui rassemblent des élèves d'une dizaine ou d'une vingtaine de langues, voire plus, offre un accès à d'autres cultures et modes de vie à deux pas de l'école elle-même - il en va de même pour les instituts de formation et organisations de jeunesse.


In addition, schools do not always have to look far for resources in this area: the multicultural nature of many city schools, where 10, 20 or even more languages may be spoken by pupils at home, provides access to other cultures and life-styles on the school's own door-step - and the same applies to training or youth institutions as well.

De plus, les établissements scolaires ne doivent pas toujours chercher loin les ressources dans ce domaine: le caractère multiculturel de nombreuses écoles urbaines, qui rassemblent des élèves d'une dizaine ou d'une vingtaine de langues, voire plus, offre un accès à d'autres cultures et modes de vie à deux pas de l'école elle-même - il en va de même pour les instituts de formation et organisations de jeunesse.


C. whereas the objectives and principles that signatory States must incorporate into their national legislative policies include: recognition of regional or minority languages as an expression of cultural wealth; facilitating and encouraging spoken and written use of these languages in both private and public life; providing resources for teaching and learning these languages, and promoting studies and research in universities an ...[+++]

C. considérant que parmi les objectifs et principes sur lesquels les États signataires de ce document sont tenus d'appuyer leur politique en matière de législation, figure ce qui suit: la reconnaissance des langues régionales ou minoritaires comme expression de la richesse culturelle; la facilitation et l'encouragement de l'utilisation – orale et écrite – des langues en question, tant dans la vie privée que dans la vie publique; la mise à disposition de moyens pour enseigner et étudier ces langues, ainsi que la promotion d'études et de recherches au sein d ...[+++]


Survivors in the hearings that we have attended recognize that and in fact have spoken about the need for there to be initiatives taken by their own communities to ensure that the survivors' grandchildren are provided with resources to learn their language, their culture and to be able to establish a good sense of their identity.

Les survivants, qui ont comparu dans le cadre des audiences auxquelles nous avons assisté, reconnaissent que, et, en fait, ils en ont parlé, leurs propres collectivités doivent prendre des initiatives afin de s'assurer que les petits-enfants des survivants aient accès à des ressources leur permettant d'apprendre leur langue et leur culture et d'avoir une bonne idée de leur identité.


Resources also need to be made available to help immigrants learn the language spoken by the majority.

De plus, il faut offrir les moyens pour l'apprentissage de la langue de la majorité.


w