Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Area at risk
Assess danger in risk areas
Check danger in risk areas
Conduct shipment risk management
Danger area
Determine potential threat in risk areas
Handle shipment risks
Hazard area
Hazard zone
Hazardous area
High environmental risk area
Identify danger in risk areas
Identify risks of ship activities
Identify risks of vessel activities
Identify risks of vessel operations
Key area of risk
Key risk area
Manage risks of shipments
P and D station
Picking and delivery station
Receiving and shipping area
Receiving and shipping dock area
Recognise risks of ship activities
SWATH
Shipping area
Shipping dock area
Shipping risk area
Small waterplane area twin hull
Small waterplane area twin-hull ship

Vertaling van "Shipping risk area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


receiving and shipping area | receiving and shipping dock area

aire de réception et d'expédition | zone de réception et d'expédition


shipping area | shipping dock area | picking and delivery station | P and D station

aire d'expédition | zone d'expédition


determine potential threat in risk areas | identify danger in risk areas | assess danger in risk areas | check danger in risk areas

évaluer des dangers dans des zones à risque


identify risks of vessel activities | identify risks of vessel operations | identify risks of ship activities | recognise risks of ship activities

identifier les risques liés aux activités des navires


conduct shipment risk management | manage risks of shipments | ensure safety of shipping operations involving dangerous cargo | handle shipment risks

gérer les risques d'expédition


key area of risk [ key risk area ]

principal secteur de risque


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque


small waterplane area twin-hull ship [ SWATH | small waterplane area twin hull ]

catamaran à faible surface de flottaison [ SWATH | catamaran semisubmersible ]


high environmental risk area

zone à haut risque pour l'environnement | zone à risque majeur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctio ...[+++]


The undersigned citizens of Vancouver in the province of British Columbia draw the attention of the House to the following. Inasmuch as the large area served by the Kitsilano Coast Guard base covers the marine areas stretching from the tip of the University of B.C. north and east, including English Bay, False Creek, Burrard Inlet and its extremities up to Indian Arm; that the Kitsilano base serves the largest and busiest port in Canada, the Port of Vancouver; that the Kitsilano base serves a large number of pleasure craft, canoes, kayaks, working vessels, tugs, fishing fleets, l ...[+++]

Les signataires, des citoyens de Vancouver, en Colombie-Britannique, souhaitent faire remarquer à la Chambre que la base de Kitsilano couvre une vaste région, qui s'étend de la pointe du campus de l'Université de la Colombie-Britannique, au nord et à l'est, et couvre la baie English, la région de False Creek et la baie Burrard, jusqu'à Indian Arm à l'autre extrémité; que le poste Kitsilano sert le port le plus important et le plus achalandé du Canada, celui de Vancouver; que le poste de Kitsilano fournit des services à un grand nombre d'embarcations de plaisance, de canots, de kayaks, de navires de travail, de remorqueurs, de flottilles de pêche, de barges de bois d ...[+++]


The citizens of Vancouver and the province of British Columbia draw the attention of the House that the large area served by the Kitsilano Coast Guard base covers the marine area stretching from the tip of the University of British Columbia north and east, including English Bay, False Creek, Burrard Inlet and to its extremities up to Indian Arm; that the Kitsilano base serves the largest and busiest port in Canada, the Port of Vancouver; that the Kitsilano base serves a large number of pleasure craft, canoes, kayaks, working vessels, tugs, fishing fleets, l ...[+++]

Les habitants de Vancouver et de la Colombie-Britannique souhaitent faire remarquer à la Chambre que la base de Kitsilano couvre une vaste région, qui s'étend de la pointe du campus de l'Université de la Colombie-Britannique, au nord et à l'est, et couvre la baie English, la région de False Creek et la baie Burrard, jusqu'à Indian Arm à l'autre extrémité; que le poste Kitsilano sert le port le plus important et le plus achalandé du Canada, celui de Vancouver; que le poste de Kitsilano fournit des services à un grand nombre d'embarcations de plaisance, de canots, de kayaks, de navires de travail, de remorqueurs, de flottilles de pêche, de barges de bois d'oeuvre, d ...[+++]


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(e) If you do not intend to follow a GT through the IRTC: maintain full sea speed through the high-risk area (Current advice is that if the full sea speed of the ship is more than 18 knots, then do not slow down for a GT. Instead, maintain full sea speed and aim to transit as much of the high-risk area in darkness as possible.)

e) Si vous n’avez pas l’intention de participer à un transit en groupe dans l’IRTC: maintenez l’allure de route libre du navire dans toute la zone à haut risque (si l’allure de route libre du navire est supérieure à 18 nœuds, il est actuellement conseillé de ne pas réduire la vitesse pour participer à un transit en groupe, mais de maintenir l’allure de route libre et d’essayer de traverser la zone à haut risque de nuit sur la plus grande distance possible).


Prior to transiting the high-risk area, the owner and master should carry out their own risk assessment to assess the likelihood and consequences of piracy attacks on the ship, based on the latest available information.

Avant de pénétrer dans la zone à haut risque, le propriétaire et le capitaine du navire devraient faire leur propre évaluation des risques afin de déterminer la probabilité que des pirates attaquent leur navire et les conséquences de telles attaques, en s’appuyant sur les informations disponibles les plus récentes.


Based on the risk, threat, and vulnerability assessments, certain areas were looked at in terms of the actual areas right around the cruise ships and within container ports, but also in terms of areas like the control rooms inside a port or a facility office, the security operations where the cameras are operating.

D'après des vérifications des risques, de la menace et de la vulnérabilité, certaines zones ont été observées, comme le secteur entourant les bateaux de croisière et les ports à conteneurs, mais ce peut être aussi des zones comme les salles de contrôle à l'intérieur d'un port où le bureau d'une installation, les secteurs d'activité où il y a des caméras.


However, there should be provision for making an exception when the conduct of an inspection of such ships, in particular in view of the state of the ship's cargo tanks or of operational constraints relating to loading or unloading activities, is impossible or would involve excessive risks for the safety of the ship, its crew, the inspector or the safety of the port area.

Il convient toutefois de prévoir une exception lorsque la conduite d'une inspection sur de tels navires, en particulier compte tenu de l'état des citernes à cargaison du navire ou de contraintes opérationnelles liées aux opérations de chargement ou de déchargement, n'est pas possible ou entraînerait des risques trop importants pour la sécurité du navire, de son équipage et de l'inspecteur ainsi que pour la sécurité dans l'enceinte portuaire.


WELCOMES the Resolution of the Council (Transport) of 8 June 1993 and in particular the points regarding environmentally sensitive areas, civil liability, risk assessment, port state control and port state inspection and detention; 2. STRESSES the importance of prompt action, in accordance with international law, to require adequate standards for ships sailing through environmentally sensitive areas; 3. INVITES: - Member States t ...[+++]

ACCUEILLE AVEC SATISFACTION la résolution du Conseil "Transport" du 8 juin 1993 et notamment les points qui ont trait aux zones écologiquement sensibles, à la responsabilité civile, à l'évaluation des risques, aux contrôles par l'Etat du port, ainsi qu'aux inspections et à l'immobilisation dans l'Etat du port ; 2. SOULIGNE l'importance qu'il y a d'agir sans tarder, en conformité avec le droit international, pour prescrire des normes adéquates applicables aux navires traversant des zones écologiquement sensibles ; 3. INVITE -les Etats membres à déterminer les zones écologiquement sensibles sur la base de projets de critères communs à fa ...[+++]


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


w