Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Acquired gait
Artificial gait
Artificial pace
Attendance at school
Chair of the Schools Council
Chairman of the Schools Council
Chairwoman of the Schools Council
Class attendance
Compensatory education
Craft School Richmont
Demonstration school
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Laboratory school
Leveling
Levelling
Observation school
Pace layer architecture
Pace layered architecture
Pace rating
Pace-layer architecture
Performance rating
Practice school
President of the Schools Council
Rating of work pace
Richmont
Richmont Bakery School
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
School pace
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
Work pace rating

Vertaling van "School pace " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


artificial gait [ artificial pace | acquired gait | school pace ]

allure artificielle [ allure acquise | allure d'école ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


performance rating [ leveling | levelling | pace rating | rating of work pace | work pace rating ]

jugement d'allure


pace layered architecture [ pace layer architecture | pace-layer architecture ]

architecture en couches évolutive [ architecture en couches adaptable ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


President of the Schools Council | Chairman of the Schools Council | Chairwoman of the Schools Council | Chair of the Schools Council

président de la commission scolaire | présidente de la commission scolaire


Craft School and Research laboratory of the Swiss Bakery and Confectionery Masters Association | Craft School Richmont | Richmont | Richmont Bakery School

Ecole professionnelle et laboratoire d'essais de l'Association suisse des patrons boulangers-pâtissiers | Ecole professionnelle Richmont | Ecole Richmont | Richmont
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The school drop out rate has gradually decreased but the pace of progress calls into question the feasibility of meeting the common target of cutting the rate in half by 2010.

Le taux d'abandon scolaire a progressivement diminué, mais le rythme de progression remet en question la possibilité d'atteindre l'objectif commun qui consiste à diminuer ce taux de moitié d'ici 2010.


There are weaknesses in competence development at school education level. School education could play a stronger role in promoting social fairness. The pace of technological and digital change is having a profound effect on our economies and societies - schools need to respond better to this new reality.

il existe des lacunes dans le développement des compétences au niveau de l'enseignement scolaire; l'enseignement scolaire pourrait jouer un rôle plus important dans la promotion de l'équité sociale; le rythme des progrès technologiques et numériques a un effet profond sur nos économies et nos sociétés – les écoles doivent avoir une meilleure réaction face à cette nouvelle réalité.


·The pace of technological and digital change is having a profound effect on our economies and societies - schools need to respond better to this new reality.

·le rythme des progrès technologiques et numériques a un effet profond sur nos économies et sur nos sociétés – les écoles doivent avoir une meilleure réaction face à cette nouvelle réalité.


18. Underlines the need to improve the pace of the school-to-work transition, thus enabling the young to enter the labour market as soon as possible and avoiding the risk of the NEET (‘not in employment, education or training’) phenomenon;

18. souligne la nécessité d'améliorer la transition entre l'école et le travail, afin de permettre ainsi aux jeunes d'accéder le plus rapidement possible au marché du travail et d'éviter le phénomène des «NEET» («not in employment, education or training » - jeunes sans emploi qui ne suivent ni enseignement ni formation);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Underlines the need to improve the pace of the school-to-work transition, thus enabling the young to enter the labour market as soon as possible and avoiding the risk of the NEET (‘not in employment, education or training’) phenomenon;

18. souligne la nécessité d'améliorer la transition entre l'école et le travail, afin de permettre ainsi aux jeunes d'accéder le plus rapidement possible au marché du travail et d'éviter le phénomène des "NEET" ("not in employment, education or training" - jeunes sans emploi qui ne suivent ni enseignement ni formation);


34. Welcomes progress in improving child protection and establishing a solid legal basis and strategies for increasing respect for children's rights and reforming the child welfare system; is however concerned about the slow pace of implementation of the legislation adopted, especially concerning children with disabilities, many of whom remain effectively excluded from society, and the development of child protection services at the local level; is particularly concerned about the rise in juvenile violence; in this respect calls on the authorities to act vigorously to implement pre-emptive measures and to take all necessary steps to eradicate viol ...[+++]

34. se félicite des progrès accomplis pour améliorer la protection des enfants et établir une base juridique solide et des stratégies visant à renforcer le respect des droits des enfants et à réformer le système de protection de l'enfance; est toutefois préoccupé par la lenteur dans l'application des lois adoptées, en particulier pour ce qui concerne les enfants handicapés, dont un grand nombre demeure de fait exclu de la société, ainsi que la mise en place de services de protection de l'enfance à l'échelon local; est tout particulièrement préoccupé par l'augmentation de la violence des jeunes; demande à cet égard aux autorités d'agir ...[+++]


Moreover, for a substantial proportion of the population, education and training can no longer be confined to their school and immediate post-school years: rather, given the pace of economic change, knowledge and skills acquired at school or university need to be updated and extended throughout working life in a process of 'lifelong learning'.

En outre, pour une part non négligeable de la population, l'éducation et la formation ne peuvent plus se limiter à la seule durée du cursus scolaire et des quelques années suivantes: bien au contraire, compte tenu de la vitesse du changement économique, les connaissances et les savoir-faire acquis à l'école ou à l'université doivent être réactualisés et approfondis au cours de la vie professionnelle, dans un processus d'"apprentissage tout au long de la vie".


RECALLING the resolution of the Council and of the representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 26 February 2001 on strengthening the capabilities of the European Union in the field of civil protection(2) which reiterated that cooperation between schools and national training centres that are active in the field of civil protection should progress at a faster pace.

RAPPELANT la résolution du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil du 26 février 2001, sur le renforcement des capacités de l'Union européenne dans le domaine de la protection civile, dans laquelle était réitérée la nécessité de faire progresser plus rapidement la coopération entre les écoles et les centres nationaux de formation actifs dans le domaine de la protection civile(2).


RECALLING the resolution of the Council and of the representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 26 February 2001 on strengthening the capabilities of the European Union in the field of civil protection(2) which reiterated that cooperation between schools and national training centres that are active in the field of civil protection should progress at a faster pace;

RAPPELANT la résolution du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil du 26 février 2001, sur le renforcement des capacités de l'Union européenne dans le domaine de la protection civile, dans laquelle était réitérée la nécessité de faire progresser plus rapidement la coopération entre les écoles et les centres nationaux de formation actifs dans le domaine de la protection civile(2);


L. whereas information and communication technology can help to improve teaching and training since it can be used continuously and repeatedly, at the user's own pace, and encourages an interactive approach and active learning, which is based on curiosity, discovery and experimentation; whereas above all it makes educational establishments more open to the outside world by fostering a desire to learn foreign languages and building bridges between what is happening in school and what is happening outside, including in other countries ...[+++]

L. considérant que les technologies de l'information et de la communication peuvent contribuer à améliorer l'enseignement et la formation puisqu'elles peuvent être utilisées de manière continue et répétitive, au rythme de l'utilisateur, qu'elles favorisent l'interactivité et l'apprentissage actif, c'est-à-dire l'apprentissage via la curiosité, la découverte et l'expérimentation ; et que, surtout, elles conduisent à une plus grande ouverture des établissements sur l'extérieur en stimulant l'envie d'apprendre des langues étrangères et en établissant des ponts entre ce qui se passe dans l'école et ce qui se passe en dehors, y compris à l' ...[+++]


w