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Cybernetics
Double smoothing
Field of cybernetics
Second order correction
Second order cybernetics
Second order logic
Second order non-linearity coefficient
Second order plotting instrument
Second order smoothing
Second-order DFB laser
Second-order distributed feedback laser
Second-order logics
Second-order predicate calculus
Second-order predicate logic
Second-order prediction
Second-order smoothing
Second-order transition point
Second-order transition temperature
Study of control and communication

Vertaling van "Second-order prediction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


second order logic | second-order predicate calculus | second-order predicate logic

logique d'ordre 2 | logique du deuxième ordre


second-order smoothing | second order smoothing | double smoothing

lissage exponentiel double


second-order transition temperature | second-order transition point

température de transition de second ordre


second-order distributed feedback laser [ second-order DFB laser ]

laser à rétroaction répartie du second ordre


second order logic [ second-order logics ]

logique du deuxième ordre


second order non-linearity coefficient

coéfficient de non linéarité du second ordre


second order plotting instrument

appareil de restitution de deuxième ordre


second order cybernetics | study of control and communication | cybernetics | field of cybernetics

cybernétique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Second, establish an expert panel or even a royal commission on tax reform to conduct a full-scale examination of our taxation system and recommend how we can ensure that tax laws are certain, predictable and fair so that the taxpayer can order their affairs intelligently.

Deuxièmement, mettre sur pied un groupe d'experts ou même une commission royale sur la réforme de la fiscalité pour mener un examen exhaustif de notre système fiscal et recommander des moyens de faire en sorte que le droit fiscal soit certain, prévisible et équitable, de manière que les contribuables puissent organiser intelligemment leurs affaires.


13. Welcomes the continued efforts in the fight against corruption, manifested amongst other things by implementation of the second round of GRECO recommendations and the entry into force of the amendments to the Criminal Code; encourages the authorities to continue implementing legislation to combat corruption and improving the independence, efficiency and resources of the judiciary; however, recalls that corruption remains prevalent and calls for further intensive efforts to eradicate it; stresses the urgency of effective and impartial enforcement of anti-corruption legislation, in particular on the financing of political parties an ...[+++]

13. salue les efforts assidus déployés dans le cadre de la lutte contre la corruption, qui se traduisent notamment par la mise en œuvre de la deuxième série de recommandations du GRECO et par l'entrée en vigueur des modifications apportées au code pénal; encourage les autorités à continuer de mettre en œuvre la législation de lutte contre la corruption ainsi qu'à renforcer l'indépendance, l'efficacité et les moyens de la justice; cependant, rappelle que la corruption demeure très répandue et demande que de nouveaux efforts soutenus soient déployés pour éradiquer ce phénomène; souligne l'urgence que revêt l' ...[+++]


12. Welcomes the continued efforts in the fight against corruption, manifested amongst other things by implementation of the second round of GRECO recommendations and the entry into force of the amendments to the Criminal Code; encourages the authorities to continue implementing legislation to combat corruption and improving the independence, efficiency and resources of the judiciary; however, recalls that corruption remains prevalent and calls for further intensive efforts to eradicate it; stresses the urgency of effective and impartial enforcement of anti-corruption legislation, in particular on the financing of political parties an ...[+++]

12. salue les efforts assidus déployés dans le cadre de la lutte contre la corruption, qui se traduisent notamment par la mise en œuvre de la deuxième série de recommandations du GRECO et par l'entrée en vigueur des modifications apportées au code pénal; encourage les autorités à continuer de mettre en œuvre la législation de lutte contre la corruption ainsi qu'à renforcer l'indépendance, l'efficacité et les moyens de la justice; cependant, rappelle que la corruption demeure très répandue et demande que de nouveaux efforts soutenus soient déployés pour éradiquer ce phénomène; souligne l'urgence que revêt l' ...[+++]


13. Welcomes the continued efforts in the fight against corruption, manifested amongst other things by implementation of the second round of GRECO recommendations and the entry into force of the amendments to the Criminal Code; encourages the authorities to continue implementing legislation to combat corruption and improving the independence, efficiency and resources of the judiciary; however, recalls that corruption remains prevalent and calls for further intensive efforts to eradicate it; stresses the urgency of effective and impartial enforcement of anti-corruption legislation, in particular on the financing of political parties an ...[+++]

13. salue les efforts assidus déployés dans le cadre de la lutte contre la corruption, qui se traduisent notamment par la mise en œuvre de la deuxième série de recommandations du GRECO et par l'entrée en vigueur des modifications apportées au code pénal; encourage les autorités à continuer de mettre en œuvre la législation de lutte contre la corruption ainsi qu'à renforcer l'indépendance, l'efficacité et les moyens de la justice; cependant, rappelle que la corruption demeure très répandue et demande que de nouveaux efforts soutenus soient déployés pour éradiquer ce phénomène; souligne l'urgence que revêt l' ...[+++]


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37. Underlines the need for more comprehensive and clear commitments in the second National Action Plans in 2011 in order to create a favourable business environment and predictable investment conditions for market actors;

37. souligne la nécessité d'engagements plus clairs et plus complets dans les seconds plans d'action nationaux en 2011 afin de créer un environnement économique favorable et des conditions d'investissement prévisibles pour les acteurs du marché;


37. Underlines the need for more comprehensive and clear commitments in the second National Action Plans in 2011 in order to create a favourable business environment and predictable investment conditions for market actors;

37. souligne la nécessité d'engagements plus clairs et plus complets dans les seconds plans d'action nationaux en 2011 afin de créer un environnement économique favorable et des conditions d'investissement prévisibles pour les acteurs du marché;


Those principles are: first, accountability through clarity in roles and responsibilities of both orders of government, including accountability of how governments raise and spend funds; second, fiscal responsibility and budget transparency by planning on annual debt reduction of $3 billion, and fiscal planning based on accurate, timely and complete information and analysis; third, predictable long term fiscal arrangements that adequately support shared priorities, based on transparent principles and formulas; fourth, competitivene ...[+++]

Ces principes sont les suivants: tout d'abord, l'imputabilité grâce à la clarté des rôles et des responsabilités des deux ordres de gouvernement, y compris la façon dont le gouvernement recueille et dépense les fonds publics; en deuxième lieu, la responsabilité financière et la transparence budgétaire, en prévoyant de réduire la dette de trois milliards de dollars par année et en exerçant une planification budgétaire fondée sur des informations et des analyses exactes, pertinentes et complètes; troisièmement, des arrangements fiscaux prévisibles à long terme qui appuient de façon adéquate les priorités communes sur la base de formules et de principes transparents; quatrièmement, la compétitivité et l'efficacité de l'union économique cana ...[+++]


Second, it should lead to the improvement of multilateral rules and disciplines, and bring new areas under multilateral discipline, in order to increase transparency and predictability in trade relations, and ensure that the trading system responds to the rapidly integrating economic environment of the 21 century.

Deuxièmement, permettre d'améliorer les règles et disciplines multilatérales et soumettre de nouveaux domaines à une discipline multilatérale afin d'accroître la transparence et la prévisibilité des échanges commerciaux et de faire en sorte que le système commercial s'adapte à l'intégration rapide de l'environnement économique du XXIe siècle.


Fifty-four early detection centres and a 1-800 number have been set up in order to give those at risk or wishing to know more about this illness direct access to the services of professionals (1410) A recently published report by the World Health Organization predicts that, by 2020, nervous breakdowns will be the second largest health problem on the planet.

Cinquante-quatre centres de dépistage précoce et une ligne téléphonique 1-800 ont été mis en place afin de permettre aux personnes vulnérables ou désirant en savoir plus sur cette maladie d'avoir accès directement aux services de professionnels (1410) Un rapport de l'Organisation mondiale de la santé, rendu public récemment, prévoit que les dépressions nerveuses seront, vers les années 2020, le second plus important problème de santé à l'échelle planétaire.


Second — and I guess I could phrase it as a prediction — is that banks which go to raise capital through the new covered bond framework with bond pools comprising uninsured mortgages probably will find that their cost of borrowing is on the order of 10 basis points higher than they are presently paying to sell bonds backed by insured mortgages.

Deuxièmement, et je suppose que je pourrais présenter ceci comme une prévision, les banques qui vont réunir des capitaux en vertu du nouveau cadre pour les obligations sécurisées grâce à des obligations garanties par une réserve comprenant des prêts hypothécaires non assurés trouveront probablement que leur coût d'emprunt sera d'environ 10 points de base supérieur au coût actuel de la vente d'obligations adossées à des hypothèques assurées.


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