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Anti set-off spray
Compensation
Handle a request for new product items
Handle requests for new product items
Handling requests for new product items
Off-set
Off-set alignment
Offset
Offset spray
Prioritise requests
Prioritising a requests
Prioritising requests
Pull off
Pull-off
Schedule requests
Set off point
Set out point
Set-off
Set-off
Set-off request
Set-off spray
Set-out point
Setoff
Work on requests for new product items

Traduction de «Set-off request » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


off-set [ off-set alignment | off-set crown/pavilion alignment ]

alignement couronne/culasse décalé [ alignement «off-set» | alignement couronne/culasse «off-set» ]


anti set-off spray [ set-off spray | offset spray ]

aérosol antimaculateur [ aérosol anti-maculage ]


pull-off | pull off | set-off

plate-forme de garage de draisine


set off point | set out point | set-out point

point de garage




set-off (1) | compensation (2) | setoff (3)

compensation


address customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | complete customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | deal with customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | process customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006

traiter les demandes de clients conformément au règlement européen REACh 1907/2006


handle a request for new product items | work on requests for new product items | handle requests for new product items | handling requests for new product items

rer les demandes de nouveaux produits


prioritising requests | schedule requests | prioritise requests | prioritising a requests

établir un ordre de priorités de demandes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Dr. Michael Geist, who is the Canada Research Chair in Internet and E-Commerce Law, certainly has flagged a few issues that we will have to deal with at committee, but the idea that many of these organizations can release Canadians' information if requested, without informing the individual that this information has been requested and is done in secret, cannot help but set off a few alarm bells.

M. Michael Geist, qui est titulaire de la Chaire de recherche du Canada en droit d'Internet et du commerce électronique, a certainement soulevé certaines questions que nous devrons étudier en comité, mais l'idée que nombre de ces organismes puissent divulguer sur demande des renseignements au sujet de Canadiens, en secret et sans informer la personne que ces renseignements ont été demandés, ne peut que déclencher quelques signaux d'alarme.


We are there to ask tough questions and to probe. Therefore, our requests set off alarm bells and red flags within the administration.

C'est pourquoi nos demandes déclenchent des sonneries d'alarme et des alertes dans l'administration.


the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Commission Regulation (EU) No 255/2010 laying down common rules on air traffic flow management and expressed as the difference between the estimated take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010 de la Commission du 25 mars 2010 établissant des règles communes relatives à la gestion des courants de trafic aérien , et exprimé par la différence entre l’heure estimée de décollage demandée par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Regulation (EU) No 255/2010 and expressed as the difference between the estimated take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010, et exprimé par la différence entre l’heure estimée de décollage demandée par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


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Therefore the consumer should request the performance of services before the end of the withdrawal period by making this request expressly and, in the case of off-premises contracts, on a durable medium.

C’est pourquoi le consommateur devrait demander la prestation de services avant l’expiration du délai de rétractation en formulant cette demande de manière expresse et, dans le cas de contrats hors établissement, sur un support durable.


the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Commission Regulation (EU) No 255/2010 of 25 March 2010 laying down common rules on air traffic flow management and expressed as the difference between the take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010 de la Commission du 25 mars 2010 établissant des règles communes relatives à la gestion des courants de trafic aérien , et exprimé par la différence entre l’heure de décollage demandé par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


In practice, during the period under review, 426 requests to write off own resources totalling EUR148 103 290.28 [30] (including 317 requests from Germany alone) were sent to the Commission by Germany, Spain, France, Ireland, Italy, Portugal, Sweden and the United Kingdom.

Dans la pratique, et pour la période visée, 426 demandes de mise en non-valeur (dont 317 demandes pour la seule Allemagne) représentant un montant total de EUR148 103 290,28 [30] ont été adressées à la Commission par l'Allemagne, l'Espagne, la France, l'Irlande, l'Italie, le Portugal, la Suède et le Royaume-Uni.


The petitioners note that the availability of a low cost energy source is the natural advantage Canadians have to set off the high cost of transportation because of the great distances required to reach markets, that Canadians are paying approximately 52 per cent of the cost of a litre of gasoline at the pumps in the form of government taxes, that over the past 10 years the excise tax on gasoline has risen some 566 per cent. The petitioners request that Parliament not increase the federal excise tax on gasoline in the next federal budget.

Les pétitionnaires font remarquer qu'une source énergétique peu coûteuse est un avantage naturel que les Canadiens ont pour contrebalancer le coût élevé du transport étant donné les grandes distances à parcourir pour atteindre les marchés. Ils ajoutent que les Canadiens paient environ 52 p. 100 du prix de l'essence à la pompe sous forme de taxes gouvernementales et que, au cours des dix dernières années, la taxe d'accise sur l'essence a augmenté de 566 p. 100. Les pétitionnaires demandent au Parlement de ne pas augmenter la taxe fédérale d'accise sur l'essence dans le prochain budget fédéral.


This decision was taken in consideration of several factors, such as the commitment given by the British Government that this is a one-off request, the limited effects that it produces on the Community's capacity production, that it is not a case of physical reopening but rather of conversion from military activity to merchant shipbuilding, that the aid does not give any competitive advantage to the yard in bidding for a given contract and that it increases the changes of the present receivers to find a valid purchaser for the yard.

La présente décision a été prise eu égard à un certain nombre de facteurs, tels que l'engagement du gouvernement britannique de ne pas réitérer cette demande, les effets limités produits sur la capacité de production communautaire, le fait qu'il ne s'agit pas d'une réouverture mais d'une reconversion d'un arsenal en un chantier civil, le fait que l'aide ne confère pas un quelconque avantage concurrentiel au chantier pour l'obtention d'un contrat donné, et enfin le fait qu'elle accroît les chances des liquidateurs actuels de trouver un acheteur valable pour le chantier.


- State aid N. N-731/93 - Contract-related aid to the Swan Hunter yard. - United Kingdom - Approval The Commission decided to authorise the partial and limited reconversion of the Swan Hunter yard back to a merchant yard, taking into account the following undertakings given by the British Government: - the yard will take only two to three orders, with production aid, related to contracts entered to in 1994 and 1995 (if aid permitted); - the aid will be provided according to the rules set in Article 4 of the Seventh Directive and subject to the monitoring procedure provided for in Article 12 of the same Directive; - the total amount of aid is limited to a maximum of 7 million pounds; - after three contracts, if there is any allowance left ...[+++]

- Aide d'Etat n° N-731/93 - Aide liée au contrat accordée à l'arsenal Swan Hunter - Royaume-Uni - Autorisation La Commission a décidé d'autoriser la reconversion partielle et limitée de l'arsenal Swan Hunter en un chantier civil; cette décision a été prise compte tenu des engagements suivants, pris par le gouvernement britannique: - le chantier n'acceptera, pour 1994 et 1995 (si l'aide est encore autorisée) que deux ou trois commandes pouvant bénéficier d'une aide à la production liée au contrat; - l'aide sera accordée conformément aux règles prévues par l'article 4 de la septième directive et sera soumise à la procédure de surveillance prévue par l'article 12 de cette même directive; - le montant maximum d'aide sera limité à 7 millions ...[+++]




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Date index: 2021-01-02
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